Volvo Racing Club Finland - Koko Suomen Volvofoorumi
Tekniikka, Viritys, Veteraanit ja Projektit => Etu- ja nelivetoiset => Korjaamo ja yleistekniikka => 850, V/S70 (vm.<-00), C70 (vm.<-05) => Aiheen aloitti: Juice - 17.05.2012, 18:38:21
-
Non niin! Eli alkoi meikäläisenkin kopperossa kuskin puolen etupesuri tempuilemaan ja jäi sitten loppuen lopuksi sojottamaan ylöspäin.
No ajattelin että en enään sijoita käytetyihin 70-100 euroa joten päädyn ratkaisuun että riipasen pesurit moottoreineen päivineen pois joten niistä pari kysymystä.
- Onko lampunpesimille erillistä pumppua vai onko samassa tuulillasin pesurin kanssa??
- Onko kukaan keksinyt siistiä ratkaisua peittää puskurista reijät? Ehdotuksia otetaan vastaan! Itse jo suunnittelin että laitan yleismallin pesusuuttimet niihin mutta tuskin ne mitään pesee ja nestettä vain kuluu turhaan.
-
Mun käsittääkseni on samalla pumpulla, mutta en mene takuuseen. Itse jätin reijät näkyviin pesurien poiston jälkeen ja tulppasin letkujen päät. Ei kummemmin pomppaa silmään. Meinasin kanssa, että voisi myöhemmin viritellä pelkät suuttimet.
Apukuskin puolen pesurin poisto on sitten hankala... ainakin omassa kotterossa tilaa on niin vähän, että jouduin rälläköimään varren katki, ennenkuin moottorin pystyi pujottelemaan pois ilman koko keulan purkamista.
-
- Onko kukaan keksinyt siistiä ratkaisua peittää puskurista reijät? Ehdotuksia otetaan vastaan!
http://www.hova.com/volvo-sv70-tackpluggar-p-4254-c-586.aspx
-
Mun käsittääkseni on samalla pumpulla, mutta en mene takuuseen. Itse jätin reijät näkyviin pesurien poiston jälkeen ja tulppasin letkujen päät. Ei kummemmin pomppaa silmään. Meinasin kanssa, että voisi myöhemmin viritellä pelkät suuttimet.
Apukuskin puolen pesurin poisto on sitten hankala... ainakin omassa kotterossa tilaa on niin vähän, että jouduin rälläköimään varren katki, ennenkuin moottorin pystyi pujottelemaan pois ilman koko keulan purkamista.
Sain kun sainkin vasemman puolen moottorin poistettua ja oli niin kuin sanoit suoraan suomeksi sanottuna vittumainen homma, ei se ettei mahtunut mutta kun on kätevästi vahdelaatikon kaapelinippu ja ilmastoinnin kuivauspatruuna!? siinä edessä. No tuli se sieltä kun tunnin ähelsi ja takaisin en enään laita :D
Nuo peitelevyt olis kyllä aika helemet...
-
Moottoreita irrottaessa kannattaa ensin irroittaa umpio. Antaa hyvin tilaa työskennellä.