Volvo Racing Club Finland - Koko Suomen Volvofoorumi
Tekniikka, Viritys, Veteraanit ja Projektit => Showroom => Aiheen aloitti: carbonvolvoxc90 - 31.05.2012, 15:04:32
-
No niin tuli siirryttyä helmikuussa japanin ihmeistä ruotsalaiseen merkkiin.
Eli 2004 vuoden 2.5T xc90 7 heng.
(http://kuvablogi.com/nayta/prev/img3449385.jpg)
Hieman Di Nocilla tuli osia teippailtua
(https://fbcdn-sphotos-a.akamaihd.net/hphotos-ak-ash4/s720x720/319747_10150876365939210_684314209_9494445_1944590802_n.jpg)
(https://fbcdn-sphotos-a.akamaihd.net/hphotos-ak-snc7/s720x720/577385_10150878128014210_684314209_9499755_1290497084_n.jpg)
(https://fbcdn-sphotos-a.akamaihd.net/hphotos-ak-snc6/s720x720/178994_10150878433084210_684314209_9501370_1842177584_n.jpg)
Tuo keskikonsoli on hieman jäänyt kesken mutta jatketaan kunhan aikaa löytyy.
Mittariston tausta tuli myös teippailtua. Tuo täytyy tehdä tosin uusiksi.
(https://fbcdn-sphotos-a.akamaihd.net/hphotos-ak-ash3/s720x720/548403_10150708428809210_684314209_9184358_302156656_n.jpg)
Eturitilä teippailtuna
(https://fbcdn-sphotos-a.akamaihd.net/hphotos-ak-ash4/s720x720/305511_10150803261539210_684314209_9429887_432128153_n.jpg)
(http://kuvablogi.com/nayta/prev/img3542615.jpg)
(http://kuvablogi.com/nayta/prev/img3542614.jpg)
Vanteiksi piti ensin tulla Franken Räderit mutta eivät olleet livenä ihan sellaiset kuin ajattelin.
Vanteet kiertoon ja tilalle löytyi Leaguen LG300 18"
(http://kuvablogi.com/nayta/prev/img3542619.jpg)
Renkaat haettu postista,tilattu camskill.co.uk:lta
Toyo T1R 235/60/18
(http://kuvablogi.com/nayta/prev/img3542617.jpg)
Tuohon tilaukseen liittyen outous,Itella oli koittanut tuoda kotiovelle renkaita mutta en ollut kotona. Renkaat siis noudettavaksi toimipisteestä. Siellä sitten esitin tilausnumeron, nuori neiti kassalla etti pitkin tiskejä YHTÄ (1) rengasta,mainitsin että taitaa nuo neljä tuossa takana olla ne. Rupesi ihan vakavlla naamalla väittämään että joka renkaalle on oma seuranta/tilauskoodi. Siinä ihmettelin mitä hittoa toi meinaa niin mimmi sanoi että voi antaa vain tuon yhden renkaan minulle, voi vattu loksahti suu auki! Onneksi paikalle tuli vanhempi ja näköjään kokeneempi virkailijia, joka käski antamaan KAIKKI renkaat mun mukaan..näin Itellan byrokratia.
Tulossa päivitystä ilmansuodattimen,ahtoputkien,downpipen,2,5" putkiston ja lastutuksen muodossa ja varmaan monen muunkin asian muodossa.
Katotaan jos tuo 300hp tuosta saisi irti.
