Volvo Racing Club Finland - Koko Suomen Volvofoorumi

Tekniikka, Viritys, Veteraanit ja Projektit => Viritys => Mekaaninen moottorin viritys => Aiheen aloitti: juhal - 24.05.2012, 22:27:43

Otsikko: B19e männät
Kirjoitti: juhal - 24.05.2012, 22:27:43
Pitäs pikapikaa noppeesti yhtäkkiä saada turbo/mekaruutta harjottelu alakerta kasaan. Olis tuollaset b19e pattimännät ja pitäs saada ruttuja laskettua, kuinka paljo noista uskaltaa sorvata pois ja kuinka paljo kannattaa ylipäätänsä ottaa? Ei tosiaan mitään kilometrin nielijä konetta rakenneta.
Otsikko: Vs: B19e männät
Kirjoitti: Kovalchuck33 - 24.05.2012, 22:57:35
ainakin B19A moottorissa, joka on 240:pistä on männän monttu noin 1mm syvä....puristukset siinä 8.8 nurkilla...
Otsikko: Vs: B19e männät
Kirjoitti: Masa71 - 26.05.2012, 19:39:37
Vanha vihreekirja sanoo jotta B19E:tä olis kolmella puristussuhteella:
-vuoteen -81 8,8
- -82- -83 9,2
-  -84 eteen 10,0

Mut jos sulla on pattimännät niin olettaisin et ne on "korkeapuristeiset", kyl niistä varmaan sen kyhmyn voi poistaa ainakin jos ei männän sisäpuolella näy mitään kevennystä sen kohdalla.
Ja harjotuskappaleessa varmaan piisaa about 0,5 ahdot, senhän jotku hurjat tumppaa vapariperustaisiin ilman muutoksia... ;)
Otsikko: Vs: B19e männät
Kirjoitti: Kovalchuck33 - 26.05.2012, 23:12:34
paljonkos noissa B19A moottoreissa on ollut eri puristuksia ?
Otsikko: Vs: B19e männät
Kirjoitti: Ari E - 27.05.2012, 12:00:48
paljonkos noissa B19A moottoreissa on ollut eri puristuksia ?
eikös se mene samalla kaavalla: monttu-, tasalaki- ja pattimännät