Volvo Racing Club Finland - Koko Suomen Volvofoorumi
Tekniikka, Viritys, Veteraanit ja Projektit => Korjaamo ja yleistekniikka => Lämmitys, Ilmastointi ja lisälämmittimet => Aiheen aloitti: ReeVeeRee - 26.01.2011, 09:27:30
-
Tulipa tuossa ostettu Defan Termina 1000s.
Onkohan tuossa jotain vikaa vai onko vaan niin tehoton. Pari tuntia aamulla pöhisi ja ei edes ikkunat auki. En kyllä mitään varsinaista lämmitystä odottanutkaan, mutta luulisi että edes ulos näkisi kun pari tuntia puhallellut.
Harmi kun ei pysty palauttamaan alennustuote kun oli. 18,95€.
-
Kyllä tonninen on vähän pieni, varsinkin farkkuun. Se vastushan säätyy lämpötilan mukaan ja lämmittää täydellä teholla vasta joskus -25 pakkasilla. Leudommilla sen teho on paljon alle 1000W.
1200W on mulla ollut farkussa, ei sekään kovin nopea ollut...
-
Tulipa tuossa ostettu Defan Termina 1000s.
Onkohan tuossa jotain vikaa vai onko vaan niin tehoton. Pari tuntia aamulla pöhisi ja ei edes ikkunat auki. En kyllä mitään varsinaista lämmitystä odottanutkaan, mutta luulisi että edes ulos näkisi kun pari tuntia puhallellut.
Harmi kun ei pysty palauttamaan alennustuote kun oli. 18,95€.
Mulla on kokemusta 1800 W ja 1200 W defasta farkussa(900) ja 1200 ei edes avannut laseja.
Mutta onko varmasti ollu sillä isommalla teholla?
Termina 1000 S
Sisälämmitin katkaisijalla ja kahdella teholla. Soveltuu pieniin henkilöautoihin tai leutoon talvisäähän.
Teho: 550/1000W *
Sulakkeen koko: 6A/10A
Kyllä tonninen on vähän pieni, varsinkin farkkuun. Se vastushan säätyy lämpötilan mukaan ja lämmittää täydellä teholla vasta joskus -25 pakkasilla. Leudommilla sen teho on paljon alle 1000W.
1200W on mulla ollut farkussa, ei sekään kovin nopea ollut...
Ei kai Terminassa ole tuota ominaisuutta vaan ainoastaa Terminissä?
-
Ei kai Terminassa ole tuota ominaisuutta vaan ainoastaa Terminissä?
No en kuule tiiä varmaksi mutta kummassakin teho on ilmoitettu -25 lämpötilassa ja ainakin terminassa on PTC(Positive temperature Coefficient) elementti. Säätyy siis lämpötilan mukaan.
-
No en kuule tiiä varmaksi mutta kummassakin teho on ilmoitettu -25 lämpötilassa ja ainakin terminassa on PTC(Positive temperature Coefficient) elementti. Säätyy siis lämpötilan mukaan.
Sanoinkin kai. :-\
Mutta mitä äkkiä löysin niin näkyy nykyään olevan 1200 ja 1400 malleissa ainakin. :)
-
1200sella vajaa pari tuntia kun pöhisee niin on 240farkusta tuulilasi ja etusivut ja oikea takaoven lasi sulat, kauimmainen kulma vielä umpijäässä.
Tässä vähän vaan mietityttää että pitääkö tohon isompaan käyttikseen ostaa hallilämmitin, vai löytyykö jostain sopuhintaan riittävän tehokas sisätilalämppäri.
-
Sanoinkin kai. :-\
Mutta mitä äkkiä löysin niin näkyy nykyään olevan 1200 ja 1400 malleissa ainakin. :)
En mäkään varmaksi sano mitään, kooklee käyttelen ja mutuilen... :)
-
2kw raksalämppäri on kyllä tehokas autonkin tilojen lämmityksessä.
