Volvo Racing Club Finland - Koko Suomen Volvofoorumi
Tekniikka, Viritys, Veteraanit ja Projektit => Viritys => Lastutus, ohjelmointi ja moottorinohjaus => Aiheen aloitti: B5254T3 - 21.05.2012, 18:32:51
-
Mikäköhän olisi paras virisofta automaatti versiooni?
-
En nyt tiedä onko paras, mutta hyvin ainakin toimi ja kivasti tuli lisää puhtia Turbotecin softalla veljen entiseen autoon.
Karalalla vaan ei ole nelivetopenkkiä, niin ei saanut penkittäneen ( tuosta kun ei voi napata nelikon sulaketta pois, kuten isommista, vaan tommoinen ei lähde edes käyntiin jos ottaa pois..). Vastaavien etuvetoisten käppyriä Karala näytti koneelta silloin ja olikohan jotain reilua 250 heppaa noista jarrutellut pelkällä softalla.. ::)
-
Olikos kyseessä automaatti AWD, rajoittaako automaatti vääntöjä/ tehoja?
-
Automaatti AWD oli joo. Kivasti siihen tuli lisää puhtia, jaksoi jopa talvella mennä himpunverran kylki edelläkin softauksen jälkeen.. :) Ei kait se tomaatti enemmälti niitä rajoita.
-
Tuolta esim. lisää infoa: http://www.turbotec.com/henkiloautot/etusivu/malli.php?valmistaja=Volvo&korimalli=V50_P1_2004-
Useita autoja tuolla käytetty / mitattu ja yleensä on aina päässyt noihin luvattuihin tehoihin ja välillä ylikin, kun vaan auto ollut kunnossa..
Omaan ex-s60:een tuli +4hv / 4nm yli luvatun..
-
BSR tarjoaa vaihtoehtoja, onkos kellään kokemuksia?
-
Meiltä löytyy Taso1:llä 258hv ja 390Nm ja obd-portin kautta :) 490eur. Penkitettäessä on aina mennyt yli annettujen arvojen! Samat tehot kumpaankin versioon (220hv ja 230hv)
-
Tässä vielä pari... :)
www.debil.fi
www.hestec.fi
-
Mites tuo Turbo tecin homma on toiminut Oulussa nykyään ? Lähimmät paikat soittelin lläpi Lappajärvi/Perho niin siellä oli langan toisessa päässä aikas tietämätön näistä hommista. ::)
Jyväskylän paikka on yhtä kaukana kun Oulu, miten siellä otetaan asiakas huomioon ?
Siksi kyselen kun tuo palvelu ja suhtautuminen voi olla niin erillaista riippuen henkilöistä ja asenteesta.
-
Mites tuo Turbo tecin homma on toiminut Oulussa nykyään ? Lähimmät paikat soittelin lläpi Lappajärvi/Perho niin siellä oli langan toisessa päässä aikas tietämätön näistä hommista. ::)
Jyväskylän paikka on yhtä kaukana kun Oulu, miten siellä otetaan asiakas huomioon ?
Siksi kyselen kun tuo palvelu ja suhtautuminen voi olla niin erillaista riippuen henkilöistä ja asenteesta.
Powerflash hoitaa Oulussa autojen softausta. Niillä ei ole tehopenkkiä joten custom-softaa ei taida saada. En tiedä kenen softaa he myyvät.
-
Tässä olis tämmöinen paikka, missä myös penkitys onnistuu.http://www.jtm-motors.fi/
-
BSR tarjoaa vaihtoehtoja, onkos kellään kokemuksia?
Mun T5:een (ei-AWD) laitettiin täällä (http://www.toniruokonen.com/fin/00-fi_startpage.htm) BSR Stage2 n. vuosi sitten. Ei ole tarvinnut hetkeäkään katua. Pitäisi itse asiassa pistää vähän sukanvarteen ja käydä laitattamassa Stage3.
-
Minkäköhän verran on V50 T5:sen alkuperäiset ahtopaineet, veikkaisin niiden olevan aika pienet; oisko max. 0,5 bar.
Onnistuiskohan pelkän ahtopaineen korotus; aiheutuisikohan siitä suuriakin ongelmia?
-
Minkäköhän verran on V50 T5:sen alkuperäiset ahtopaineet, veikkaisin niiden olevan aika pienet; oisko max. 0,5 bar.
Onnistuiskohan pelkän ahtopaineen korotus; aiheutuisikohan siitä suuriakin ongelmia?
Unohda suosiolla nuo kikkailut. Onhan tossa nakuanturit ym. mutta ahdettu bensakone ei tartte huonolla tuurilla, kuin yhden vedon kaasu pohjassa nakutellen ja poks poks.. Eikä se välttämättä toimi edes kunnolla, menee todennäköisesti häiriötilaan, jos kikkailet paineita itte ylös.. Esim. toi turbotecin softa toimii ja uskallat vetää lappu lattiassa ilman pelkoa mosan sulamisesta.
-
Miten noissa kestää automaattilaatikot ohjelmoinnin jälkee? Itelläni -06 t5 automaatti awd.
mieli tekis ohjelmoida mutta kestääkö paikat?
-
Jos epäilee tai pelkää optimointeja tekevien työn laatua / jälkeä, että ne jotain särkevät on parempi jättää auto vakioksi. Vuosia ammatikseen ohjelmia tehneet varmasti ovat jättäneet reserviä käyttämättäkin ja siitä usein erot luvatuissa tehoissa ja väännöissä syntyvät.
Kesto riippuu siitä miten autoa on huollettu ja öljyjä vaihdeltu laatikkoon.
Viritettäessä hyväksytään se tosiasia, että jotain voi mennä rikki. Olen tämän sisäistänyt ja edellistä autoani särkenyt niin, että piti ostaa toinen tilalle. :D