Volvo Racing Club Finland - Koko Suomen Volvofoorumi
Tekniikka, Viritys, Veteraanit ja Projektit => Takavetoiset => Korjaamo ja yleistekniikka => 700, 900 & S/V90 => Aiheen aloitti: peehoi - 25.01.2011, 17:17:33
-
Tarkoitan nimenomaan lukijaa, millä sais koodit näkyville ja ne myös poistaa.
Kysymykseen ei tule ne netistä imuroitavat ohjelmat ja rakennus sarjat, joita sitten yritetään läppärillä purkaa, vaan tosiaan valmis paketti koodipurkajasta.
Jollain kokemuksia ja minkä hintainen oli?
Omalta kohdalta se sais maksaa satasiakin, kun toimis, mutta näihin e-villen härpäkkeisiin en ihan heti lankea.
Olihan tuola toisaalla jo juttua nuosta imuroitavista malleista, mutta mulla ei oo läppäriä ollenkaa, joten.....
Kiitos -H-
-
Taitaa olla vaihtoehdot vähissä.
1. Tee-Itse LED hässäkkä.
(Vanhempaa konehuoneessa olevaa diagnostiikkarasiaa vastaava.)
http://www.vrcf.fi/foorumi/index.php?topic=149.0
2. Vastaava ihmeaparaatti kuin Sinisen korjaamolla.
-
MaxiDiag EU702 "Sopii" ainakin -97 V90 malliin ja moneen muuhunkin autoon.
http://www.elekma.com/index.php?main_page=product_info&cPath=145&products_id=950
-
Joo mutta 940 on ihan oma homma.
Saahan tuota EU702 kokeilla mutta ei varmastikaan käy, löisin vaikka vetoa.
jaippi:n linkissä oleellinen. Löytyy takaveto faq- osiosta.
-
MaxiDiag EU702 "Sopii" ainakin -97 V90 malliin ja moneen muuhunkin autoon.
http://www.elekma.com/index.php?main_page=product_info&cPath=145&products_id=950
No.... :nohnoh :nohnoh
Ajoneuvon malli Bensiinimoottori
kattavuus
Dieselmoottori
kattavuus
C70 Coupé 1999 – 2002 Ei tuettu
C70 Convertible 1999 – 2005 Ei tuettu
S40 (vuoteen 2004 asti) 1996 – 2004 Ei tuettu
S40 (vuodesta 2004 alkaen) 2004 – 2005 2004 – 2005
S60 2001 – 2005 2001 – 2005
S70 1997 – 2000 Ei tuettu
S80 1999 – 2005 2001 – 2005
S90 1997 – 1998 Ei tuettu
V40 1996 – 2004 Ei tuettu
V50 2004 – 2005 2004 – 2005
V70 (vuoteen 2000 asti) 1997 – 2000 Ei tuettu
V70 (vuodesta 2000 alkaen) 2000 – 2005 2001 – 2005
V70 XC (vuoteen 2000 asti) 1998 – 2000 Ei tuettu
V70 XC (vuodesta 2001 alkaen) /
XC70
2001 – 2005 2003 – 2005
V90 1997 – 1998 Ei tuettu
XC90 2003 – 2005 2003 – 2005
http://www.elekma.com/ohjeet/eu702-volvot.pdf
Eipä näy 940 sarjaa tuolla...
Ja koska se on LH2.4 ohjauksella, joka ei tunne mitään OBD-protokollaa... :buck2:
Eli alkuperäisen kysyjän kohdalla vaihtoehdot ovat, tee-itse tai teetä jollakin... ::)
-
Sen niminen värkki, kuin volvo systen tester on ihmeaparaatti joka on siis volvon testeri.
Joskus koitin katsella hintaa ja olisko se kapula maksanut vajaa 4000€, taisi ehkä mennä budjetin yli jo, eli jatketaan aiheesta :)
-
Sen niminen värkki, kuin volvo systen tester on ihmeaparaatti joka on siis volvon testeri.
Joskus koitin katsella hintaa ja olisko se kapula maksanut vajaa 4000€, taisi ehkä mennä budjetin yli jo, eli jatketaan aiheesta :)
Just just...
