Volvo Racing Club Finland - Koko Suomen Volvofoorumi
Tekniikka, Viritys, Veteraanit ja Projektit => Etu- ja nelivetoiset => Korjaamo ja yleistekniikka => S60, V70 (vm.00-07), S80 (vm. -> 06), XC90 => Aiheen aloitti: roobertti - 11.05.2012, 11:19:15
-
Moro vain kaikille foorumilaisille näin ensialkuun, roobertti ilmoittautuu :hello:
Kyseessä ensimmäinen volvo, joten pihalla ollaan kuin lumiukko pakkasella :-\
Auto: Volvo V70N 2,5tdi -01 ja mittarissa 297tkm. lastutettu
Ongelma
Tärinä tyhjäkäynnillä, sillä onko kytkin pohjassa vai ylhäällä ei ole vaikutusta.
Käynnistettäessä ja sammutettaessa kuuluu selvä rolahdus muulloin ei ylimääräisiä ääniä.
Isommalla vaihteella esim. 4:lla 80km/h nopeudesta vedätettäessä alkaa helvetillinen tärinä ja jurina heti kun turbo herää, paikaltaan jos lähdetään ja antaa runtua niin ei mitään ongelmaa.
Jos vika vauhtipyörässä niin käykö tähän vauhtis esim. bensakoneisesta vai onko oltava juuri tähän koneeseen tarkoitettu ?
Aiheesta varmaan on paljonkin jossain jauhettu mut jauhetaanpa jälleen kerran :D
Kiitos jo etukäteen
-
Kuulostaa ihan samalta kun minulla ennen kytkinremppaa jonka yhteydessä vauhtipyörä vaihdettiin. Vauhtipyörä pohjaa vieläkin (jurisee voimakkaassa kiihdytyksessä vitosella ja nelosella) vaikka muut oireet lähti remontilla.. minulla myös lastutettu. Sama auto ja konekin. Ihanan kallis muuten tuo vauhtis näihin..
-
Kuulostaa ihan samalta kun minulla ennen kytkinremppaa jonka yhteydessä vauhtipyörä vaihdettiin. Vauhtipyörä pohjaa vieläkin (jurisee voimakkaassa kiihdytyksessä vitosella ja nelosella) vaikka muut oireet lähti remontilla.. minulla myös lastutettu. Sama auto ja konekin. Ihanan kallis muuten tuo vauhtis näihin..
Huomattu on että vauhtis maksaa maltaita enkä sitä sen vuoksi ihan huvikseen viittis alkaa ostelee :-\
Eniten itseä kiinnostaa tässäkin juuri se että käykö bensakoneisen vauhtis tuohon tai saako tähän touhuttua jostain jousitettua kytkinpakettia jolloin voisi olla mahdollista tehdä ns. kova vauhtis tuon tuplamassan tilalle *karkuun->
-
Onhan näihin vaiheltu kiinteitä vauhtiksia, toisilla kestää ja toisilla ei..ilmeisesti metelöi kokoajan vähän kiinteällä. vastatkoon viisaammat tarkemmin..:)
-
Onhan näihin vaiheltu kiinteitä vauhtiksia, toisilla kestää ja toisilla ei..ilmeisesti metelöi kokoajan vähän kiinteällä. vastatkoon viisaammat tarkemmin..:)
Ja se mikä toisilla kestää ja toisilla ei, on vaihteisto, joten sillä riskillä pitää mennä silloin,kun muutoksia tekee tuohon.
Pieni säästö voi monesti olla iso kulu.
-
Viittaako nuo oireeni nyt siis siihen että sieltä on tuo vauhtis sanonut/sanomassa työsopparin irti ?
Huvikseen kun en edelleenkään tuohon uutta osta, varsinkin kun on myyntiin menossa :)