Volvo Racing Club Finland - Koko Suomen Volvofoorumi

Tekniikka, Viritys, Veteraanit ja Projektit => Etu- ja nelivetoiset => Korjaamo ja yleistekniikka => S40/V50 (vm.04-12), C30, C70 (vm.06-13) => Aiheen aloitti: tepa_kla - 06.06.2012, 18:43:36

Otsikko: 2.0d egr juttua taas
Kirjoitti: tepa_kla - 06.06.2012, 18:43:36
Näyttäs tuo vuosi sitte vaihtama egr venttiili valskaavan venttiilin varresta. Eli onko hyvä homma? Ihan mustaa töhnää täynnä se kotelon puoli missä on se jousi hässäkkä. Eipä vanha venttiili ainakaa noin tehny.
Otsikko: Vs: 2.0d egr juttua taas
Kirjoitti: tepa_kla - 07.06.2012, 20:05:10
Yllättäen sinisellä ei mitään myönnetty eikä tiedetty. ens maanantaina selvittelevät, pakkokai se on sinne auto viiä ku takuu osa kyseessä..perseesä on kyllä peleko että kalliiksi tuloo.
Otsikko: Vs: 2.0d egr juttua taas
Kirjoitti: tepa_kla - 09.06.2012, 20:46:45
Peruin huollon.
Suunitelmissa EGR poisto ohjelmallisesti.

EDIT Tietääkö kukaan onko keskipohjanmaa-pohjanmaa akselilla pajaa jossa tuo egr ohjelmointi pois onnistuu? Waasassa on yks paikka, mutta onko muualla?
Otsikko: Vs: 2.0d egr juttua taas
Kirjoitti: s73 - 09.06.2012, 21:44:08
täällä on ollut juttua tuosta dieselin imusarjasta, joka on täynnä törkyä juuri tuon kierrätysjärjestelmän takia. Olisiko siellä vika? Tuo egr on tulpattu ja imusarja on irrotettu puhdistusta varten. ???
Otsikko: Vs: 2.0d egr juttua taas
Kirjoitti: tepa_kla - 10.06.2012, 07:20:21
Imusarja on tarkistettu, ei ollut pahasti paskanen .
Otsikko: Vs: 2.0d egr juttua taas
Kirjoitti: Kardaani77 - 04.09.2012, 22:19:27
onnistuuko se poisto ohjelmallisesti??
Otsikko: Vs: 2.0d egr juttua taas
Kirjoitti: tepa_kla - 05.09.2012, 08:15:40
onnistuu se.
Otsikko: Vs: 2.0d egr juttua taas
Kirjoitti: Kardaani77 - 05.09.2012, 21:48:38
onko muuta iloa kuin ettei sarja paskotu?? ja tietty se ettei EGR ala kettuileen, siis tehoa lisä tms?
Otsikko: Vs: 2.0d egr juttua taas
Kirjoitti: weisto - 16.10.2012, 20:53:39
Missä kohtaa se EGR on tuolla koneessa, kuvaa?
Otsikko: Vs: 2.0d egr juttua taas
Kirjoitti: (Miksu) - 16.10.2012, 21:16:53
Missä kohtaa se EGR on tuolla koneessa, kuvaa?

Tossa netistä googlen kuvahaulla bongatussa kuvassa ympyröitynä
(http://i45.tinypic.com/fcp46b.jpg)
Otsikko: Vs: 2.0d egr juttua taas
Kirjoitti: weisto - 16.10.2012, 22:01:12
Tossa netistä googlen kuvahaulla bongatussa kuvassa ympyröitynä
(http://i45.tinypic.com/fcp46b.jpg)

Ok. Kiitos. Eihän EGR vaikuta kulutukseen?
Otsikko: Vs: 2.0d egr juttua taas
Kirjoitti: FIP - 17.10.2012, 23:17:03
Miksuhan se osaisi meille selvittää mitä kaikkea autosta tutkitaan esim juuri 1.6D ja 2.0D silloin kun asiakas tulee ja valittaa auton ylenpalttisesta kulutuksesta. Mitä ne tutkittavat kohteet näissä tapauksissa ovat?
Otsikko: Vs: 2.0d egr juttua taas
Kirjoitti: nws - 19.12.2012, 19:19:39


Itse EGR:n saa otettua pois ja vaihdettua yläkautta, jos vaan on sopivat työvälineet (pieni taipuva ns. ruuvari räikkä).

2.0D:n EGR:n hinta on jotain 450-550e tienoilla Volvolla.

Jos haluaa säästää selvää rahaa, niin kannattaa tälläiset tilata suoraan ulkomailta. Malli on suoraan Delphin EG10395-12B1 (kannattaa googlata) . Mitään eroa ei ollut alkuperäisen ja Delphin osan välillä. 100% identtiset, Volvon omasta jopa puuttui Volvon omat koodit :). Delphin laatikko oli hologrammilla sinetöity ja mukana tuli uusi tiivistekkin. Itse maksoin tuollaisesta rahtineen päivineen alle 200e. Kyseessä on yleismallin osa, mitä on Fordissa, PSA:ssa sekä Fiateissakin.

EGR:n kalibrointi tosin täytyisi mahdollisesti tehdä muualla, mutta esim. Boschin vika-koodin lukijalla / diagnostiikka palikalla pitäisi onnistua normi pajassa.