Taitaa se mennä viä niin, jotta tyydyn kuiteski velipojan korjaamon Opus vikakoodin purkajaan.
Opus maksoi jonku tonnin ja on bluetooth systeemillä.
Toimi ainaki mun -98 940:s.
Näillä mennään :3/4 jättää sen: ja odotellaan jos löytyis parempia mitä täälä ehdotettiin....
-H-
-
Just just...
Taitaa se mennä viä niin, jotta tyydyn kuiteski velipojan korjaamon Opus vikakoodin purkajaan.
Opus maksoi jonku tonnin ja on bluetooth systeemillä.
Toimi ainaki mun -98 940:s.
Näillä mennään :3/4 jättää sen: ja odotellaan jos löytyis parempia mitä täälä ehdotettiin....
-H-
On sulla erikoiset vehkeet. Tuskin täältä mitään vinkkejä tarviit. En tosin tiiä miten paljon parempaa kuin tuo ledijuttu tarvitset ja hinta on pari euroa...
No, jos haluaa extremeä.
-H-
Koodithan poistuu kun nappaat kengän irti.
-
Sen niminen värkki, kuin volvo systen tester on ihmeaparaatti joka on siis volvon testeri.
Joskus koitin katsella hintaa ja olisko se kapula maksanut vajaa 4000€, taisi ehkä mennä budjetin yli jo, eli jatketaan aiheesta :)
system testeriä saa nykyään jo käytettynä 700-1000€, mullakin olis yks ylimääränen, 200srj., 400srj., 700/900srj., s/v90, 850/v70 ja s/v40 korteilla
-
system testeriä saa nykyään jo käytettynä 700-1000€, mullakin olis yks ylimääränen, 200srj., 400srj., 700/900srj., s/v90, 850/v70 ja s/v40 korteilla
Koitin joskus nettiä selailla, mutta kun ei missään tullut vastaan käytettyä.
En keksi, että mikä tekisi volvokorjaamolle kannattavaksi myydä se pois ennemmin, kuin säilyttää sitä vaikka kaapissa siihen saakka, kunnes sattuu tulemaan vaikka joku avaimen koodaus, tai vastaava.. vai onnistuuko tuon tyyppiset jutut noihin nykyään jollain yleistesterillä, kuten bosch
-
Meillä siis kaksi testeriä, toinen tarpeeton
-
On sulla erikoiset vehkeet. Tuskin täältä mitään vinkkejä tarviit. En tosin tiiä miten paljon parempaa kuin tuo ledijuttu tarvitset ja hinta on pari euroa...
No, jos haluaa extremeä.Koodithan poistuu kun nappaat kengän irti.
Niimpä.....haluaisin toki tietää vikakoodin aiheuttajan, ennen sen poistamista.
Meillä siis kaksi testeriä, toinen tarpeeton
Onko tämä siihen konehuoneessa olevaan "hyppypiuha" testeritepseliin??
Mulla kun on autossani 16pin OBD. (Ei oo mulla autos konehuoneen puolella olevaa hyppypiuhatesteriä.)
Jos obd yhteensopiva, mikä hinta? Yyveellä
Niin ja edelleen laittakaa kokemuksia ostamistanne koodipurkajista, onhan se aina kaikkien parhaaksi.
Pystyn kyllä toki rakentamaan sen ledihässäkän, mutta sellaiselle ei ole nyt juuri tarvetta.
940 on ollu nyt mulla kohta vuoden, eikä oo vikavalo viä pillahtanu tulille, ehjä on polttimo, sen oon kokeillu.
OPUS on toimiva ohjelma.
-
Ihmettelen vaan ääneen, että kun se LH ei osaa kommunikoida "oikeiden" OBD-laitteiden kanssa, niin eikö tee ihan saman asian se kotikutoinen ledihässäkkä? Eronahan on vaan se, että nuissa viimesissä se ledipaketti on irrotettu autosta johonkin testeripalikkaan...
-
En tiedä, mahtaako 940:iin olla mahdollista, mutta ainakin sillä system testerillä saa näkyviin anturitietoja ja suoritettua jotain aktivointeja, asetuksia ja koodauksia
On siinä diagnostiikkajärjestelmässä sen töpselin jäljiltä siis tullut jotain muutakin, kuin koodien lukeminen töpselin kautta.
