Volvo Racing Club Finland - Koko Suomen Volvofoorumi
Tekniikka, Viritys, Veteraanit ja Projektit => Viritys => Turbo- ja remmiahtaminen => Aiheen aloitti: Ökykisko - 24.05.2012, 14:40:53
-
eli otin b230f moottorin+ moottorinohjauksen vm -88 740 manuaalista ja olen asentamassa kyseistä moottoria+ruiskua 240 -88 volvooni ja kysymys kuuluu:
aion käyttää alkuperäistä b200e:n lohkojakajaa jossa on alipainesäätö, mikä kannattaako tuo alipainesäätö jättää pois käytöstä turbon kanssa vai olisko parempi toimimaan alipainesäädöllä?
ja miten jakaja toimii ton lh 2.2 moottorinohjauksen kanssa kun siinä 700s on kannen päädyssä jakaja ja ei ole alipainesäätöä lainkaan?
aluksi tarkoitus saada kaikki toimimaan pikkupaineilla ja sen jälkeen kun toimii, katellaan josko sais voimaakin.
kiitos.
-
Jos käytät B230F:n moottorinohjausta niin se huolehtii sytkäennakon, ei mitään alipainehässäkkää enää jakajaan. Se alipainesäätyvä lohkojakaja pitäisi jumittaa kiinteäksi sopivaan kohtaan niin että se toimii vastaavasti kuin B230F:n kannenpäätyjakaja.
-
eli hall-anturi ym systeemit on molemmissa jakajissa samat?
tietty tulevaisuudessa kun löytyy jostain niin laitan siihen turbomallin jakajan mutta näin aluksi siis toimintaan ilman alipainetta. kiitos vastauksesta :hello:
-
Laita tuollainen väliin niin ei pala heti helmat.
http://www.msdignition.com/Products/Ignitions/Street/Strip/Analog/6462_-_MSD_6-BTM_Boost_Timing_Master.aspx
-
kyllä tuolla volvon omalla sytkällä varmasti pärjäilee aika pitkälle kun näin opiskelijabidjetilla väsäillään..