-
Uutta vannetta alla,on huomattavasti kovemmat nuo toyot kuin Nokian renkaat,tässä kuvia
(http://kuva1.kuvablogi.com/iso/img3552575.jpg)
(http://kuva1.kuvablogi.com/iso/img3552574.jpg)
(http://kuva1.kuvablogi.com/iso/img3552563.jpg)
(http://kuva1.kuvablogi.com/iso/img3552562.jpg)
(http://kuva1.kuvablogi.com/iso/img3552561.jpg)
(http://kuva1.kuvablogi.com/iso/img3552560.jpg)
Lähti tänään myös tilaukseen niskatukinäytöt
-
Tänään saapui xtronin paketti kotia. Tässä hieman "live" tuote kuvia
(http://kuva1.kuvablogi.com/iso/img3558788.jpg)
pari peli levyä mukana,kaukosin toimii peliohjaimena myös sekä tuommonen muovinen peliohjain tuli myös mukana
(http://kuvablogi.com/nayta/prev/img3558789.jpg)
(http://kuvablogi.com/nayta/prev/img3558790.jpg)
muutama sovitin niskatuen rautoihin ;)
(http://kuvablogi.com/nayta/prev/img3558791.jpg)
eli näitä "12volttisia sytytinvirtapiuhoja tuli 2 kpl
(http://kuvablogi.com/nayta/prev/img3558792.jpg)
(http://kuvablogi.com/nayta/prev/img3558808.jpg)
Tässä tosiaan liitin joko 12v tupakansytytin piuhalle, taikka kiinteään kolvattavaan 12volttiseen liitin,onnistuukohan "ryöstöliitin" virititys jos tupakansytyttimeltä vetää 2kpl piuhoja molemmille näytöille ja kytkee nuo kolvilla. Noissahan on jonkinlaiset releet välissä. Itsell ei ole sähköhommista kokemuksia.
(http://kuvablogi.com/nayta/prev/img3558809.jpg)
(http://kuvablogi.com/nayta/prev/img3558810.jpg)
näytöiss fiksu pikairroitus,saa autosta pois vaikkapa yöksi
(http://kuvablogi.com/nayta/prev/img3558811.jpg)
(http://kuvablogi.com/nayta/prev/img3558812.jpg)
tämä liitin yhdistyy tähän rungossa olevaan.Ei piuhoja esillä vaan piilossa rungossa ja sitä kautta niskatuen rautoja pitkin penkin sisälle
(http://kuvablogi.com/nayta/prev/img3558837.jpg)
Näytön saa myös pöytämalliksi ja siksi siinä on 12v virtatulo sivussa. Voihan tuota etupenkkiläinen katella vaikkapa sylissä.
(http://kuvablogi.com/nayta/prev/img3558838.jpg)
(http://kuvablogi.com/nayta/prev/img3558839.jpg)
ulkosyrjässä olevat liittimet.
-
No niin auto saatiin tänään takaisin maalauksesta ja heti lähti niskatuet irti. Aika tiukassa noi on. Eli tästä lähettiin
(http://kuva1.kuvablogi.com/iso/img3562462.jpg)
Jotta sai johdot vedettyä siististi piti verhoilun hakaset vääntää auki.
(http://kuva1.kuvablogi.com/iso/img3562463.jpg)
Tuo hieman jäi sitten heilumaan vaikka sovitteet laitoin,täytyy ottaa kerran vielä irti ja laittaa millin isompi sovite tuonne penkkiin
(http://kuva1.kuvablogi.com/iso/img3562464.jpg)
Vaikka penkit onkin beige eikä harmaa,kuten voisi olettaa kun vertaa tuota niskatukea tuohon muuhun sisustaan. Ei vaan sävy natsaa.
(http://kuva1.kuvablogi.com/iso/img3562465.jpg)
Siinä ne valmiina,seuraavaksi vaihdetaan tuo isompi ja tiukempi sovitin. Virta otetaan toistaiseksi 12voltin pistokkeesta. Tuli huomattua että kyynärnojan ja keskikonsolin pistokkeista ei tule virtaa!
Hetken säikähdin että näytöt sanonut kaput,mutta tavaratilan pistokkeeseen virta vielä tuli ja näytöt toimivat.
Soitto Biliaan ja neuvoivat tarkistamaan sulakkeet ensin.menee huomiseen. Tässä kävi jo mielessä hankkia ylimääräiset Volvon omat niskatuet ja käydä verhoilijalla muokkaamassa näytön jalustalle sopivaksi. Volvon omat putket ovat myös ontot, joten johdot voi vetää niitä kautta.
