Volvo Racing Club Finland - Koko Suomen Volvofoorumi
Tekniikka, Viritys, Veteraanit ja Projektit => Etu- ja nelivetoiset => Korjaamo ja yleistekniikka => 850, V/S70 (vm.<-00), C70 (vm.<-05) => Aiheen aloitti: Pebe - 12.05.2012, 00:20:01
-
Tämmöstä kivaa tänään eli kesken matkaa auto alkoi kiihdytyksessä ja pienissäkin vastamäissä pompottamaan melko raskaasti jo pintakaasu kiihdytyksessä vaseta etukulmaa päästämättä kuitenkaa mitään epämääräistä ääntä. Kuitenkin tasaisella ja myötämäissä auto kulkee normaalisti ilman mitää ongelmaa. Aikasemminkin auto on pompotellu hieman kovemmissa kiihdytyksissä mutta en sitä sillon jaksanu hirveästi päätäni vaivata.
Jostakin kuulin villiä huhua että syyllinen vois olla vetari tai ehkä moottorin jokin kannatinkumi tms? ???
Perhana ku auto pitäs saada maanantaiksi ajoon vielä nii meinaa jo kohta tuskanhikeä puskea nii auttakee vähä :hello:
-
Vähän erikoinen vaiva. Äkkiä tulis mieleen vetari mutta yleensä se on tärinää ja sen saa aikaiseksi vain parilla pienimmällä vaihteella ja voimakkaalla vedätyksellä. Tuntuis, että oisko pyörien/moottorin tuennoissa jotain hämärää (puslat/kumit)?
Ja autolla oli muuten ajettu...?
-
Tämmöstä kivaa tänään eli kesken matkaa auto alkoi kiihdytyksessä ja pienissäkin vastamäissä pompottamaan melko raskaasti jo pintakaasu kiihdytyksessä vaseta etukulmaa päästämättä kuitenkaa mitään epämääräistä ääntä. Kuitenkin tasaisella ja myötämäissä auto kulkee normaalisti ilman mitää ongelmaa. Aikasemminkin auto on pompotellu hieman kovemmissa kiihdytyksissä mutta en sitä sillon jaksanu hirveästi päätäni vaivata.
Jostakin kuulin villiä huhua että syyllinen vois olla vetari tai ehkä moottorin jokin kannatinkumi tms? ???
Perhana ku auto pitäs saada maanantaiksi ajoon vielä nii meinaa jo kohta tuskanhikeä puskea nii auttakee vähä :hello:
Tarkista ensimmäisenä moottorin ylätuen kunto.
-
Kyllähän se ylätuen kumi oli halki toiselta puolelta melkein kokonaan että pitäskö se sitte vaihtaa ensihätään.
Kävin tuossa äsken ajamassa nii se ei tehny sitä aluksi vaan muutaman kilometrin jälkeen vasta kunnolla ja jarrutuksissakin sama nurkka jytisee...
Kuitenkin kun kiihytti vauhtia sinne 130km/h ja päälle nii loppu kaikki pompotukset ja äänet mutta jarrutus oli sitte kauhetata meteliä.
Voi toki olla että tuo jarrutusmeteli on oma vikasa sitte.
Autossahan on on kilometrejä kummiski 527tkm.
-
Vika paikallistettu.
Sisempi vetari tuhannen palasina :)
Miten se meni tuossa -99 -00 malleissa se homma että saiko siihen erikseen sitä vetaria ostettua vaan pitikö muka ostaa se koko akseli? :o
-
Kappas. Kilometrit teki sitten kuitenkin tehtävänsä. Siniseltä ei ainakaan saa kuin koko aksilaa.