Jostain kumman syystä, vaikka pistää vain 2/3 vastuksista käyttöön, tuntuu hakkaavan reilusti käytännön tehossa vastaavan tehoisen (n 1300W) "oikean" autolämmittimen, vaikka ovatkin nykyään noilla hienoilla vastuselementeillä varustettuja. Tehonkulutus mittarilla ihan samaa luokkaa, mutta ilmamäärä ilmeisesti huomattavasti suurempi. :o
-
Täälä käytössä Boschin reilu 10 vuotta vanha 750/1500W lämmitin. Onhan tuo iso rotisko näihin nykyaikaisiin verrattuna, mutta tuo kun lämmittää auton vaikka saunaksi, kun ei ole näitä hienoja antureita jotka lämmittää sisätilat vaan +5C niin kuin näissä uusissa tahtoo olla kaikissa. Tuo 750W sulattaa V70 jo kaikki ikkunat hieman pidemmällä ajalla ja jos kiirus tulee niin sitten 1500W puoli käyttöön.
-
Defa Termini 1350 ei lämmitä kuin noin 2 astetta ulkolämpötilaa korkeammaksi, oli ulkona mikä lämpötila tahansa. Ikkunat ei tietenkään sula ollenkaan. Laite on pienikokoinen, siihen ne hyvät ominaisuudet alkaa ja loppuu. Näillä kokemuksilla turhanpäiväinen laite. Vanha halppislämmitin oli iso rotjake mutta teki sentään tehtävänsä.
-
Täällä kanssa erään kerran koettu pettymys Defan 1200w terminin kanssa.
Nyt sitä ei enää käytetä.
-
Joo kyllä toi Termina saa lähteä ja tilalle vanha puhallin. :( Luulis, et tekniikka on kehittynyt tuutenkin kun koon kanssa. Eipä voi mitään.
-
Ostin työkoneeseen sen terminin 2100w mallin ja kyllä on kuin sauna ;)
Minullakin oli ennen tuo termina 1200w, ja ei avannut edes kurottajan ikkunoita
-
Enpä ole vielä Volvossa sisätilanlämppäriä tarvinnut... Roikasta kun lyö tulille ja polttelee tupakan niin lasit on kohta auki. 8)
Noissa on vähän sekin, että jos pitää jalkotilassa niin suotta sulattaa matot ja huurustaa lasit. Yhdessä talvikotterossa kiinnitin hattuhyllylle, puhalsi ensimmäisenä tuulilasin auki eikä turhaan kierrättänyt ilmaa lattianrajassa.
PS. Tarviiko kukaan Calixin sisätilanpistoketta? ;)
-
Noissa on vähän sekin, että jos pitää jalkotilassa niin suotta sulattaa matot ja huurustaa lasit. Yhdessä talvikotterossa kiinnitin hattuhyllylle, puhalsi ensimmäisenä tuulilasin auki eikä turhaan kierrättänyt ilmaa lattianrajassa.
Juuri näin, monilla lämmitin vaan ajelehtii jalkatilassa. Sitten on matto ja penkin etureuna kuumana ja loppu auto jäässä, ja lämmitin haukutaan paskaksi.
Itellä ollut se pikku Termini (1350) 940 sedanissa. Kyllähän se kunnon pakkasilla polvilleen menee, mutta yleensä on lasit kirkkaina. Tosin nyt ostaisin itsekkin tehokkaamman version. Silloin joskus kun tuon ostin ei ollut vielä muita versiota tarjolla.
-
Tarkennuksena omaan Termini 1350:seen ja sen toimimattomuuteen: on asennettu pelkääjän puolelle jalkatilan sivuun omassa telineessään ja suunnaatu ylöspäin. Eli vaikka ei loju maton päällä niin ei toimi siltikään. Ehkä uutena pelitti hiukan paremmin mutta kolmen talven jälkeen ei ainakaan enää aja asiaansa. On niin kevyt ettei poijunpainoksikaan kelpaa ;D
-
Eiköhän se ekologinen ajattelu ole se joka nuo on tehnyt virattomiksi, kun eivät enää lämmitä kuin niihin annettuihin arvoihin asti. Eipä siinä silloin hirveästi kajuutta lämpene.
-
Eiköhän se ekologinen ajattelu ole se joka nuo on tehnyt virattomiksi, kun eivät enää lämmitä kuin niihin annettuihin arvoihin asti. Eipä siinä silloin hirveästi kajuutta lämpene.
Sepä se! Mutta lämmittäis edes sen verran mitä luvataan... Jääskrapa ja karvalakki toimii edelleen!