-
Ja tänään bongattu palanut sulake taulusta,pistikkeet taas pelittää. Mitenkä osaako joku neuvoa miten asentaa virranotto kiinteäksi? Eli täytyykö sulaketaulusta hakea vapaa paikka,kiinnittää virtapiuha vapaaseen paikkaan? Tuossa jo joku sulake välissä joten tarviiko silaketaulussa vielä sulakkeen? Jätän mielelläni alan asiantuntijalle nämä hommat.
-
Ja noista niskatuista, niin tuolta löytyy eri värisenä valmiita niskatukia jonne saa upotettua näytön
http://www.autoviihde.com/autonaytot/niskatukinaytot/
-
jep,kuten jotku huomasi tuo niskatuki jäi aika hemmetin kauaksi vakion niskatuen ulottuvuudesta. Täytyy tosiaan vetää oem niskatukiin nuo kiinni.
-
Onko noissa niskatuissa mitään eroa mukavuudessa ja turvallisuudessa verrattuna alkuperäisiin? Näyttävät tosiaan ehkä vähän, noh, tökeröiltä... Eli ehkä ihan hyvä laittaa näytöt vanhoihin :)
-
Joo onhan noissa eroa,alkuperäisissä peräänajo tilanteissa niska säilyy ehjänä toisin kuin näissä, jossa niska on poikki siinä vaiheessa kun pää kohtaa niskatuen. Jos jollain s60 xc90 tai muun sisarmallin niskatukea myytävänä,joka olisi täsmälleen samanlainen kuin xc90sen. Vähän nihkeetä lähteä ostamaan yhtä kappaletta ebaystä kun suomessakin noita saatavilla.
-
Tuli otettua logosta ja etumaskista teippaukset pois. Jostain syystä ehkäpä moottoritilasta tulevan lämmön vaikutuksesta, teippaukset aina vain lähtivät kuoriintumaan tuosta maskista. Tehtiin tämmöinen pieni yksityiskohta logoon eli sisempään mustaan muoviin teippiä päälle. Ja kyllä primeria käytin teipin kiinnitykseen myös maskin kohdalla aiemmin.
(http://kuva1.kuvablogi.com/iso/img3574073.jpg)
(http://kuva1.kuvablogi.com/iso/img3574074.jpg)
-
Tuli loppu keskikonsoli teipattua,oli porin tiukassa lämppäripaneeli tuon soittimen kehikossa kiinni,aluksi piti ottaa kokonaisena irti kojelaudasta,loppujen lopuksi lähti irti toisistaan.
(http://kuva1.kuvablogi.com/iso/img3580132.jpg)
Tämmönen siitä tuli
(http://kuva1.kuvablogi.com/iso/img3580133.jpg)
(http://kuva1.kuvablogi.com/iso/img3580134.jpg)
-
et jättäny noit lämpötila värejä näkyviin.. ite tein ex autos niin et leikkas siitä kohti pois teipin..
-
Vaihdettiin brembon levyt ja ferodon palat. Ei sattunu olemaan kuparirasvaa. Tuleekohan toi vittumainen vinkuminen just noista paloista kun jäi rasva laittamatta? Aivan helvetillinen vinkuminen alkoi noin 40km ajon jälkeen. Mikäköhän tohon auttais,satuloiden herkistely? rasvat meinaan laittaa samalla kun otan projektiksi satuloiden maalaamisen.
-
Tuli aloitettua ylimääräisiin niskatukiin dvd-soitin/näytön paikan asennus. eli tässä lyhykäisyydessään mitä tuohon käytin.
-uretaani
-vaneria
-muutama ruuvi
-NoMoreNails-liimaa
eli tässä alkutilanne,niskatuki urtsutettuna laatikossa,jolla rajattiin tuon uretaanin leviämistä
(https://fbcdn-sphotos-a.akamaihd.net/hphotos-ak-snc6/s720x720/208963_10150987769534210_1868673244_n.jpg)
Välivaihe,soviteltu tuota taustalevyn kiinnitystä
(https://fbcdn-sphotos-a.akamaihd.net/hphotos-ak-prn1/s720x720/523522_10150988010599210_882984966_n.jpg)
Siinä "valmiina",pientä viilailua eli linjojen hakua ja sitten nahkaverhoilu. Onhan tuo valmiina aika möykky mutta itse näin turvallisuuden takia alkuperäiseen liittämisen kuin tuon yleismallisen niskatuen käyttö.
