Volvo Racing Club Finland - Koko Suomen Volvofoorumi
Tekniikka, Viritys, Veteraanit ja Projektit => Etu- ja nelivetoiset => Korjaamo ja yleistekniikka => 850, V/S70 (vm.<-00), C70 (vm.<-05) => Aiheen aloitti: volvo20v - 20.05.2012, 22:54:28
-
Eli ajonaikana vetokatkeaa hetkellisesti ja pakoputkesta tulee mustaa... tyhjäkäynti hupaa ei jaksa käydä ja pakoputkesta tulee edelleen mustaa kunnes auto sammuu.
uusi starttaus ja auto saattaa taas pelata päiviä,kunnes taas se rupee oireileen.mitään vikavaloja ei pala koetaulussa ja vika koodeja ei
ole luettu vielä.tankkiin laitettu jäänestoainetta ja pensansuod+tulpat+ilmansuod vaihdettu.imm +kaasuläppä+virranjakajankansi putsattu.sulakkeet ok.
Kertokaas mistä lähtis seuraavaksi vikaa hakeen? Ps. tyhjäkäynnillä kun antaa kunnolla kierroksia niin ongelmaa ei ole,mut kun kierrokset laskee niin ei jaksa käydä.sit kun starttaa uudelleen niin taas pelaa....
-
nyt käyty lukeen vikakoodit ja koodi no 26 lambda 1 herjasi. Ja tuohan tarkoitta 1lambdaa koska tuossa mallissahan niitä on 2kpl ( ennen ja jälkeen
katin).Joten onko muilla hajonnut lambda-antureita ja miten ne on ilmenneet ?
-
Rikkaallehan tuo menee jos kerran mustaa pukkaa...
Eli vika voi hyvinkin olla lambdassa.
Esim. Bosch antaa lambdalle vaihtoväliksi 160tkm, eli ei ne ikuisia antureita ole...
Ja vain alkuperäistä lambdaa näihin, ei mitään tarvikkeita..
Jos volvon hinta kauhistuttaa, saa esim. ulkomailta tilaamalla halvemmalla.
-
Ettei sytytyspuola olisi menossa jostain pytystä?
Itsellä meinaa sammua tyhjäkäynnillä kun 1 puola alkoi hajota.
Kierroksilla toimi paremmin.
-
Ettei sytytyspuola olisi menossa jostain pytystä?
Itsellä meinaa sammua tyhjäkäynnillä kun 1 puola alkoi hajota.
Kierroksilla toimi paremmin.
Virranjakajan kannesta puhutaan ekassa viestissä...
-
Nyt vaihdettu uusi lambda-anturi ja sama vika taas.nyt se ilmeni silleen että reilun kiihdytyksen jälkeen tasakaasulla alkoi kierroslukumittarissa
viisarin humpaamaan ja mustaa tuli putkesta,ja liikennevaloihin kun pysähdyin niin auto ei jaksanut käydä vaan sammui.sit kaasupohjassa starttaan
ja auto käynnistyi,mutta seuraaviin valoihin auto jälleen sammui.eli mitä osaa vaihtaan seuraavaksi ??
mitään vikavaloja ei pala mittaristossa. tosiaan perjantaina uusi lambda vaihdettu ja lauantaina autolla ajettiin 50km moitteetta,mutta tänään se taas alkoi.
-
Liikaa saa siis edelleen bensaa, ilmeisesti paljon liikaa...
Jos vika ei ole antureissa, niin voihan sieltä olla bensanpaineensäädin rikki taikka sen alipaineletku murtunut, tietysti suutinvikakin voi tuollaista tehdä, mutta vissiin hyvinkin harvinainen näissä...
Oliko tulppien väri kaikissa sama, eli yksikään tulppa ei ole mustempi tai karstaisempi kuin muut?
-
Missäköhän päin bensapaineensäädin sijaitsee ?? niin ja kävin ajamassa 20km lenkin rauhallisella kaasulla,niin ei minkäänlaista ongelmaa...
voisko puola tai tulpanjohdot tehdä tommosia temppuja ?? Tyhjäkäynnillä käy nätisti ei minkäänlaista ongelmaa.
Joku puhu antureista ?? missä päin ne on konehuonetta ??