Volvo Racing Club Finland - Koko Suomen Volvofoorumi
Tekniikka, Viritys, Veteraanit ja Projektit => Etu- ja nelivetoiset => Korjaamo ja yleistekniikka => 850, V/S70 (vm.<-00), C70 (vm.<-05) => Aiheen aloitti: Horst - 08.05.2012, 22:48:34
-
Lambdan hankinta edessä ja tässä lueskellut sivuja niin ainakin itse kaipaisi enemmän tietoa.
Eli alkuperäinen maksaa 240€ sinisellä (ei tietoa merkistä), sitten tulee Bosch jossain melkein pari sataa, NGK/NTK satasen kieppeillä ja sitten Delphi + muut 50€ hujakoilla.
Nämä hinnat tuovat jonkun suhteen näihin juttuihin, vaikka malleista riippuen ovatkin eri hintaisia.
Alkuperäinen on aina alkuperäinen ja vaikka jotkut autot kuulemma tarkkoja ovatkin mitä sinne laittaa niin silti halvempia mallejakin tehdään.
Itsellä 850 -96 2.4 10v B5252S ja ilmeisesti NTK:n lambda ollut ainakin 4 vuotta alla (nyt sökö). Samalla aion jatkaa. Mites muilla kokemuksia lambda malleista ja kilometreistä niillä?
-
Tuli tuota lambdaa koitettua tuossa jokin aika sitten ja hommasin varaosaputiikista tuon delphi lambdan. Alku näyttikin lupaavalta mutta lämmettyään auto hyytyi juurikin tuon lambdan takia. Ei auttanut muuta kuin palauttaa ostamani lambda ja mennä ostamaan volvolta oikea lambda-anturi. Sen jälkeen ei ole ollut mitään ongelmia.
-
Mulla oli bosch alkuperäinen josta otin numerot ylös ja(Hata?) autosähköliikkeestä vastaavat numerot omaava original boschilainen tilalle >toimii ja 140e hinta 850-96 20v oli tuolloin kyseessä.
Näköjään 10 tappisessa arvokkaapi anturi :P?
Lukikos sinisen anturissa Bosch vai kuka sitä volvolle tekee?
-
Boschin e-catalogista osanumero ja googlettamaan. Itelle tuli Boschin universal anturi Englannista 50 € plus postikulut