(https://fbcdn-sphotos-a.akamaihd.net/hphotos-ak-prn1/541450_10150993149074210_1779531005_n.jpg)
-
Näkyykö noi kaikki kuvat muilla? Mulla ei näy ku ekan ja vikan postauksen kuvat?
-
Näkyykö noi kaikki kuvat muilla? Mulla ei näy ku ekan ja vikan postauksen kuvat?
Kuvat on linkitetty kuvablogista joka on ollut alhaalla nyt hyvän aikaa ja tuskin palaa linjalle enää koskaan
-
No niin eipoä pitkään aikaan mitään kirjoitettu vaihdettu koiranluut eteen
(https://fbcdn-sphotos-c-a.akamaihd.net/hphotos-ak-ash4/1071596_10151744752674210_919036561_o.jpg)
(https://fbcdn-sphotos-a-a.akamaihd.net/hphotos-ak-ash4/q71/s720x720/1011329_10151744752594210_794229730_n.jpg)
takapyöränlaakerit kummaltakin puolelta tuli myös vaihdettua.
Vasen takaiskari olikin katsastuksessa osoittautunut entiseksi joten bilian kyselemään uutta Nivomatia..hinta muodostui 700€ paremmalle puolelle, joten sinne jäivät.Tilalle sachin kaasuiskarit 85€ kpl eli 170€ paukku. Kuulinpa myös etä jäykemmät jouset tarvitsee uusia, joten ruottalaiset jouset 90€ pari tuli hommattua.
(https://fbcdn-sphotos-d-a.akamaihd.net/hphotos-ak-ash3/q71/s720x720/1013999_10151744752344210_834519820_n.jpg)
aikamoinen savottavahan toi oli. Ruottalaiset kai ajatellu ettei volvoon noita nivomateja koskaan vaihdeta(?!)
(huonoja kuvia kännykästä johtuen)
No iskarin yläpää löytyy siis kolmannen penkkirivin maton alta
(https://fbcdn-sphotos-g-a.akamaihd.net/hphotos-ak-prn2/q71/s720x720/968871_10151744751984210_1535605695_n.jpg)
Siirretään matto sivuun MUTTA prkele,ulompi reuna olikin umpinainen, joten mattopuukkoa matolle ja nätti viilto sivuun.
(https://fbcdn-sphotos-h-a.akamaihd.net/hphotos-ak-ash3/q71/s720x720/575133_10151744751924210_1923733689_n.jpg)
pieni viilto äänieristemattoon ja löytyi tuo iskarin yläpää
(https://fbcdn-sphotos-g-a.akamaihd.net/hphotos-ak-frc1/q71/s720x720/999032_10151722545804210_1522037599_n.jpg)
Kumipeitteen alta löytyi muovinen kurkistusluukku
(https://fbcdn-sphotos-a-a.akamaihd.net/hphotos-ak-ash4/q71/s720x720/1005653_10151722545344210_1956032369_n.jpg)
Ja kumipeitteen kun otti pois niin löytyin iskarin mutteri
(https://fbcdn-sphotos-c-a.akamaihd.net/hphotos-ak-ash4/q71/s720x720/387793_10151722544804210_895574476_n.jpg)
Nyt tässä hieman virheellisesti on kuvaa kuskinpuoleisesta sisustasta vaikka vaihdoin oikean puolen takaiskarin ja jouset.
Noh rupesin vaihtamaan oikean puolen takaiskaria ja käytössä oli siis tuo kiintolenkkiavainsarja,18mm avaimella tuohan lähtisi,mutta perkeleen matto taas tiellä,suurempi siivu surutta pois edestä eipä se siellä näy.