-
Kerralla indvestoitu "kunnolliseen", eli apukuljettajan jalkatilassa Termini 2100.
Kyllä tuolla lasit auki saa, tosin kun pakkanen kipuaa lähemmäs -20:tä niin tuulilasin sulaminen aika hidasta.
Tuohan nyt on sijoituskysymys.
Omani sijaitsee tosiaan apukuskin jalkatilassa, keskikonsolin puolella ja puhaltaa viistosti taaksepäin.
Edellinen lämmitin mallia "ilmainen ping pong" josta puolet vastuksista pimeänä oli sijoitettuna takapenkille
ja puhalsi suoraan päin tuulilasia. Melkein voisin sanoa tuota toimivammaksi ratkaisuksi kovilla pakkasilla.
Autona V40.
-
Eiköhän alle kahdellakin kilowatilla pitäis saada haluttu vaikutus. Onhan lämppärissä muutakin kuin pelkät watit. Monessa paikassa edes 2 kW sisälämmitintä ei voi käyttää ja muutenkin on jo pikkasen liikaa...
-
Eiköhän alle kahdellakin kilowatilla pitäis saada haluttu vaikutus. Onhan lämppärissä muutakin kuin pelkät watit. Monessa paikassa edes 2 kW sisälämmitintä ei voi käyttää ja muutenkin on jo pikkasen liikaa...
Tottahan toki saa, sitä varten useimmissa lämmittimissä on kaksi tehoaluetta.
Farmari yli -25 kelissä ottaa jo aikalailla tehoa lämmitäkseen.
Itselleni on tullut vastaan yksi ainut paikka missä en ole pystynyt käyttämään sisätilanlämmitintä täydellä teholla (+säteilylämppäri).
Kaikki "viralliset lämmitystolpat" ovat tuon kestäneet. Asia tietysti erikseen jos 10A takaa yritetään roikottaa useampaa autoa joissa kaikissa lämppärit huutaa hoosiannaa...
Makuasioitahan nämäkin lopulta ovat... Henkilökohtaisesti pidän autoa tolpassa mieluummin "liikaa" ja valitsen tarvittaessa pienemmän tehon tuosta 2kW lämmittimestä.
-
Tottahan toki saa, sitä varten useimmissa lämmittimissä on kaksi tehoaluetta.
Farmari yli -25 kelissä ottaa jo aikalailla tehoa lämmitäkseen.
Itselleni on tullut vastaan yksi ainut paikka missä en ole pystynyt käyttämään sisätilanlämmitintä täydellä teholla (+säteilylämppäri).
Kaikki "viralliset lämmitystolpat" ovat tuon kestäneet. Asia tietysti erikseen jos 10A takaa yritetään roikottaa useampaa autoa joissa kaikissa lämppärit huutaa hoosiannaa...
Makuasioitahan nämäkin lopulta ovat... Henkilökohtaisesti pidän autoa tolpassa mieluummin "liikaa" ja valitsen tarvittaessa pienemmän tehon tuosta 2kW lämmittimestä.
Termini 1350:ssäkin on oikeastaan kaksi "tehoaluetta": nolla ja ykkönen :) Olen kaivannut koko ajan sellasta mahdollisuutta että puhallin pyörisi mutta vastukset ei olisi toiminnassa. Saas nähdä tuleeko koskaan...
Sula tuulilasi itselläni on tärkeää, ei niinkään mitä sisällä on lämmintä koska ulkovaatteissa autoon kuitenkin menee.
Auto kyllä kiittä kun lämmittää liikaa ja niin tekee myös sähköyhtiö ;)
-
Termini 1350:ssäkin on oikeastaan kaksi "tehoaluetta": nolla ja ykkönen :) Olen kaivannut koko ajan sellasta mahdollisuutta että puhallin pyörisi mutta vastukset ei olisi toiminnassa. Saas nähdä tuleeko koskaan...
Sula tuulilasi itselläni on tärkeää, ei niinkään mitä sisällä on lämmintä koska ulkovaatteissa autoon kuitenkin menee.
Auto kyllä kiittä kun lämmittää liikaa ja niin tekee myös sähköyhtiö ;)
Termini 2100 omaa siis noin laskettuna kolme "tehoaluetta" nolla, yks ja kaks. Ja tuossahan on vissiinkin ominaisuutena lämmön mukaan tehon säätyminen.
