Volvo Racing Club Finland - Koko Suomen Volvofoorumi

Tekniikka, Viritys, Veteraanit ja Projektit => Takavetoiset => Korjaamo ja yleistekniikka => 200 => Aiheen aloitti: 460GLE - 24.01.2011, 00:54:48

Otsikko: Zf tehostin kankea kylmänä
Kirjoitti: 460GLE - 24.01.2011, 00:54:48
Käyttiksessä on tuo ZF:n tehostin ja uudet ATF:t sisällä. Silti ohjaus on kylmänä tosi kankea ja vasta n.10-15min ajon jälkeen toimii normaalisti. Pumpun vaihdoin vähemmän ajettuun, kun vanha piti vähä säksätystä mutta vika on sama molemmilla eli sen voi pudottaa laskuista.

Mitä öljyä näihin kannattaa laittaa että toimii talvellakin mukavasti?
Öljyt vaihdoin kierrättämällä ja vanha oli todella mustaa. Laitoin Mobil ATF 220 tai 320.
Otsikko: Vs: Zf tehostin kankea kylmänä
Kirjoitti: hespa - 25.01.2011, 09:27:13
Castrol suosittelee tämmöstä   ATF TQ DIII. Tiiä sitte onko vaan niitten miälipide mutta mitä nyt itte oon näitä litkuja pidelly niin kyllä toi mobili on kans toiminu ihan hyvin. Lieneekö sitten vaan niin likanen toi sun koko tehostin piiri? Ittellä meinaan käyttis 740 2,3F teki semmosen tässä talven mittaan että tehostin alko herkistyyn mitä enemmän on tullu annettua runtua.   ;D
En tiä keräiskö noi järjestelmät pashaa sitten jos ei joudu kovalle rasitukselle kun tällä mun autolla on puksutettu vaan suoraa baanaa ties kuinka monta vuotta kun on entinen kaikkien kaveri, elikkäs karavaanari perheen auto. Tokkopa on paljoo tuota nurkka-ajoo ollu meinaa nääs!    :o
Otsikko: Vs: Zf tehostin kankea kylmänä
Kirjoitti: 460GLE - 25.01.2011, 22:11:15
Kolme talvea on auto ollu mulla ja sinä aikana on kyllä rattia veivattu varsin innokkaasti. Enimmäkseen nurkka-ajoa tällä on tullu. En usko että se tuosta kauheesti vetristyis ajamalla.
Toki voi olla että siellä paikat on tukossa... vanha öljy oli tosiaan ihan mustaa, että tuskin oli aikoihin vaihdettu.

Vois koittaa vielä tuota öljynvaihtoa, jos sillä selviäis.
Tuo Castrolin öljy on paljon juoksevampaa ainaki ku tuo Mobilin ATF 320, mitä näemmä olin kuittien mukaan kaadellu sinne. Nesteeltä löyty kans joku ATF-S, jossa on vielä aavistuksen alhaisempi jähmepiste kuin tuossa Castrolin tuotteessa. Eli luulis olevan notkeampaa myös siellä -20 sitte. Täytyy odotella vähä lämpösempiä kelejä niin viittii vaihtaa nuo.  :)