(https://fbcdn-sphotos-b-a.akamaihd.net/hphotos-ak-frc3/q71/s720x720/971175_10151744751859210_1060575434_n.jpg)
mutta VITUT! tuo kiintolenkkiavain oli aivan liian matala vaikka olikin tuota "syvää" normimallia. Eli vinkkinä ketkä tota lähtee kiintolenkillä avaamaan niin on vittumaista. Jonkinlainen hylsy ja siihen puristin pihdit kiinni taikka oma työkalu tuohon DIY tapaan. Ite sain käyttämällä kiintolenkkiä ja vääntämällä miniräikällä torx päällä tuon mutterin irti.
(https://fbcdn-sphotos-f-a.akamaihd.net/hphotos-ak-ash4/1074387_10151744752439210_1697532488_o.jpg)
Siinähän tuo vanha setti sitten makaapi..kaikki mahdolliset alatukivarret irti vaan ja kun iskari irti niin pikku tunkilla alatukea nostaen sain hivutettua iskarin pois alakautta. Käytin jousen puristamineen pirun kätevää kierrojousipuristin joka tulee jousen sisälle kun iskaria siellä ei ole. XC90:sen takaosa sen verta ahdas tuohon ulkopuolisiin puristimiin. mMaksoi 30€ Virtaselta nettikaupan kautta..
Asensin uuden kaasuiskarin nivomatissa olleeseen yläkiinnikelevyyn joka suotta edellisessä kuvassakin maassa näkyy.. käy ihan yhtä hyvin kaasuiskariin kuin nivomatiinkiin eikä omasta mielestä tarvitse vaihtaa. Uudet jouset puristin kasaan ja hivutin paikalleen akselin etupuolelta laskemalla taka-alatuennan niin alas kuin mahdollista..ja sinne upposi..
Valitettavasti ei ole noista kuvia koska aloin olemaan aika hapoilla 2 sairaala yön jälkeen eikä voimat ja kiinnostus kuvaamiseen riittänyt.
(https://fbcdn-sphotos-f-a.akamaihd.net/hphotos-ak-ash4/q80/s720x720/1000518_10151744751764210_1336341960_n.jpg)
siinä uusi iskari/jousi viritelmä..paljon jäykempi kuin nivomat..vasemman puolimmainen jäi kesken kun iskarin torx pää antautui ja lukkopihtejä ei ollut saatavilla ja kaupat kiinni..joten vkoloppu menee nivomat/kaasuiskari yhdistelmällä.. :D
että tämmöistä..
-
Tulipa vaihdettua vielä tuo vasemman puolen iskari ja jousi.. Kyllä tuo homma vaatii jokaisen alatukivarren aukaisun.
(https://fbcdn-sphotos-f-a.akamaihd.net/hphotos-ak-ash3/1084978_10151751456919210_1188646098_o.jpg)
eli tuossa vielä kuvassa alkuperäinen nivomat iskari jousineen
(https://fbcdn-sphotos-b-a.akamaihd.net/hphotos-ak-frc3/q71/s720x720/970165_10151751456674210_582808246_n.jpg)
Ja tässä kuvassa tämä ylläri, jonka iskarin yläpää teki eli torx-pää hajosi avattaessa. Onneksi muistin että itselläni sähköinen pulttipyssy. Lähti n. 5 min pyörittelyn jälkeen..
(https://fbcdn-sphotos-h-a.akamaihd.net/hphotos-ak-ash3/q89/s720x720/554883_10151751456499210_1409760354_n.jpg)
Jousen puristaminen lähti siis tällaisella kierrejousipuristimella
(https://fbcdn-sphotos-c-a.akamaihd.net/hphotos-ak-ash4/q77/s720x720/1013222_10151751456124210_1322571096_n.jpg)
Siinä jo uusi jousi valmiina,puristimen irroittamista varten.
(https://fbcdn-sphotos-d-a.akamaihd.net/hphotos-ak-prn2/q74/s720x720/988289_10151751455614210_31468391_n.jpg)
Hieman on eroa tuossa nivomatin jousessa ja jäykemmässä kaasuiskarin jousessa.