Itse viihdyn autossa ilman toppatakkia ja pipoa.
Sähkö on halvempaa kuin bensa, joten mieluummin sähköllä saati tyhjäkäynnillä.
(Varsinkin kun tolpan sähköstä ei tällä hetkellä tarvitse maksaa erikseen ;) )
Mitäs hallaa tämä liikaa lämmittäminen sitten tekee?
Kosteata ilmaahan tuo tuolla tietysti kierrättää, mutta sitä varten säännöllisesti lämmittelen autoa ikkuna / ovi raollaan jolloin ilma vaihtuu ja pääsee kiertämään.
-
Termini 2100 omaa siis noin laskettuna kolme "tehoaluetta" nolla, yks ja kaks. Ja tuossahan on vissiinkin ominaisuutena lämmön mukaan tehon säätyminen.
Itse viihdyn autossa ilman toppatakkia ja pipoa.
Sähkö on halvempaa kuin bensa, joten mieluummin sähköllä saati tyhjäkäynnillä.
(Varsinkin kun tolpan sähköstä ei tällä hetkellä tarvitse maksaa erikseen ;) )
Mitäs hallaa tämä liikaa lämmittäminen sitten tekee?
Kosteata ilmaahan tuo tuolla tietysti kierrättää, mutta sitä varten säännöllisesti lämmittelen autoa ikkuna / ovi raollaan jolloin ilma vaihtuu ja pääsee kiertämään.
Kyllä Termineissä kuten lähes kaikissa muissakin on PTC- elementti, jopa vanhassa halppisessakin oli.
No eipä itelläkään ole mitään alppivarustusta autossa mutta en silti tarvii 25 C siellä, noin 20 riittää ja allekin.
Jotkut maksaa joka watista, toiset ei, niin se vaan menee ::)
Ei kai se mitään hallaa tee ainakaan auton sisällä. Pakkasneste saattaa ajan kanssa hieman menettää ominaisuuksia mutta kun ne ei kiehumaan pääse niin sekin varmaan tosi vähäistä.
-
Ei kai se mitään hallaa tee ainakaan auton sisällä. Pakkasneste saattaa ajan kanssa hieman menettää ominaisuuksia mutta kun ne ei kiehumaan pääse niin sekin varmaan tosi vähäistä.
OT: Taisin mainita, että säteilylämmitin konehuoneessa. (Lohkon ulkopuolella oleva lämmitysvastus).
Ei siis todellakaan vaaraa, että liikaa lämpeis, päinvastoin >:(
-
Farmari yli -25 kelissä ottaa jo aikalailla tehoa lämmitäkseen.
Ei ainakaan omaa autoa saa sisältä lämpöiseksi tolla pakkasella kuin käynnistämällä! ;D
-
Ei ainakaan omaa autoa saa sisältä lämpöiseksi tolla pakkasella kuin käynnistämällä! ;D
"lämpöiseksi" on vissiin näitä mielipidekysymyksiä. Lasit saa suliksi, niin eipähän tarvitse autoa tyhjäkäyttää.
Kun pakkanen ylittää -25 niin ei oma koslani ainakaan jaksa pitää sulana muuta kuin tuulilasin ja osan etusivulaseista (matka-ajossa, moottorin lämmöt ok jne.).
-
Noissa on vähän sekin, että jos pitää jalkotilassa niin suotta sulattaa matot ja huurustaa lasit.
Kaukalomatot, ei kerry kosteutta..
Tosin vaikka kertyisikin, tuo vanha tangentiaalipuhaltimella varustettu 2kW Calix, perinteisillä lämpövastuksilla, kuivattaa 2h aikana täysteholla kyllä matotkin autosta. Tällaisia on hankala vaan enää löytää valmistajien nykymallistoista. Raskaan kaluston/asuntovaunujen lämmittimistä saattaisi kyllä löytyä.
Nuo keraamisilla lämpötilaohjatuilla vastuksilla olevat on vähän sellasia, että kovin pienellä teholla niillä ei saa kun lämpötilan ehkä hieman plussan puolelle ja takalasit on vielä jäässä, mutta varsinaisesti lämpimäksi ei mene.. Ainakaan jos on vähän vanhempi auto missä lämpöhukkaa on vähän joka reunasta.
