Volvo Racing Club Finland - Koko Suomen Volvofoorumi
Tekniikka, Viritys, Veteraanit ja Projektit => Etu- ja nelivetoiset => Korjaamo ja yleistekniikka => 850, V/S70 (vm.<-00), C70 (vm.<-05) => Aiheen aloitti: 855_T5R - 06.06.2012, 18:44:44
-
En löytänyt valmista topiccia kiireessäni selattua. Elikkäs auto on manuaali T5R. Ilmeisesti 2. sylinterissä bensa syty, ilmenee valkosella savutuksella, bensaa valuu pakoputkesta ja käy 4 sylinterillä, tosin hyvin käyntiin lähtee.
Osia on uusittu mm. uusi virranjakajan kansi, tulpanjohdot ja tulpat, pyöriä, suuttimet kävi fin injektorilla huollossa, penkissä ajoivat ja totesivat että on ok. Aikasemmin oli kipinä 2. sylinterissä hukassa, osat uusittiin, auto toimi n. 250km aivan moitteetta ja yht`äkkiä rupesi rökeltämään. Voiko vika olla edelleen suuttimessa? Onko kellään muulla ollut tämmöstä häikkää? Avulla olisi kiire! Kiitos etukäteen!
-
Ootko puristuksia mittaillut et missä jamassa ovat?
-
haiseeko pakokaasu glykolille? antaako kyseisen sylinterin tulppa kipinää?
-
Kokeile toi kipinä ensin.
Jos tulee, niin sit voi olla venttiili palanut.
Suuttimet ilmeisesti toimii, kun bensaa putkeen lykkää.
Puristuspaine- ja ohivuotomittaus kertois paljon.
-
Kipinä on kokeiltu ja kipinä tulee. Puristuspaineet anto viime rempan yhteydessä tohon 2. sylinteriin n.9bar. paineet mitattiin turbon vaihdon yhteydessä. Muissa oli 12-10bar. huomenna selviää taas ku mittaa paineet sylintereistä. Itsekkin mietin venttiilivikaa, että onko palanut vai jäänyt kantamaan... Ja tosiaan moottori käy 4. ja pensaa menee putkeen. Tuskin kiertokankikaan on mutkalle mennyt, koska moottori kävi ku sveitsiläinen kello. Auto on muuten vakio, paitsi 3" putkisto ja 18T turbo vaihdettu, alle kilon ahdot. Suuttimissa tuskin se vika nyt on, koska se saa bensaa ja nekin on penkissä ajettu. Mutta Kiitos tipseistä ja lisää otetaan mielellään vastaan!
-
Tulppien väri? Ovatko öljyisiä?
Paljonkos tuolla on ajettu?
-
Tulppien väri on semmonen öljyhtävä, märkä, 370tkm on ajettu... Eikä pakokaasussa haise glykooli ku silikka pensa, ja auton takana on lammikko, niiko joku olis heittäny kepillisen. Ennenku rupes piiputtamaan auto ei savunnu eikä mitn. Itsellä epäily, että venttiili on jäänyt kantamaan, ja sen takia työntää polttoaineen putkeen... mutta edelleen otan vinkkejä vastaan...
-
voip olla ventiilien kumit ehtoolla ja sit tekee karstaa venttiilin varteen, alkaa kantaa jne.
-
joo sitä minäkin vähän veikkailin, että venttiilivika. Huomenna valutella moottriöljyjä vähemmälle ja polttoöljyä sekaan ja pyörittää moottoria...ja samalla mitataan puristuspaineet.. Ite veikkaan, että paininkuppi karstasta jumissa... :-\ jospa pääsis vähemmällä nyt
-
Puristuspaineet oli 11-12bar väliin joka sylinterissä, ja itse vikakin selvisi. 2. sylinterin suuttimen töpseliä yleismittarilla mittailtiin ja havaittiin johtovika, auto alko höristä ilman mitään ongelmaa ku suuttimien johtonippua heilutteli.