Volvo Racing Club Finland - Koko Suomen Volvofoorumi
Tekniikka, Viritys, Veteraanit ja Projektit => Takavetoiset => Korjaamo ja yleistekniikka => 700, 900 & S/V90 => Aiheen aloitti: HeZe - 23.05.2012, 21:02:43
-
Jeeps eli nyt tarvisi taas viisaampien neuvoa. Ostin taannoin vm88 volvo 740 b200e koneella joka ei käynnisty.
kotiin hinattuani koitin käynnistää ja lähti käyntiin, mutta kun painaa kaasua niin se sammuu. Olen kaasua pumppaamalla saanut pari kertaa käymään ja vastaamaan kaasuun niin hyvin, että sain ajettua sen työpaikalle johon sammui koska kylmäkäynnistys suuttimen polttoaine letku katkesi. Vaihdoin sen ja sain ajettua ruutuun.
Nyt tilanne huonompi eli ei käynnisty kovinkaan hyvin, jos säkällä saa käyntiin niin käy todella huonosti ja sammuu viimeistään siinä vaiheessa kun antaa kaasua. Startatessa pää osin sahaa ja hörähtelee. Välillä käy sekunnin ja potkasee takaisin.
Nyt vaihdettujen uusien osien lista
Bensaa tankkiin
Bensan suodatin
Tulpat
Tulpan johdot
Sytytysmoduuli
Virranjakajan Kansi + pyörijä
Eli mistä lähtisin liikkeelle seuraavaksi, että saisin volvon toimimaan?
-
onko imusarjan alla oleva letku paikallaan mikä tulee lisäilmaluistilta imusarjaan? (alapuolelle)
-
Jaa niin se kumipalje? kyllä mä sen tänään otin pois, putsasin ja tarkastin ettei ollut rikki. nyt paikoillaan ja kunnolla kiristetty uusilla lemmareilla
-
Ei, vaan se mikä tulee lisäilmaluistilta kannen kyljestä imusarjan alle. On aika legendaarinen "vika".
-
Ahaa. pitääkin huomenna tarkastaa
-
onko imusarjan alla oleva letku paikallaan mikä tulee lisäilmaluistilta imusarjaan? (alapuolelle)
Kiitos Jen. 3-4 palstalaista ja yksi ammattilainen vilkaissut ohimennen tuota omaa 240 b200e -86, missä samat oireet. Kaikkien mielestä jako hypännyt. Lisäilmaluistin letku oli tosiaan irronnut imusarjasta. Hieman ahdasta, mutta paikoilleen meni.
-
Kiitos Jen. 3-4 palstalaista ja yksi ammattilainen vilkaissut ohimennen tuota omaa 240 b200e -86, missä samat oireet. Kaikkien mielestä jako hypännyt. Lisäilmaluistin letku oli tosiaan irronnut imusarjasta. Hieman ahdasta, mutta paikoilleen meni.
O0 O0
-
Alipaineletkut ei ollut irti. vaihdoin silti uudet letkut ja klemmarit. ei auttanut. Mitä seuraavaksi ehdotetaan?
-
Onko tuo siis sun aikana käynyt hyvin missään vaiheessa? Jos ilmamäärämittarin lautaseen on koskettu, tai määräjakaja avattu, uskallan väittää että se ruisku on entinen. Myös seossäätöruuvi voi olla kierretty johonkin aivan älyttömään asentoon, se ruisku kun on vallan herkkä sen asennolle. Jos sitä on jo joku "korjaillut", todennäköisesti pääset helpoimmalla kun vaihdat koko ruiskun kaikkineen toimivasta autosta, irtoaa yllättävän nopeasti...
Muoks: onko sulla vermeitä mitata bensanpaine?
-
On ollut käynnissä ja sain viimeviikolla kaasua pumppaamalla käymään tyhjää ja vastasi kaasuun ajoin volvola 25km työpaikalle jossa vaihdoin öljyt ja jätin nosturille. sitten ei enään käynnistynyt. Jakajaa ei ole avattu eikä lautaseen koskettu.
-
Ja ei ole tällähetkellä vermeitä mitata bensanpaineita.
Mites tuo kylmäkäynnistys suutin? Tarvitseeko tämä kone kuinka paljon sitä käynnistyäkseen? Sen letku on vain pamahtanut jo kaksi kertaa paineesta poikki? Tänään taas käynnistäessä rupesi lemmareista vuotamaan. Jos se suutin olisi tukossa vaikuttaako käynnistykseen?
-
Ja ei ole tällähetkellä vermeitä mitata bensanpaineita.
Mites tuo kylmäkäynnistys suutin? Tarvitseeko tämä kone kuinka paljon sitä käynnistyäkseen? Sen letku on vain pamahtanut jo kaksi kertaa paineesta poikki? Tänään taas käynnistäessä rupesi lemmareista vuotamaan. Jos se suutin olisi tukossa vaikuttaako käynnistykseen?
nihkeestihän se ilman lähtee. Pitää melkein nostaa määräjakajan lautasta käsin, jos haluaa koneen käymään ilman tuota.
näkiköhän tässä E sarjan koneessa suuttimen toiminnan katsomalla lisäilmaventtiilin letkunlähdöstä.
tietty sen voi ottaa irti imusarjasta ja työntää pään pieneen limupulloon.
kannattaa hommata kunnon letkua ja klemmarit tuolle suuttimelle