Volvo Racing Club Finland - Koko Suomen Volvofoorumi
Tekniikka, Viritys, Veteraanit ja Projektit => Etu- ja nelivetoiset => Korjaamo ja yleistekniikka => 850, V/S70 (vm.<-00), C70 (vm.<-05) => Aiheen aloitti: volvosami - 30.05.2012, 19:12:10
-
Eli onkos 850-sarjan moottoreiden kampiakseleissa eroja, tai lähinnä onko mikään akseli samoilla mitoilla kuin B5234T5 moottorissa. Siis esim. vapari 2,4 20v. ? (Kun olisi hakusessa käypänen akseli, kun entinen kieroutui.. ) :buck2:
-
Tolla koneen tiedolla tuli tällaiset vaihtoehdot.
Kampiakseli 9189283 ---> B5204FS/FT,B5202FS, (1275582)(3517835)
Kampiakseli 9189284 ---> 1994-, B5234FS/FT,B5254FS, (3517837)
Tietenkin parempi olisi jos sais VIN-koodin tai edes vuosimallin niin pystyisin varmistamaan asian.
-
tottamooses, 1995" oli vuosi.. ja onneksi löytyi kuin löytyikin käypänen käytetty T5 koneen kampi, mutta tulevaisuutta ajatellenhan on toki hyvä tietää :)
-
ja palataanpa aiheeseen... nyt on kaksi kieroa B5234T5 moottorin kampiakselia, eli haku jatkuu.. ELK
Kampilinja ekassa kiero 0.6 mm. toisen minkä ostin oli 0,42 mm. heittoa..
Eli tietoa sopivista akseleista kiitos :hello: 1995" 850 T-5R siis ja 5234T5 moottori (vielä varmuudeksi nämä tiedot) ::)
-
Onko 2,4/2,5 20v koneen kampiakseli käypäinen 2,0 T5 koneeseen?
Iskunpituushan tuossa isolohko vaparin akselissa on sama kuin 2,3 T5 akselissa.
Onko vuosimallikohtaisia eroja kampiakseleissa jos puhutaan 850:n moottoreista?
-
1995 ja sitä vanhemmat -muistaakseni- pitäis käydä päittäin. siis 2,4 litraset vaparit <-> 2,3 turbot. itselleni laitoin 2,4 20V. 1995 vm. akselin tuonne T-5 koneen sisuksiin. Ja joo, sillä kampiakselillahan tuo pienempi iskutilavuus on tehty, veivit on samat.