Noissa ohuissa lähemmäs 2kW Defoissa tuntuu olevan se ongelma vanhemmissa autoissa, että lämpötehoa on, mutta tilavuusvirta ei ole kummoinen pienen puhaltimen takia ja vähän joka reunasta ulos lämpöä vuotava auto ei lämpene.
-
Näky Hämeellä olevan tarjouksessa volvon oma sisätilanlämppäri 1400w 75e.
Kellään kokemuksia? Teho vaikuttaa ainakin riittämättömältä.....
-
Eipä ole tuosta mallista kokemuksia. Mikäli on näitä uuden tyyppisiä niin voipi olla hengetön. Tuo oma pitää lasit sulana jo 750W ja saunaksi saa 1500W asennolla, että tehojensa puolesta piisaa, jos vaan muu toteutus on ok.
-
Mulla on Volvossa ollu nyt iskän joku vanha 90-lukulainen DEFA. Sen kun laittaa kaheks tuntia 2:lle, autossa on jälkiasenteisen lämpömittarin mukaan parhaillaan 28 astetta lämmintä, kun ulkona on alle 10 astetta pakkasta. ELK
-
Sama juttu itelläkin. Tänä aamunakin puhalsi autom.ilmastointi viileää, että sai auton jäähdytettyä pyyntinä olleeseen 21C.
Näissä sisätilalämppäreissä ainakin tuntuu sanonta "vanhassa vara parempi" pitävän hyvin paikkansa.
-
Kaukalomatot, ei kerry kosteutta...
Ei jos ne kaukalot muistaa myös tyhjennellä eikä muutenkaan kanna lunta kengänpohjissa sisään. Tahtoo vain usein sitä lunta vähän kertyä ja mitä alempana lämmintä ilmaa pyöritetään, sitä tehokkaammin sulaa ja höyrystyy... Siinä yksi syy miksi en ajaessakaan pidä puhallusta jaloilla, kun en sitä tarvitse.
Mitäs hallaa tämä liikaa lämmittäminen sitten tekee?
Kosteata ilmaahan tuo tuolla tietysti kierrättää, mutta sitä varten säännöllisesti lämmittelen autoa ikkuna / ovi raollaan jolloin ilma vaihtuu ja pääsee kiertämään.
Joskus on tullut mietittyä tuon ilmankosteuden vaikutusta esim. ovien sisäosiin pitkässä juoksussa... veden tiivistyminen peltien sisäpuolille + laseilta sulavien vesien pääseminen elähtäneiden tiivisteiden ohi oven sisään. Tapahtuuhan sitä tavan käytössäkin, mutta kuitenkin. Ikkunoiden raotus on ihan hyvä konsti kosteuden vähentämiseksi.
-
Nää on niin makuasioita.... :D
Mulla on molemmissa Volvoissa halpahallista haetut 1300W ptc-vastukselliset lämppärit. Autokatoksen ansiosta ei yleensä tarvi laseja sulatella puhaltimella, mutta näillä pikkupakkasilla riittää mainiosti kun pitää sillä puolikkaalla teholla. Autossa on joku ~10 astetta tunnin-parin lämppäyksen jälkeen.
Minulle tuo riittää lähtölämpötilaksi mainiosti ja suotta sitä omalla sähköllä enempää lämmittääkään, kyllä kone sitten tuottaa hukkalämpöä syylärin kautta hukattavaksi astikin... :)
-
Näky Hämeellä olevan tarjouksessa volvon oma sisätilanlämppäri 1400w 75e.
Kellään kokemuksia? Teho vaikuttaa ainakin riittämättömältä.....
Volvo ei itse noita tee, oliskohan Ca-Ca-Calixin lämppäri?? Niitä Volvo näyttäis suosivan ja mikä ettei kun on ruotsissa tehtyjä. Toimiskohan paremmin kun kilpailija :o Tuntuu olevan uusissa erilaisia watteja kun vanhoissa :D
OT: Säteilylämppäreiden erinomaisuus on nähty ja koettu... harakoiden iloksi menee ne watit.
-
OT: Säteilylämppäreiden erinomaisuus on nähty ja koettu... harakoiden iloksi menee ne watit.
Ei mulla kasipätkässä menny.
