Volvo Racing Club Finland - Koko Suomen Volvofoorumi
Tekniikka, Viritys, Veteraanit ja Projektit => Takavetoiset => Korjaamo ja yleistekniikka => 700, 900 & S/V90 => Aiheen aloitti: Daath - 24.01.2011, 16:33:33
-
Tämmöistä tällä kertaa. Jos pakitan esim. parkkiruudusta pois, nostan tietysti sillä hetkellä pikkasen kytkintä. Jos pakituksen jälkeen lämäsen kytkimen uudelleen pohjaan, niin ykkönen menee todella huonosti päälle. Pitää siis välillä vapauttaa kytkin ja sen jälkeen vasta laittaa ykkönen silmään. Myös kolmonen tökkii silloin tällöin.
Kieliikö tuo mahdollisesta viasta, vai onko vain haitta? Jos vain haitta niin olkoon, mutta ei jaksaisi mitään kytkin/laatikkorempaa ::)
Auto siis S90 3.0l -98
-
Paljonkohan on autolla ajettu? Onko vedetty vaunua? Mulla on ollut, KOROSTAN: OLLLLLUTTTT!!!! :buck2: kolme sierraa ja näissä ainakin oli syynä kytkin-akselinlaakerin liika väljyys.
-
228.000km on mittarissa. Laatikkoon vaihdettiin öljyt ja toiminta ehkä hieman parani. Ei ole ainakaan omassa omistuksessa vedetty vaunua, epäilen ettei ole koskaan.
-
Nostellaa, jos joltakin löytyisi ideoita.
-
Jaa mutta tulihan vaan mieleen oma 960 sillon kun sillä ajelin. Kun lähet just esim parkkiruudusta niin peruutat varmaankin luistattamalla kytkintä etkä päästä sitä missään kohtaa kokonaan ylös? Tuli vaan mieleen että muistaakseni oma 960 teki tämmöistä ja voiskohan syy siihenn olla sen kaksoismassa-kytkimen toiminta? Vaatii siis koko kytkimen liikeradan toimiakseen niinikun on suunniteltu.
Tosin se että kolmonenkin takeltelee niin tulis mieleen pahin mahdollinen eli laatikon laakerit kun ykkönen ja kolmonen on käsittääkseni samalla vaihde-akselilla. :-\
-
No tuohan kuulostaisikin fiksulta hommalta. Tuo kolmonen takertelee siis noin joka kahdennella kymmenellä kerralla, eli siis todella harvoin. Ja tuo ykkönen takertelee juuri tuon jälkeen, jos siis koko kytkimen liikerataa ei ole käytetty, kun parkista pakitettu pois.