Volvo Racing Club Finland - Koko Suomen Volvofoorumi
Tekniikka, Viritys, Veteraanit ja Projektit => Etu- ja nelivetoiset => Korjaamo ja yleistekniikka => S60, V70 (vm.00-07), S80 (vm. -> 06), XC90 => Aiheen aloitti: remes - 22.05.2012, 20:58:54
-
Eli tuommonen vika, kun lähtee reilummin polkasemaan esim. 1500rpm eteenpäin, tulee palttiarallaa 2000:n kohdalla (parhaalla vääntöalueella) pieni "tyhjä hetki" väännössä ja kuuluu joku suhahdus vähän niin kuin dumppi jonka jälkeen meno jatkuu normaalina? Ääni ei ole kova, huomaa just kun ajaa ikkuna auki. Parhaiten tämän ominaisuuden saa esiin 3:lla vedätettäessä.
Pitäisi varmaan vetää kuitenkin tasaisesti alhaalta ylös asti, tuskin tuo kuitenkaan mikään ahtovuoto on kun luulis silloin olevan ongelmaa koko kierrosalueella. Tosin ei ole mittariakaan että vois seurata miten paineet käyttäytyy.
En ole vielä ehtinyt käymään konehuonetta läpi että löytyisikö jotain näkyvää, mutta jos jollain on ollut samanlaista ongelmaa niin olisi kiva tietää mitä kannattaa tsekata. Piuhan päässä en ole ainakaan vielä käyttänyt.
-
Suhahdus viittaa vähän by-bass venttiilin toimintaan.
Kokeilehan ajaa piruuttas tosi kuumaksi moottori että karstat palaa pois. Esim, kärry perään ja kunnolla painoa siihen ja pienellä vaihteella. Ja sittenhän pitää muistaa se jäähdyttely että kone ei sano sopimusta irti.
-
Okei, kiitokset tästä. En ole kovin älyttömästi antanu sikaa, mutta kun tiedän auton seisseen liikkeessä monta kuukautta niin oon yrittänyt kyllä tehdä reippaita kiihdytyksiä kaasu pohjassa.
Tosin kun oikean puolen etutukivarren etummainen pusla on aivan finaalissa niin ei ole uskaltanut kunnolla monottaa kun tuntuu että laite lähtee mihin sattuu. Toiset tukivarret uusilla heloilla laitan ensi vkl:na niin täytyy sitten testata vähän enemmän antaumuksella :)
-
Lähinnä tuo karsta tulee mieleen ku on tuo hieno keksitö nimeltä egr siellä kaasuja pyörittämässä takasin imusarjaan..
Mut kerta se jatkaa kiihtymistä sen pienen notkahduksen niin ei siellä mikään suuri vika ainakaan ole.
-
Mennään saman tien aiheesta sivuun mutta pystyykö näissä D5:ssa myös skippaamaan tuon egr:n? Vanhassa tdi:sähän se onnistui helposti mutta en ole tutustunut vielä näiden Volvon omien sielunelämään. Softaukseenhan tämä menee jossain vaiheessa mutta haluan että auto toimii oikein ennen sitä.
-
Jotku sanoo että pitää ohjelmoida pois käytöstä.
Ei mulla kyllä mitään vikakoodeja ole tullu vaikka suoriltaan löin peltilätkän siihen venttiilin ja ahtoputken väliin.
-
Jotku sanoo että pitää ohjelmoida pois käytöstä.
Ei mulla kyllä mitään vikakoodeja ole tullu vaikka suoriltaan löin peltilätkän siihen venttiilin ja ahtoputken väliin.
No niin, selvensi tämäkin tässä samalla, kiitokset :)
-
Oletko tarkistanut kumin ennen turboa ettei se mene kasaan alipaineen takia? se tuntuu löysältä kun sitä puristaa , se saattaa olla syynä ajoittaiseen tehon häviöön. En nyt muista missä kieroksissa tästä ongelmia yleensä tulee.
-
Oletko tarkistanut kumin ennen turboa ettei se mene kasaan alipaineen takia? se tuntuu löysältä kun sitä puristaa , se saattaa olla syynä ajoittaiseen tehon häviöön. En nyt muista missä kieroksissa tästä ongelmia yleensä tulee.
Auto menee vikatilaan jos menee imuputki lyttyyn. Ja ilmenee lähinnä täyskiihdytyksissä
-
minulla ei mennyt vikatilaan. totta että täys kiihdytyksessä ilmeni ongelmia.
Ensimmäisen kerralla säikäytti kun konehuoneesta kuului räpinä ja meno hetkeksi nyykähti.
-
Kyllä mulla tehot katos sen jälkeen. Tiiä mistä se loppujen lopuksi johtu. Saattaa olla ahtopaineen säätösolenoidi tai jumittavat siivet.
Tuolla tarinaa siitä mitä mulla on tapahtunu --> http://www.vrcf.fi/foorumi/index.php?topic=7274.msg143880#msg143880 (http://www.vrcf.fi/foorumi/index.php?topic=7274.msg143880#msg143880)
-
Mulla ei tosiaan ole ainakaan äkkiseltään havaittavissa muuta kuin tuo yksi notkahdus välissä, pitää joku päivä testata kaverin s60 d5:ta niin pääsee vähän jyvälle paljonko heittää käytös normaalista.