Volvo Racing Club Finland - Koko Suomen Volvofoorumi

Tekniikka, Viritys, Veteraanit ja Projektit => Etu- ja nelivetoiset => Korjaamo ja yleistekniikka => 850, V/S70 (vm.<-00), C70 (vm.<-05) => Aiheen aloitti: volvosami - 30.05.2012, 19:12:10

Otsikko: Kampiakselien erot
Kirjoitti: volvosami - 30.05.2012, 19:12:10
 Eli onkos 850-sarjan  moottoreiden kampiakseleissa eroja, tai lähinnä onko mikään akseli samoilla mitoilla kuin B5234T5 moottorissa. Siis esim. vapari  2,4 20v.  ?      (Kun olisi  hakusessa käypänen akseli, kun entinen kieroutui..  )  :buck2:
Otsikko: Vs: Kampiakselit
Kirjoitti: Axu85 - 01.06.2012, 16:48:57
Tolla koneen tiedolla tuli tällaiset vaihtoehdot.
Kampiakseli 9189283 --->  B5204FS/FT,B5202FS, (1275582)(3517835)   
Kampiakseli  9189284 --->  1994-, B5234FS/FT,B5254FS, (3517837)

Tietenkin parempi olisi jos sais VIN-koodin tai edes vuosimallin niin pystyisin varmistamaan asian.
Otsikko: Vs: Kampiakselit
Kirjoitti: volvosami - 01.06.2012, 18:32:40
tottamooses, 1995" oli vuosi..  ja onneksi löytyi kuin löytyikin käypänen käytetty T5 koneen kampi, mutta tulevaisuutta ajatellenhan on toki hyvä tietää   :)
Otsikko: Vs: Kampiakselien erot
Kirjoitti: volvosami - 07.06.2012, 17:53:11
ja palataanpa aiheeseen...   nyt on kaksi kieroa B5234T5 moottorin kampiakselia, eli haku jatkuu..   ELK

 Kampilinja ekassa kiero  0.6 mm.     toisen minkä ostin oli 0,42 mm. heittoa.. 
 
Eli tietoa sopivista akseleista kiitos   :hello:         1995" 850  T-5R siis ja 5234T5 moottori (vielä varmuudeksi nämä tiedot)   ::)
Otsikko: Vs: Kampiakselien erot
Kirjoitti: Juke-Maza - 06.08.2012, 17:24:48
Onko 2,4/2,5 20v koneen kampiakseli käypäinen 2,0 T5 koneeseen?
Iskunpituushan tuossa isolohko vaparin akselissa on sama kuin 2,3 T5 akselissa.
Onko vuosimallikohtaisia eroja kampiakseleissa jos puhutaan 850:n moottoreista?
Otsikko: Vs: Kampiakselien erot
Kirjoitti: volvosami - 10.08.2012, 19:39:45
1995 ja sitä vanhemmat -muistaakseni- pitäis käydä päittäin.  siis 2,4 litraset vaparit <-> 2,3  turbot.   itselleni laitoin 2,4 20V. 1995 vm.  akselin tuonne T-5 koneen sisuksiin.  Ja joo, sillä kampiakselillahan tuo pienempi iskutilavuus on tehty, veivit on samat.