Volvo Racing Club Finland - Koko Suomen Volvofoorumi
Tekniikka, Viritys, Veteraanit ja Projektit => Takavetoiset => Korjaamo ja yleistekniikka => 700, 900 & S/V90 => Aiheen aloitti: StoLA - 18.05.2012, 01:41:10
-
Mietiskelin tässä että mitä eroa on ABS jarrullisen auton jarrulevyissä verrattuna ei ABS jarrulliseen? Mulla olis ylimääräisenä ABS jarrullisen auton jarrusatulat ja levyt mut niitä ei taida saada toimimaan ilman että vaihtaa navan?
Jos levyssä ei ole mitään eroa niin ne voisin heittää paikalleen ja ottaa palat noista toisista jarrusatuloista mutta onko niissäkin eroja?
-
Ei kyllä suoralta kädeltä uskalla sanoa sopiiko levyt sinne, pitäis tietää ainakin halkaisija.
Levyhän ei sinällään tee jarruista abseja tai päinvastoin vaan hammastus on navassa.
Joissakin alle -87 malleissa levy on kiinteä navan kanssa, koskee isointa levyhalkaisijaa(287mm), on yleensä turboissa.
Paloissakin on eroja, ainakin yksi girling ja kaksi bendix mallia. Silmä käteen ja kattoo miltä siellä näyttää?
-
Brickboardin näppärät taulukot aiheesta:
http://www.brickboard.com/FAQ/700-900/Brakes.htm#BrakeRotorIdentification
Onko kaikissa ABS -malleissa vain yksi jarruletku/linja ja onko kyseisessä ilman ABS:a olevassa autossa kaksi jarruletkua/linjaa?
Onhan jarrusatuloiden mukana sovite, jolla satulan saa jarrulevyjen vaatimalle oikealle etäisyydelle tolpasta?
-
Näin mä vähän ajattelin että kokeilemalla ja kattelemalla se selviää mitä eroa milläkin on. Pitihän se laiskuuttaan yrittää ensin täältä kysyä ennen kun menee kaiken purkamaan ja toteaa ettei mistään tuu taas mitään :idiot2: Kyllä mä ton tiesinkin että se napa sinne tarvitaan jos siitä abs:in haluaa. Auto on vm-90 jos se jotain helpottaa tässä mutta taidanpa ihan vaan skarpata ja mennä kokeilemaan miten kaikki käy yhteen. Levyt kyllä näyttää silmään saman kokoisilta ku siellä nyt on että ei pitäis olla kokoeroa muussa kun paksuudessa ja ruostekerroksessa :D