-
Kyllä tuo vaimon kauppakassi (S60 2.4T) ihan riittävästi lämpiää tolla säteilijällä. Tai ainakaan ei ole mitään ongelmaa kertaakan tuon kanssa ollut, ei kovimmillakaan pakkasilla.
-
Joskus on tullut mietittyä tuon ilmankosteuden vaikutusta esim. ovien sisäosiin pitkässä juoksussa... veden tiivistyminen peltien sisäpuolille + laseilta sulavien vesien pääseminen elähtäneiden tiivisteiden ohi oven sisään. Tapahtuuhan sitä tavan käytössäkin, mutta kuitenkin. Ikkunoiden raotus on ihan hyvä konsti kosteuden vähentämiseksi.
Juuri siksi ovien alareunassa on aukkoja joista tämä kosteus/vesi pääsee poistumaan.
-
Volvo ei itse noita tee, oliskohan Ca-Ca-Calixin lämppäri??
Voi ollakkin, ulkomuoto nimittäin viittaa aika vahvasti Calixiin.
-
Juuri siksi ovien alareunassa on aukkoja joista tämä kosteus/vesi pääsee poistumaan.
On juu, mutta harvemmin siellä erityistä tuuletusta on... Eihän sen kosteuden tarvitse nestemäisessä muodossa olla ruostuttaakseen jne. Voihan se vaikutus olla aika marginaalinen, vaan whatever...
-
En nyt muista onko minulla 1200W vai 1400W Defa mutta Motonetistä tarjouksesta halvalla sen pari vuotta sitten ostin. Kahden tunnin lämmityksellä pikkupakkasilla lähtee ikkunoista lumetkin ja jopa yli 20 asteessa matkustamon (kontin sivulaseihin ei riitä potku mutta mitä väliä niillä) ikkunat on sulat sekä pääosin kirkkaat eikä henki höyryä sisällä eli kyllä tuo hommansa hoitaa vaikka lämmitettävää tilavuutta riittää 240 farkun verran. Jopa takalasi aukeaa mukavasti ellei ole ihan tappavan kylmä.
-
Itellä on 2100w termini Defa omassa autossa. Pyrin ajastamaan että joka aamu olis ehtiny 2h tohottaa. Alle -15 asteen lämpötiloissa autossa on sisällä melkein +20 astetta. -30 asteessa ei enää sulata katosta jäitä pois :-\. Niin ja lämmitin on vänkärin jalkatilassa ylöspäin suunnattuna.
-
Täällä vanha calixin 1650W pömpeli jalkotilassa ylöspäin suunnattuna. Sen verran tekee kahdessa tunnissa että lasit sulaa harjauskuntoon. Ei olisi pahitteeksi jokin tehokkaampi yksilö...
-
Täällä vanha calixin 1650W pömpeli jalkotilassa ylöspäin suunnattuna. Sen verran tekee kahdessa tunnissa että lasit sulaa harjauskuntoon. Ei olisi pahitteeksi jokin tehokkaampi yksilö...
Ompa heikot vastukset. Mulla Defan vanha 1800 W jalkatilassa lattialla ja 940 farkussa sulatti lumetkin pois lähes kaikki.
-
Se on kyllä tosi että vanhat lämmittimet on teholtaan omaa luokkaansa (ei sillä että ois uudemmista kokemusta).
Ne Defat mitä joskus oli sulatti lasit valehtelematta puoleen tuntiin.
-
Onhan ne watit oikeesti nykyään samoja kuin ennenkin. Vanhemmissa taas ei ole välttämättä sitä lämpötilan mukaan säätyvää lämmitystehoa eli ei ne vastukset itsessään ole paljonkaan erilaisia. Mutta puhallustehossa ja ilmamäärässä voi olla paljonkin eroja, se vaikuttaa myös lasien sulamiseen tai sulamatta jäämiseen. Ja kulluhan noi käytössä kuten kaikki muukin, uudet ehkä nopeammin ku vanhat ;)
-
Mihin muuten olette kiinnittäneet sisätilanlämppärinne? Omaan V70 vm -04 en ole vielä oikein järkevää paikkaa keksinyt kun hansikaslokeron luukku avautuu juuri pahimmoileen niin, että siihen keskikonsolin kylkeenkään ei oikein saa.