-
Niimpä.....haluaisin toki tietää vikakoodin aiheuttajan, ennen sen poistamista.
Onko tämä siihen konehuoneessa olevaan "hyppypiuha" testeritepseliin??
Mulla kun on autossani 16pin OBD. (Ei oo mulla autos konehuoneen puolella olevaa hyppypiuhatesteriä.)
Jos obd yhteensopiva, mikä hinta? Yyveellä
Niin ja edelleen laittakaa kokemuksia ostamistanne koodipurkajista, onhan se aina kaikkien parhaaksi.
Pystyn kyllä toki rakentamaan sen ledihässäkän, mutta sellaiselle ei ole nyt juuri tarvetta.
940 on ollu nyt mulla kohta vuoden, eikä oo vikavalo viä pillahtanu tulille, ehjä on polttimo, sen oon kokeillu.
OPUS on toimiva ohjelma.
system testerillä pystyy lukemaan sieltä konehuoneen ledihässäkästä ja sisältä olevasta pistokkeesta. adapterijohto vain vaihtuu.
mulla ei ole enää ylimääräistä. noi on vieläkin näköjään aika kysyttyjä laitteita.
En tiedä, mahtaako 940:iin olla mahdollista, mutta ainakin sillä system testerillä saa näkyviin anturitietoja ja suoritettua jotain aktivointeja, asetuksia ja koodauksia
On siinä diagnostiikkajärjestelmässä sen töpselin jäljiltä siis tullut jotain muutakin, kuin koodien lukeminen töpselin kautta.
juu saa 940 nuo näkyviin, viimeisiin malleihin myös avaimen koodaukset yms.
-
Saaterin saateri ku tuo mun 940 -98 on välihinputoaja, mihinkä ei käy mikää, keles.
Elekman sivuille oli tullu joku uus Volvon koodipurkaja, mutta oli seki yli 600 egee
Oli siä myös ELM327 adapteri bletooth vekotin
Tuetut protokollat:
ISO15765-4 (CAN)
ISO14230-4 (KWP2000)
ISO9141-2
J1850 VPW
J1850 PWM
Eikä ollu kovinkaa kallis.
Joten Opuksella mennään toistaiseksi.
-
Niimpä.....haluaisin toki tietää vikakoodin aiheuttajan, ennen sen poistamista.
Tähän tartun sen verran, että mikään koodinpurkaja (ei edes ne sinisen ihmeboksit) ei kerro missä vika on 100% varmuudella. Pohjimmiltaan kaikki nämä koodinlukijat kertovat saman asian, eli ohjausyksiköiden muistiin tallentuneet vikakoodit.
Esimerkkinä mainittakoon vaikka, että vikakoodina voi olla vaikkapa etummaisen lambda-anturin liian suuret tai pienet lukemat. Tämä voi sitten tarkoittaa monenlaista vikaa ja muista seikoista pitää sitten korjaajan päätellä, mikä oikeasti tuon koodin aiheuttaa järjestelmään. Itse lambda saattaa olla täysin ehjä vaikka koodi siihen viittaakin.
Tuolla ledihässäkällä saa siis aivan yhtä pätevän vikakooditiedon kun kalliimmillakin järjestelmillä. Ammattitason laitteiden mukana tulevissa softissa (itse olen Autocomin testeriä näpräillyt, tuo Opus on ilmeisesti samantyyppinen) on sitten korjaajan työtä helpottavaa lisätietoa niistä vaihtoehdoista, mitkä ko. vikakoodin mahdollisia aiheuttajia ovat. Mutta ei kalliilla laitteella näistä autoista sen kummempaa tietoa pihalle saa.
-
Joo Taavi.H, olet täysin oikeassa.
Tämä kirjoittamasi on ollut tiedossa, mutta mä oon vain nykyään niin tanan laiska, jotta mä haluaasin lukea suoraan vian tekstinä.
Vehkehet on sitävarte, oli sitte kysymykses perunan istutus, reiän teko tai vikakoodin purku.
Mukavuuren haluunen ku oon......