Kyllähän tuo perä on nyt huomattavasti jäykempi vaikkakin tuo mukavuus onkin poissa. Jenkeistä muuten löytyi kyseinen setti vähän päälle 600$ toimituskuluineen suomeen setti, jossa uudet nivomat iskarit,jouset ja joitain pultteja. tuohon mahdolliset tullit ja verot.
(https://fbcdn-sphotos-g-a.akamaihd.net/hphotos-ak-frc1/q86/s720x720/1006023_10151751455734210_1100284860_n.jpg)
(https://fbcdn-sphotos-a-a.akamaihd.net/hphotos-ak-prn1/q88/s720x720/993348_10151751455859210_842517725_n.jpg)
-
Moi. pystytkö elvyttämään nuo alkupään kuvalinkit, tai siis ladata jonnekkin uudellen kuvat?
-
Täytyy yrittää,nykyiset linkittyy facebookin kautta :)
-
Tulipa mieleen kokeilla vapaavirtaussuodattimen asennusta xc90:seen.
Hankin käsiini tämmöisen biltema setin
(http://farm8.staticflickr.com/7425/9524818834_5f31a3fbe9_b.jpg)
(http://farm8.staticflickr.com/7327/9522036293_03efec0c47_b.jpg)
oli kyllä niin helvetin öljytty suodatin että tuoksahti koko kaappi jossa sitä jemmasin.
(http://farm3.staticflickr.com/2880/9522035981_94606c276c_b.jpg)
toihan vetää joka paikan tolla moskallaan tukkoon joten tilaukseen lähti Fujitan kuivasuodatin.
(http://farm8.staticflickr.com/7323/9522036507_54177521f1_b.jpg)
ja suodattimen kaulus täytyy olla 3" näin off topicina jos joku sitä miettii.
Tein tämmöisen asennuksen näin alkuun kun materiaalihukka iski,eihän tuo kovin otollisessa paikassa ole kun suoraan lämpöä saa konehuoneesta. Käytin hyväkseni bilteman letkua,joka tuo raitista ilmaa alkuperäisen imutorven kautta.
Aluksi vedin letkun vaan tuomaan jotenkuten sitä ilmaa. teinpä tommosen sovitteen hiilarikotelosta. Nyt ainakin tuo raitisilma kohdistuu suoraan suodattimeen. Kunhan tuo välilevy konehuoneen ja suodattimen välille saadaa tehtyä niin saadaan lopullinen kiinnitys turbon imuletkulle/suodattimelle.
(http://farm6.staticflickr.com/5460/9522036791_a4fb59ab52_b.jpg)
(http://farm4.staticflickr.com/3767/9524820382_6c75376539_b.jpg)
Tällä hetkellä suodatin tuettu k-raudan kahdella isoimmalla nippusiteellä konehuoneeseen kiinni. Kyllähän tuossa mojovat imuäänet tuli ja suhahtelut..ja virkeyttäkin toi.
-
Mistäs hankit ton Fujitan? Siinä ei siis ole mitään noita öljyjä, jotka sotkee IMM:n toimintaa, joka kuulostais hyvältä.
-
Tuolta noin
http://www.dnsf.org/showthread.php?23961-Nissan-osaa-Nardi-ratteja-ja-Fujita-ilmansuodattimia&highlight=fujita (http://www.dnsf.org/showthread.php?23961-Nissan-osaa-Nardi-ratteja-ja-Fujita-ilmansuodattimia&highlight=fujita)
Joo kuivia ovat ja pesu tapahtuu saippuavedellä ja huuhtelemalla vedellä..ja jätetään kuivumaan
-
Täytyy kattoa kk jälkeen miten tuota likaa ja pölyä on kohdistunu yhteen kohtaan kartiossa.
