Volvo Racing Club Finland - Koko Suomen Volvofoorumi
Tekniikka, Viritys, Veteraanit ja Projektit => Etu- ja nelivetoiset => Korjaamo ja yleistekniikka => S60, V70 (vm.00-07), S80 (vm. -> 06), XC90 => Aiheen aloitti: Kari1304 - 16.05.2012, 07:08:55
-
Mistä kannattaisi vikaa alkaa metsästämään, kun autostani aina satunnaisesti väännöt katoavat. Ei kiihdy, eikä kierrokset nouse yli 2500 kierroksen. Auto toimii normaalisti,kun sen sammuttaa ja käynnistää uudelleen.
-
Mulla teki tota samaa kovemmissa kiihdytyksissä. Vaihdoin polttoainesuodattimen ja taas toimii..
-
Polttoaine suodatin on vaihdettu 13 000 km sitten. Muistin vielä että olen myös välillä havainnut, kun vakkari päällä ajaa niin meno ei ole aivan tasaista koko ajan.
-
Tuleeko infonäyttöön herja, vai hyytyykö se ihan jälkiä jättämättä? Tuo kuulostaa vähän samanlaiselta kun oma vika:
http://www.vrcf.fi/foorumi/index.php?topic=18918.0
-
Ei tuu mitään ilmoitusta näytölle. Ja testerissä ei oo tullut käytettyä.
-
Mulla teki satunnaisesti samaa V70 D5 2002.Vaihtoivat huollossa suodattimen ja laittoivat sinne suuttimien puhdistusainepatruunan.Nyt toimii kuin enkeli.
-
Myös suutinten kalibrointi auttaa tuohon vaivaan. Käytin oman S60:sen ensin suutinten vaihdossa, jonka jälkeen nelipyöräsuuntauksen yhteydessä tehtiin suutinten kalibrointi sinisellä . Nyt kulkee taas ilman nyykähtelyjä..
-
Juu. Vaihdoin autoon öljyt sekä ilmansuodattimen, niin nyt ei oo tullut kun kerran vika viikon aikana. Mistä sitä suutinten putsaus ainetta saa?
-
Minulla kans eilen reippaan kiihdytykseen älkeen löi näytölle espanjaksi jotain motora assistanze tekstiä, kuittasin tämän ja meni hetki niin normaalisti liikku aina 2000rpm asti jonka yli ei suostunut millään nousemaan. Veti siis menon aivan tahmeeksi ??? Ajoin tien sivuun, sammutin auton ja käynnistin uudelleen niin taas toimi?? Onko tämä nyt samaa vikaa kuin yllä, vaikka polttoaineen suodatin om vaihdettu viikko sitten kaikki muut suodattimet mukaan lukien??
-
Minulla kans eilen reippaan kiihdytykseen älkeen löi näytölle espanjaksi jotain motora assistanze tekstiä, kuittasin tämän ja meni hetki niin normaalisti liikku aina 2000rpm asti jonka yli ei suostunut millään nousemaan. Veti siis menon aivan tahmeeksi ??? Ajoin tien sivuun, sammutin auton ja käynnistin uudelleen niin taas toimi?? Onko tämä nyt samaa vikaa kuin yllä, vaikka polttoaineen suodatin om vaihdettu viikko sitten kaikki muut suodattimet mukaan lukien??
Vikakoodien luvulla saisi ongelmaa vähän rajattua. Voi herjata alhaista polttoaineenpainetta tai esim. turbon paineet heittelee. VNT ahdin jumittaa tyypillisesti vanhemmiten ja paineensäätö ei oikein toimi. Siihen löytyy täältä paljon juttuja.