Peruna kuokasta on varsi poikki, vintilästä varsi kans poikki ja vikakoodit pitää olla luettavis tekstinä. ;D :2funny:
Jaahas jos jatkaas lomaansa.... <Kippis>
-H-
-
Toimiiko tuo 940:ssä jossa on obd2 liitiin?
https://www.e-ville.com/fi/3045309-obd2-bluetooth-ja-wifi-lukijat/23305-vikakoodinlukija-android-iphone-mfi-iobd2-tukee-yli-20-eri-applikaatiota-bluetooth.html
-
Toimiiko tuo 940:ssä jossa on obd2 liitiin?
https://www.e-ville.com/fi/3045309-obd2-bluetooth-ja-wifi-lukijat/23305-vikakoodinlukija-android-iphone-mfi-iobd2-tukee-yli-20-eri-applikaatiota-bluetooth.html
Mikään 940 ei juttele OBDII:sta, vaan toimivat ihan samalla tavalla kuin ledi-pömpelikin aikaisemmissa malleissa (koska LH).
Takapotkujen vikakoodi FAQ:ssa on rakennusohjeet vikakoodin lukijalle.
-
Oli siä myös ELM327 adapteri bletooth vekotin
Tuetut protokollat:
ISO15765-4 (CAN)
ISO14230-4 (KWP2000)
ISO9141-2
J1850 VPW
J1850 PWM
Eikä ollu kovinkaa kallis.
Jos ei ollut kallis, voit poistaa listalta puolet tuetuista protokollista
-
Mikään 940 ei juttele OBDII:sta, vaan toimivat ihan samalla tavalla kuin ledi-pömpelikin aikaisemmissa malleissa (koska LH).
Takapotkujen vikakoodi FAQ:ssa on rakennusohjeet vikakoodin lukijalle.
Olen sellaisen aiemmin jo modifoinut jostain Volkswagenin lukijasta. Olis vaan ollut jänskempi tämä.
-
Olen sellaisen aiemmin jo modifoinut jostain Volkswagenin lukijasta. Olis vaan ollut jänskempi tämä.
Voithan sinä sen "jänskyyden! takia ostaa, mutta mitään sillä et ysin kanssa tee.
Eurooppalaiset juttelevat OBDII:sta vasta mallivuoden 2001 jälkeen.
-
Bosch ja Autocom lukee 940. Kestää vain joku 4min sen lukea koodit, toinen mokoma nollaukseen (joka ei aina edes toimi).
Ts. aivan hyödytöntä.
-
Olen sellaisen aiemmin jo modifoinut jostain Volkswagenin lukijasta. Olis vaan ollut jänskempi tämä.
Jos oikein muistan niin tuolla sekä vol-fcr:llä pystyy lukemaan myös.
-
940:ssä obd:stä saa kunnon lukijalla SRS koodit pihalle. Ledi vilkku systeemillä en saa omasta ainankaan mitään SRS puolelta ulos. Kaikki muu pelaa taas ihan niinkun alkupäänkin mallien vikakoodin luku :)
-
940:ssä obd:stä saa kunnon lukijalla SRS koodit pihalle. Ledi vilkku systeemillä en saa omasta ainankaan mitään SRS puolelta ulos. Kaikki muu pelaa taas ihan niinkun alkupäänkin mallien vikakoodin luku :)
SRS purkki on sama ysissä, kuin I-koppaisessa V70:ssä, joka jutteleekin sitten sitä OBD:ta. Siksi se ei juttele ledi-pömpelin kanssa.
-
Vidan mukaan ei ole sama purkki. Ja ainakin -> 95 mallin purkit antaa vilkkuina koodinsa pihalle.
-
En tiiä onko ihan turha nosto, mutta pistetään nyt juttua tuosta omasta lukijasta.
Elikkä tuli hommattua tuommoinen ed. mainittu Autocom/Delphi-purkki toiseen projektiin, mutta pitihän sitä tuohon ysiinkin kokaista. Tosiaan kuten puliukk0 tuossa edellä totesi, toimii OBD-portillisen ysin kanssa, lukemisessa meni aika pitkään per yksikkö(olisiko ollut minuutin luokka). Itellä luki ainakin LH:n, EZK:n, vakkarin ja SRS:n ihan hyvin ja SRS:tä sai ulos jopa ihan live-dataakin. Immoa en tullut kokeilleeksi.