-
No niin..eipä ole tullut päiviteltyä hetkeen. Ei ole tosin mitään ihmeitä tehty tähän laitokseen. DVD niskatukinäytöt heivattiin sivuun. Tabletille aloitettiin kehyksen tekoa kunnes löysin kehyksen 2 osassa, joten se siitä. Tässä siis pieni projekti osio vapaavirtaus suodattimen asennuksesta alkuperäiseen ilmansuodatinlaatikkoon. Tässä siis tämä Teppo Tuunaaja asennus. Piti olla väliaikainen mutta venähti vähän pidemmäksi. Keräsi likaa oikein urakalla. Mietin alumiinista ihan laatikon rakentamista. Sitten sain ajatuksen suodattimen sovittamisesta alkuperäiseen laatikkoon. Ehkä ne imuäänetkin hieman hiljenisi.
(https://s30.postimg.org/iczcu3hgd/20170313_153656.jpg) (https://postimg.org/image/iczcu3hgd/)
Tilasin do88.se sivulta 90 asteen silikonimutkan 3" koossa, alumiini sovittimen suodattimen ja silikonimutkan välille.
(https://s15.postimg.org/kurvbj12f/20170313_151752.jpg) (https://postimg.org/image/kurvbj12f/)
(https://s21.postimg.org/k65njn5eb/20170313_151825.jpg) (https://postimg.org/image/k65njn5eb/)
Seuraavaksi otettiin sitten alkuperäinen laatikko ja siihen asennettii tämä 90 mutka. 3" pätkä on tosi nafti joten saippua väliin niin sai hivuteltua sisään. Alkuperäinen tiivisterengas on sanomattakin selvää aivan turha.
(https://s29.postimg.org/9gkfvo0cj/20170313_153059.jpg) (https://postimg.org/image/9gkfvo0cj/)
(https://s1.postimg.org/lyxeix62z/20170313_153107.jpg) (https://postimg.org/image/lyxeix62z/)
Alumiinisovitin putsariin ja haettiin sopiva pituus, jotta saadaan putsari laatikon sisään.
(https://s2.postimg.org/6nrqod039/20170313_160839.jpg) (https://postimg.org/image/6nrqod039/)
(https://s29.postimg.org/bjm1ebblv/20170313_171057.jpg) (https://postimg.org/image/bjm1ebblv/)
Kuten kuvista näkee, aika paljon lähti pois letkua. Tarkalleen mutkan tasalle jotta saadaan vielä tiiviisti kiinni. Tuossa saa hakemalla hakea oikeaa asentoa. Ongelmaksi muodostui laatikon pohjalla olleet ulokkeet, jotka estivät ärsyttävästi suodattimen mahtumisen.
(https://s17.postimg.org/tqjwo8o8b/Pics_Art_03_13_05_12_11.jpg) (https://postimg.org/image/tqjwo8o8b/)
Näistä päästiin dremelillä eroon.
(https://s3.postimg.org/k52ss8v4f/20170313_190526.jpg) (https://postimg.org/image/k52ss8v4f/)
Lopuksi sovitettiin kansi paikalleen. Liikaa tilaa ei ole mutta sinne se menee.
(https://s21.postimg.org/nw65rnn6b/20170313_191350.jpg) (https://postimg.org/image/nw65rnn6b/)
(https://s27.postimg.org/w4mfbz9nz/20170313_191721.jpg) (https://postimg.org/image/w4mfbz9nz/)
Laatikosta löytyi vielä jotain "happireikiä" jotka tukin kylmästi ilmastointiteipillä. Eipä niitä kukaan sieltä näe ja ehkä pysyy hieman puhtaampana ettei ime konehuoneen pölyjä
(https://s24.postimg.org/t2y6jhpu9/20170313_164818.jpg) (https://postimg.org/image/t2y6jhpu9/)
(https://s18.postimg.org/gp8gy58at/20170313_165500.jpg) (https://postimg.org/image/gp8gy58at/)
(https://s1.postimg.org/y59qjsra3/20170313_165447.jpg) (https://postimg.org/image/y59qjsra3/)
(https://s14.postimg.org/6xre975u5/20170313_170051.jpg) (https://postimg.org/image/6xre975u5/)
-
Ja tosiaan tuo MAFfille menevä letku siis täytyy huomenna lyhentää sopivan pituiseksi. Tämmöinen pieni päivitys. Lähes alkuperäinen lookki mustan silikoniletkun ansiosta.