Volvo Racing Club Finland - Koko Suomen Volvofoorumi
Tekniikka, Viritys, Veteraanit ja Projektit => Veteraanit => Veteraanien korjaamo => Aiheen aloitti: amazonvanhus - 05.06.2012, 12:27:31
-
Neito tarvitsisi taas apua. Herättelin vanhuksen unilta taasen, käytännössä kaksi vuotta seissyt. Sain käyntiin lopulta kun akun vaihdoin. Huonosti kuitenkin starttaili, tuntui kuin olisi saanut liikaa. Lopulta aloin starttaamaan ilman kytkintä vapaalla ja ilman kaasua ja ryyppyä. Usein teki kuitenkin niin että starttauspyörähdysten jälkeen kuului "tsih" (ei varmaan edes sinnepäin :) ) ääni ja piti yrittää uudemman kerran. Eilen sitten kun olin taas starttaamassa, jouduin useamman kerran yrittämään. Viimein jo murahti, mutta sammui, kuoli kone sen jälkeen. Pari kertaa sain startatessa kuulumaan kilkkeen, ei siis nakutusta vaan kilke, ja sitten kuoli sekin pois. Pian tämän jälkeen himmeni sähköt, niin että lopulta ei mikään enää värähtänyt mittaristossakaan. Luulin akun lauenneen, mutta ei, siinä yli 12 varaus. Nyt en sitten tiedä mistä lähteä purkamaan tai mitä tarkistamaan. En ole leidin sähköihin vielä koskenut kuunaan, eli ihan outo alue minulle. Auto siis vm 70 B20, sähköt lienee alkuperäiskuosissa paitsi puola joka uusittu. Kaikesta avusta kiitollinen! Kuvittelin saavani auton ajoon juhannukseksi mutta sitten teki tämän :(.
-
Katsoppa sulakerasiasta onko sulakkeiden kosketuspinnat hapettuneet / putsaa , kuin myös akunkengät ?
Jos bensaa , ja kipunaa tulee kyllä käy ;)
-
Voi elämän kevät ja kaikki sen siskot ja veljet! Vika löytyi akkukaapelista, eli bilteman halpis maakaapeli ei johtanu kunnolla. Sitä kun tarpeeksi sorkki ja putsaili ja kiristeli niin johan lähti neiti käyntiin. Eli kaapelihankintoihin suuntaa hän. Kiitokset vinkistä ja anteeksi tyhmyyteni :).