Volvo Racing Club Finland - Koko Suomen Volvofoorumi

Tekniikka, Viritys, Veteraanit ja Projektit => Etu- ja nelivetoiset => Korjaamo ja yleistekniikka => 850, V/S70 (vm.<-00), C70 (vm.<-05) => Aiheen aloitti: volvo71 - 09.05.2012, 23:39:29

Otsikko: 10 venttiili kansi
Kirjoitti: volvo71 - 09.05.2012, 23:39:29
Onko kannet samoja kaikissa 850 10 venttiili koneissa ? Oma on vm-94 jossa on egr ja varakansi vm-95 jossa ei ole egr.
Tarvitaanko mitään muutoksia tehdä jos tuo egr jää pois ?
Auto on tuotu joskus aikoinaan ruotsista.
Otsikko: Vs: 10 venttiili kansi
Kirjoitti: Axu85 - 10.05.2012, 06:11:29
Kokeilemalla selviää, korkeintaan pakokaasut jää pois takaisin kierrätyksestä.

Mut onko sulla varmasti EGR toiminnassa? Esim:putki tulee pakosarjasta vai onko siellä tulppa kuskinpuoleisella putkella?
Otsikko: Vs: 10 venttiili kansi
Kirjoitti: volvo71 - 10.05.2012, 20:44:25
Kaikki hilppeet on kiinni. Auto sauhuaa siihen malliin että joudun avaamaan koneen.
Otsikko: Vs: 10 venttiili kansi
Kirjoitti: Axu85 - 11.05.2012, 16:09:21
sauhuaa mistä ja millaista savua?
Otsikko: Vs: 10 venttiili kansi
Kirjoitti: volvo71 - 11.05.2012, 16:36:56
Kadottaa jäähdytinnestettä ja savu on valkoista putken täydeltä.
Otsikko: Vs: 10 venttiili kansi
Kirjoitti: Axu85 - 12.05.2012, 17:46:05
Onko öljyssä jäähdytinnestettä tai toisin päin?

nähtävästi vuotaa palotilaan ainakin jäähdytinnestettä, mutta mistä?
Otsikko: Vs: 10 venttiili kansi
Kirjoitti: volvo71 - 12.05.2012, 19:17:25
Öljyssä ei ainakaan vielä ole näkynyt jäähdytinnestettä. Ei toisinpäin.
Öljyn kulutus on vielä vähäistä. Noin litra 5 tonnin välein.
Autolla on kohta ajettu 300000 km.
Otsikko: Vs: 10 venttiili kansi
Kirjoitti: Axu85 - 13.05.2012, 12:21:39
Jäähdytinnesteen häviämiseen ja savuttamiseen syylinen, kansipahvi voi olla huonosti paikoillaan tai kansi kiero,

Öljyn kulutukseen venttiilivarrenkumit todennäköisesti syylisiä.
Otsikko: Vs: 10 venttiili kansi
Kirjoitti: volvo71 - 13.05.2012, 19:17:29
Näin taitaa olla että kansipahvi on sanonut osittain sopimuksen irti.
Samalla tulee sitten tehtyä nuo venttiilivarren kumit.
Kansi lähtee koneistamoon.
Jakopää menee samalla kun varaa on vielä noin kymppitonni.