Volvo Racing Club Finland - Koko Suomen Volvofoorumi
Tekniikka, Viritys, Veteraanit ja Projektit => Etu- ja nelivetoiset => Korjaamo ja yleistekniikka => S/V40 96-04 => Aiheen aloitti: jamppa77 - 15.05.2012, 21:22:04
-
Porukoilla on kyseinen auto ja sellainen vika on ilmennyt että kuskin puolelta käsijarrumekanismi jumittaa, ruosteenirroitus litkuja ovat sinne ruikkinut ja nähtävästi on auttanut. Tänään menin sitten kyseiseen autoon vaihtamaan takajarrupaloja, niin molemmilta puolilta oli ne alemmat liukutapit "yhtä puuta" sen kiinnikkeen kanssa. Ruosteenirroitinta ruiskutettiin ja annettiin vaikuttaa hyvän aikaa, no naps siinä kävi eli kumpikin liukutappi poikki. Kysymys kuuluu onko kyseiset osat kalliit, tai siis ne satulan kiinnikkeet vai mitkä ne nyt onkaan.
-
Motonetin kataloogi näyttäis 5,90e (liukusuojakumi+pulttisarja) tai 17,90e (Kumi+pultti+ø8,2x75mm liukutappisarja). Kumpi noista nyt on sitte oikea... Kalleus on tietysti suhteellista, mutta sanoisin ettei tuo sitä ole.
-
Tuo kyseinen liukutappi oli umpiruosteessa reiässään, eli tappi katkesi sinne reikään sisälle... Molemmilla puolilla sama homma, eli se C.n muotoinen rauta johon ne liukutapit tulee pitäisi saada molemmille puolille.
Ei yhtään irronnut vaikka oli ruiskutettu irroitusainetta ja annettu vaikuttaa reilusti.
-
Niinpä tietenki, eli se satulan "teline"? CRC ja lämpö vois auttaa, tai sitte jos saat poraamalla tai muuten rikkomalla sen pätkän pois. Tai sitte jostaki romikselta ne tellingit, ei nekään paljoa varmaan maksa ja umpirautasina ei mee ikinä miksikään.