Volvo Racing Club Finland - Koko Suomen Volvofoorumi
Tekniikka, Viritys, Veteraanit ja Projektit => Etu- ja nelivetoiset => Korjaamo ja yleistekniikka => 850, V/S70 (vm.<-00), C70 (vm.<-05) => Aiheen aloitti: v8 - 30.05.2012, 07:30:11
-
missä kohti pumppua tuo ennakonsäätö venttiili sijaitsee. onko koti oloissa edellytyksiä vaihtaa ::)
tdi ja vm2000
-
Nyt ei itselle avaudu tämä ennakonsäätöventtiili, mutta ennakon perussäätöhän tehdään alinta hihnan taittopyörää liikuttamalla. Jos tässä ei varat riitä, täytyy hihnapyörä irroittaa nokka-akselista ja säätää sieltä säätöalueelle. Sähköinen ennakonsäädinhän sijaitsee sitten punpun päällä. Siihen itse olen vain tiivisteitä vaihdellut, joten sen sielunelämästä olen jäävi sanomaan mitään. Sähköisen ennakonsäätimen yksi kansiruuvi on laitettu alunperin kolmikanttiseksi avaamisen estämiseksi ja avaimia on yleensä vain valtuutetuilla huoltoliikkeillä. Saahan sen tosimies auki, mutta? ???
-
tuota vähän epäilinkin kun vikakoodia ennakonsäätö venttiilistä pukkasi. mutta saattoi johtua eräästä toisesta ongelmasta :D saa nähdä
-
nyt taidat sekoittaa ennakon ja määränsäätimen.
ennakonsäätö solenoidi sijaitsee pumpun alapuolella ja on kahdella torx pultilla kiinni.
Nyt ei itselle avaudu tämä ennakonsäätöventtiili, mutta ennakon perussäätöhän tehdään alinta hihnan taittopyörää liikuttamalla. Jos tässä ei varat riitä, täytyy hihnapyörä irroittaa nokka-akselista ja säätää sieltä säätöalueelle. Sähköinen ennakonsäädinhän sijaitsee sitten punpun päällä. Siihen itse olen vain tiivisteitä vaihdellut, joten sen sielunelämästä olen jäävi sanomaan mitään. Sähköisen ennakonsäätimen yksi kansiruuvi on laitettu alunperin kolmikanttiseksi avaamisen estämiseksi ja avaimia on yleensä vain valtuutetuilla huoltoliikkeillä. Saahan sen tosimies auki, mutta? ???
-
onko se se mutikka pumpun etupuolella alareunassa? eihän siellä muuta taida ollakkaan alapäässä. toivottavasti tuo temppuilu nyt loppui tuohon hihnan vaihtoon. oli ajoitus hypännyt 27 astetta aikaiselle :o
-
Kerran itselläkin antanut vikakoodiksi juuri tämän solenoidin. Tiedustelin solenoidin saatavuutta paikalliselta pumppuhuollolta ja sieltä sanoivat, jotteivat he usko solenoidivikaan. Kehottivat käymään johtosarjan läpi ennen solenoidin vaihtoa. Sieltähän se vika löytyi Oli kaksi johtoa ajan saatossa hangannut kuoret rikki ja oikosulku päällä.
-
tänään selvisikin lopullinen vika. eli juurikin johdot hankautuneet lähes poikki pumpulta. 2 melkein poikki ja yksin hankautunut puhki ;) jospa taas vaihteeksi toimisi
-
mistäs päin löysitte rikki hankautuneet johdot? mulla vähän samantyylisiä vaivoja autossa, 850 tdi.