Volvo Racing Club Finland - Koko Suomen Volvofoorumi
Tekniikka, Viritys, Veteraanit ja Projektit => Etu- ja nelivetoiset => Korjaamo ja yleistekniikka => 850, V/S70 (vm.<-00), C70 (vm.<-05) => Aiheen aloitti: hessua - 14.05.2012, 16:40:01
-
Eli miten ohitetaan ajonesto, siinä ajotietokoneen kytkimen vieressä on semmonen ledi, jonka alla reikä. Siihen reikään täytyy tökätä semmosella tapilla joka kerta ennen käynnistystä.
Minusta tuo on hankala systeemi. Jos jollain olis tietoa miten se ohitetaan niin ei tarviis summassa alkaa johtoja liitellä.
-
Viet Siniselle tiskille. Eli paikalliselle valtuutetulle Volvo huoltamolle. Osaavat sen purkaa asianmukaisesti pois.
Jos sen joka jannu osaisi kiertää täällä kikka kolmosella niin miksi ajonestoa edes asennettaisiin autoihin? :hello:
-
Toimiva ajonesto on tietenkin hyvä juttu, mutta kyllähän tuollainen tappisysteemi jo kuulostaakin siltä, etten sitä itsekään kauan jaksaisi.
Mitäs jos sen tapin vaan jättää sinne reikään? Ja pistää vaikka palan sinitarraa tai liimatipan kanssa, eikö se sillä tule "ohitetuksi"?
-
No tuo liima/sinitarrajuttu tuli mieleen ekaksi itsellänikin. Mutta mitä sitä tuossa testailin, niin se vaatii sen painokytkimen painamisen JA palautuksen, jonka jälkeen ajonesto kytkytyy pois. Se ei siis kytkeydy pois jos se painokytkin on pohjassa kokoajan.
Kyllä sen ohittamaan pystyy, koska kävin koeajamassa aikanaan yhtä kasipätkää jossa oli sama systeemi. Auton omistaja sanoi ohittaneensa sen itse, mutta enpä silloin älynnyt kysyä neuvoa häneltä...
Nick, Siinä vaiheessa kun taidot loppuu/hermot menee, niin 850:n osoite ei takuulla ole Volvon merkkikorjaamo, vaan korkeintaan kuusankoski :D
-
On sitten merkkiliikkeessä varmasti kallis pieti teettää kun siellä ei ole mitään "väriä-väriin" mahdollisuutta.
Kaikki jälkiasennusimmon johdot kun on mustia. Ne on aikanaan asennettu käyttäen semmoista numerointisysteemiä.
Eli joutuu ns. käsityönä perkaan johtojen päille oikeat kaverit.
-
Onko se siis volvon alkuperänen ajonesto? tuskin jos vuosimalli on -94 ?
Eiköhän ne jälkiasennetut lähe veke kun repii irti vaa :P näin ainakin omassa kasipätkässä.
Tossa on FAQ viellä http://www.vrcf.fi/foorumi/index.php?topic=11293.0
-
Onko se siis volvon alkuperänen ajonesto? tuskin jos vuosimalli on -94 ?
Eiköhän ne jälkiasennetut lähe veke kun repii irti vaa :P näin ainakin omassa kasipätkässä.
Tossa on FAQ viellä http://www.vrcf.fi/foorumi/index.php?topic=11293.0
Tätähän minäkin kyllä rupesin miettimään, että mahtaako olla alkuperäinen?
-
Itellä kanssa tuossa -94 850 on tuo helvetin tappisysteemi ja se kyllä joutaisi pois jos jollain löytyy tietoa että miten se onnistuu.. Silloin kun hommasin tuon auton niin entinen omistaja oli käynyt volvolla ja ne oli antanut ohjeeksi että teippaa sen tapin paikalleen ja aina käynnistäessä käyttää sytytysvirrat päällä ja pois, sitten sen jälkeen käynnistys. On tuokin pitkän päälle rassaavaa, mutta parempi kuin kikkailla jatkuvasti tuolla tapilla :-\
-
Ite sain ohjeen Axu85:ltä, voit kysyä häneltä tai voin minäkin lähettää sulle sen ohjeen, laitat vaan yksityisviestillä sähköpostiosotteen.
-
Tuo poisto on täysin mahdollinen, eikä edes vaikea toimenpide. Olen moisen tehny hieman uudempaan kasipätkään. Yksityiskohtasia ohjeita en enää muista, mutta suuntaviivat voin yv:llä antaa. Vinkkinä sen verran, että landian arkistoista löyty linkki ruotsalaissivulle, josta löyty kytkentäkaavio, ja pelkkien kuvien perusteella päättelin poistettavat komponentit, ja tarvittavat kytkennät. Onnistu kerrasta, kaikkinen pähkäilyineen ja kuvien selauksineen tunti-pari. Kaikki toimenpiteet tietysti omalla vastuulla, eikä tarkkoja ohjeita ole syytäkään jaella julkisesti, edes yv:llä.