Volvo Racing Club Finland - Koko Suomen Volvofoorumi
Tekniikka, Viritys, Veteraanit ja Projektit => Takavetoiset => Korjaamo ja yleistekniikka => 700, 900 & S/V90 => Aiheen aloitti: Kontti - 13.05.2012, 14:04:14
-
Eli siis 940 vm. 98 FT koneella ei nosta ahtoja kuin hetkellisesti kiloon ja sitten laskee 0.6 bar:iin. Olen yrittäny ettiä ilmavuotoja ja muutaman huonon näkösen letkun olen vaihtanu, ei mitän vakutusta.
Autossa on joku kaverin kaverin tekemä lastu. Ongelma ilmeni kun tein kansiremontin, ennen kyseistä remonttia ahdot nousivat nätisti kiloon ja pysyivät siellä. Ahtoja säädellään jp stylingistä hommatulla rajapaine venttiillillä, jossa ruuvi on tällä hetkellä jo ruuvattu lähes kiinni ???
-
Eli siis 940 vm. 98 FT koneella ei nosta ahtoja kuin hetkellisesti kiloon ja sitten laskee 0.6 bar:iin. Olen yrittäny ettiä ilmavuotoja ja muutaman huonon näkösen letkun olen vaihtanu, ei mitän vakutusta.
Autossa on joku kaverin kaverin tekemä lastu. Ongelma ilmeni kun tein kansiremontin, ennen kyseistä remonttia ahdot nousivat nätisti kiloon ja pysyivät siellä. Ahtoja säädellään jp stylingistä hommatulla rajapaine venttiillillä, jossa ruuvi on tällä hetkellä jo ruuvattu lähes kiinni ???
Nyt en tarkalleen tiedä minkälainen rajapaineventtiili on kyseessä mutta eikös ahdot nouse kun vääntää auki päin...
Kuulostaako käynti ihan normaalilta? viheltääkö turbo?
-
Kierrokset heittelee aina välillä 600- 1100 paikkeilla, välillä meinaa jopa sammua, joinakin päivinä taas käy tosi nätisti ??? Turbo viheltää mielestäni ihan nätisti. rajapaineventtiili on asennettu hukkaportin painekellon letkuun ja tietääkseni mitä enemmän ruuvi kiinni sitä enemmänahtoja :) pitää vielä tarkistaa laitoinko rajaventtiilin väärtepäin kansirempan yhteydessä
-
kierrosten seilailu viittaisi imuvuotoon, oliskohan välijäähdytin korkannu tai bypassi, jos letkut on ehjiä?
turbohan ei vihellä muuta kuin laakeri vikaisena, tai kyl se vähä pihisee ehjänäkin. tosiaan, en vieläkään tiedä millanen venttiili sul siellä on mut se ahtojen nosto perustuu ohivuotoon hukkaportinkellon ohjausletkussa, niin yleensä sitä lisätään vääntämällä auki päin
-
no nyt nousee ahdot ja pysyy siellä missä pitää. Rajapaineventtiilissä oli letkut menny ristiin kansirempan yhteydessä :D vielä pitäs toi kierrosten seilailu selvittää pitää tutkia tulpanjohdot ja virranjakaja. imuvuotoo en ehkä epäilis koska just vaihettu kaikki yläkerran tiivisteet kansrempan yhteydessä
-
Noilla muovipäädyillä on ollut tapana korkata noista välijäähdyttimistä sillon tällön, kannattaa se tsekata
-
putsaa toi tyhjäkäyntimoottori josko auttais tohon kierrosten seilailuun.Ite putsasin eilen ja ainakin tänään kävi nätisti :)