-
Mihin muuten olette kiinnittäneet sisätilanlämppärinne? Omaan V70 vm -04 en ole vielä oikein järkevää paikkaa keksinyt kun hansikaslokeron luukku avautuu juuri pahimmoileen niin, että siihen keskikonsolin kylkeenkään ei oikein saa.
Siinä keskikonsolin kyljessä just roikkuu kelvoton Defa Termini. Vaikka tuollainen mahtuis niin ei kantsi laittaa. Onhan noihin olemassa monenlaisia telineitä esim. etupenkille laittoa varten, täytyy vaan siirtää aina kun lähtee liikkeelle. Uusimmissa maalleissa kun on keskikonsolissa se tyhjä kolo, onkohan se sisälämppäriä varten tehty? :2funny:
-
Mä ostin Defan lämppärin Jyväskylän Biltemasta ja samalla sellasen raudan jolla lämppärin saa lattialle ja suuntasin sen ylöspäin. vähän sitä telinettä modaamalla sain puhalluksen ylä suuntaan. Ja auto on S60 -91
-
Mä ostin Defan lämppärin Jyväskylän Biltemasta ja samalla sellasen raudan jolla lämppärin saa lattialle ja suuntasin sen ylöspäin. vähän sitä telinettä modaamalla sain puhalluksen ylä suuntaan. Ja auto on S60 -91
Sulla on kait se vanha "kunnollinen" Defan malli? :) Auton vm. lienee -01?
-
Sulla on kait se vanha "kunnollinen" Defan malli? :) Auton vm. lienee -01?
Jees, isokokoinen Defa ja auto on tosiaan -01 ;)
-
Jees, isokokoinen Defa ja auto on tosiaan -01 ;)
Näin se homma etenee :) Mä luotan tuohon taivaanrannassa pilkottavaan lämmittimeen lopputalven/kevään, ensi syksynä täytyy varmaan ruuvailla vastaavanlainen pömpeli kajuuttaan.
-
Näin se homma etenee :) Mä luotan tuohon taivaanrannassa pilkottavaan lämmittimeen lopputalven/kevään, ensi syksynä täytyy varmaan ruuvailla vastaavanlainen pömpeli kajuuttaan.
Jeps, se lämppäri kyllä toimii ;)
-
Siinä keskikonsolin kyljessä just roikkuu kelvoton Defa Termini.
Tuon kun olisi ostaessa arvannut miten kelvoton toi osaa olla. Nyt ei kehtaa ottaa sitä kiinnikettäkään irti konsolin kyljestä kun jää sitten rumat reiät siihen! :(
-
Minkä kokoinen termini siellä roikkuu
-
Tuon kun olisi ostaessa arvannut miten kelvoton toi osaa olla. Nyt ei kehtaa ottaa sitä kiinnikettäkään irti konsolin kyljestä kun jää sitten rumat reiät siihen! :(
Näin on! Samassa paketissa ei saa tehokkuutta ja pientä kokoa. Pitihän sekin kantapään kautta kokea :P Mä en tehnyt reikiä muoviin mutta muuten keljuttaa. Mulla se pikkutermini 1350.
-
Minkä kokoinen termini siellä roikkuu
Muistaakseni 1000w.
-
Vanha ketju, mutta kirjoittelen silti..
Pitäisi ostaa V50 sisätilalämmitin ja tämmöistä olen katsellut:
http://www.tarvikkeet.fi/tuote/3205/sisatilalammittimet/sisatilanlammitin-1800_1100w-slim
Onko kokemusta tuommoisesta?
Ja kun en halua porata sitä kiinikettä autoon (Defa), niin tuollainen teline on näköjään ainoa vaihtoehto. Tuo teline kieltämättä näyttää aika heiveröiselle, mutta kaippa se siellä pystyssä pysyy.
-
Vanha ketju, mutta kirjoittelen silti..
Pitäisi ostaa V50 sisätilalämmitin ja tämmöistä olen katsellut:
http://www.tarvikkeet.fi/tuote/3205/sisatilalammittimet/sisatilanlammitin-1800_1100w-slim
Onko kokemusta tuommoisesta?
Ja kun en halua porata sitä kiinikettä autoon (Defa), niin tuollainen teline on näköjään ainoa vaihtoehto. Tuo teline kieltämättä näyttää aika heiveröiselle, mutta kaippa se siellä pystyssä pysyy.
