Volvo Racing Club Finland - Koko Suomen Volvofoorumi
Tekniikka, Viritys, Veteraanit ja Projektit => Etu- ja nelivetoiset => Korjaamo ja yleistekniikka => S60, V70 (vm.00-07), S80 (vm. -> 06), XC90 => Aiheen aloitti: Progedo - 21.05.2012, 14:08:46
-
Flektin toimimattomuuden huomasin moottorin läpötilan nousuna > syylärin alavesiletku irti ja nesteet pihalle (ruuhka). Uudet nesteet sisään ja hyvin kehrää. Autohan ei ole jokapäivaisessä ajossa joten kuntoonsaamisella ei ole kovaa kiirusta.
Onkohan näissä jotain tiettyjä osia mitkä kannattaisi tarkistaa/mittailla sekä mahdollisen vian saisi kotikonstein paikallistettua? Flekti kyllä pyörii suoralla virralla sekä, kokeiltu toisella flektillä samalla lopputuloksella.
Piuhanpäähän viedään kunhan keretään tai jos jollain foorumilaisella on lukulaitteet seinäjoella niin mielummin harrastelijaa tuetaan.
-
Äkkiseltään tulisi mieleen volvon vanha kampanja, jossa vaihdettiin flekti uuteen, kun siinä flektin "ohjausyksikössä" oli jotain vikaa.
Se kampanja on aktivoitu viimeaikoina uudelleen, kun on autoja vielä, joihin sitä ei ole tehty, sen vaihdettavan version voi tunnistaa siitä, että sen flektin "ohjainlaitteen" kuori on mustaa muovia, uusi malli on kokonaan metallikuorinen.
-
Tuli kyseltyä kampanjan perään volvolta ja autoon vaihdettu letti heinäkuussa 2005. Eipä mitään, kuukaudenpäivät odotellu uuden korjaamon avajaisia ja huomenna se koittaa... Pitää varata aika vikatesteriin ja samalla nollauttaa SRS valo V:>
-
Ihmettelen tässä vain että mimmoisissa lämpötiloissa tuon pitäisi alkaa pyörimään ? Tänäänkin työmatkalla valoissa kun seisoi nousi lämmöt OBD:n kautta luettuna 95c eikä vielä lähtenyt pyörimään, onko jotain vikaaa vai vaatiiko vielä lisää lämpöä ? ???
2002 vuoden D5 S60