Katopa mitä ne tarjoaa ihan Volvolta :D : http://accessories.volvocars.com/en-se/V50/Accessories/Document/VCC-473126/2008/1.8F/Manual
-
Tommonen pelkääjän jalkatilassa keskikonsolissa. Hyvin on pelittänyt, ei vie pahemmin jaloilta tiloja, eikä tarvi siirrellä pois tieltä.
http://www.tarvikkeet.fi/tuote/7893/sisatilalammittimet/defa-termini-ii-1400_0w-sisatilalammitin
-
Katopa mitä ne tarjoaa ihan Volvolta :D : http://accessories.volvocars.com/en-se/V50/Accessories/Document/VCC-473126/2008/1.8F/Manual
No niin :D
Tommonen pelkääjän jalkatilassa keskikonsolissa. Hyvin on pelittänyt, ei vie pahemmin jaloilta tiloja, eikä tarvi siirrellä pois tieltä.
http://www.tarvikkeet.fi/tuote/7893/sisatilalammittimet/defa-termini-ii-1400_0w-sisatilalammitin
Selvä, pitää kattoo minkä sitä nyt ostaa.
-
Autossani on Calixin moottorilämmitin ja sisätilanpistoke, mutta ainakaan sisätilanpistoke ei toimi. :-\ Minulla ei ole aiempaa kokemusta "tolppalämmittimistä", vain webastosta, joten en tiedä kuinka tehokkaasti tuollaisen pitäisi lämmittää moottoria. Olen aamuisin laittanut auton tolppaan kiinni 2 tunniksi (lämpötilan ollessa 0 tuntumassa), mutta en kyllä suoraan havaitse mitään eroa moottorin käynnistyksessä verrattuna siihen jos auto ei ole ollut tolpassa kiinni. Pitäisikö moottorin jäähdytysnesteen mittarin nousta edes vähän 2 tunnin tolppalämmityksen jälkeen? Itselläni se ei ainakaan nouse yhtään, tosin jo 2 minuutin tyhjäkäynnin jälkeen, mittari on saavuttanut ensimmäisen "viivan". Onko tuo ihan normaalia kylmälle moottorille näissä lämpötiloissa, vai toimiiko moottorilämmittimeni kenties sittenkin? :D Mitään ääniä ei kyllä ainakaan kuulu moottoritilasta, kun auto on tolpassa kiinni... :idiot2:
Olisiko PK-seudulla kenties joku osaava joka voisi vilkaista tuota sisätilanpistoketta (ja moottorilämmitintä, jos se ei toimi...) pientä korvausta vastaan? :)
-
Autossani on Calixin moottorilämmitin ja sisätilanpistoke, mutta ainakaan sisätilanpistoke ei toimi. :-\ Minulla ei ole aiempaa kokemusta "tolppalämmittimistä", vain webastosta, joten en tiedä kuinka tehokkaasti tuollaisen pitäisi lämmittää moottoria. Olen aamuisin laittanut auton tolppaan kiinni 2 tunniksi (lämpötilan ollessa 0 tuntumassa), mutta en kyllä suoraan havaitse mitään eroa moottorin käynnistyksessä verrattuna siihen jos auto ei ole ollut tolpassa kiinni. Pitäisikö moottorin jäähdytysnesteen mittarin nousta edes vähän 2 tunnin tolppalämmityksen jälkeen? Itselläni se ei ainakaan nouse yhtään, tosin jo 2 minuutin tyhjäkäynnin jälkeen, mittari on saavuttanut ensimmäisen "viivan". Onko tuo ihan normaalia kylmälle moottorille näissä lämpötiloissa, vai toimiiko moottorilämmittimeni kenties sittenkin? :D Mitään ääniä ei kyllä ainakaan kuulu moottoritilasta, kun auto on tolpassa kiinni... :idiot2:
Olisiko PK-seudulla kenties joku osaava joka voisi vilkaista tuota sisätilanpistoketta (ja moottorilämmitintä, jos se ei toimi...) pientä korvausta vastaan? :)
Säteilylämmitin ei ole mikään tehokas lämmitin, vaan hohkaa jotain..
Lämmittimen osalta laitoin yv:tä..