Volvo Racing Club Finland - Koko Suomen Volvofoorumi
Tekniikka, Viritys, Veteraanit ja Projektit => Etu- ja nelivetoiset => Korjaamo ja yleistekniikka => S60, V70 (vm.00-07), S80 (vm. -> 06), XC90 => Aiheen aloitti: hans80 - 07.06.2012, 14:49:15
-
Heips!
S80 volovon sisempi vetonivel taitaa olla akselin kanssa vain saatavana, kun korjauskirjakin väittää niin.
Sinisellä tuon saa vain koko pakettina (sis. molemmat nivelet) ja hinta hirmuiset 536€.
Löytyskö apuja mistä tuon sais halvemmalla?
Kiitollinen oon kaikista vinkeistä.
-
käytettynä esim. varaosahaku.fi jos V70 S60 samat voiman siiron osat, niin saatavuus paranee. sitten sähköpostilla kyselet tiukkaa hintaa.
kun osa irrallaan, ostaisin valmiiksi uudet klemmarit, laittaisin uutta rasvaa niveliin ja paketti nippuun...
-
Lainaanpa tätä topiccia kun otsikko on valmiiksi just eikä melkeen.
Potilaana siis -02 S80 D5 manuaaliaskilla, joka on jo jonkin aikaa tärissyt kiihdyttäessä ja kun moottorijarruttelee kiihdytyksen jälkeen esim. motarilla 140->120. Ehkä vuoden päivät olen tätä ollut huomaavinani ja nyt oireiden pahetessa ja loman alettua kömmin auton alle ihmettelemään.
Oikea vetoakseli on vaihdettu myyjäliikkeen piikkiin Sinisellä n. 120tkm sitten, joten otin ensin vasemman vetoakselin irti. Ohessa kuvia sisemmästä nivelestä. Ennen en ole moista purkanut, joten varmistuksena kysyn teiltä kokeneemmilta: eikös tämä nivel ole jo entinen? Maljassa olevat jäljet tuntuvat juuri ja juuri sormella (tai sitten mielikuvitus tekee tepposet), mutta nuo laakerikehän jäljet kertonee jo oleellisen. Eli tämänkertaisen tärinäoireen syy taisi löytyä?
(http://i.imgur.com/SjUfnlw.jpg) (http://imgur.com/a/Ud6La#SjUfnlw)
(http://i.imgur.com/7XentB9.jpg) (http://imgur.com/a/Ud6La#SjUfnlw)
(http://i.imgur.com/rQ2g5MM.jpg) (http://imgur.com/a/Ud6La#SjUfnlw)
(http://i.imgur.com/HQixbxy.jpg) (http://imgur.com/a/Ud6La#SjUfnlw)
-
Tässä verrokkikuvia oikeanpuolimmaisesta, n. 120tkm ajetusta sisemmästä nivelestä:
(http://i.imgur.com/vaQq0Ag.jpg)
(http://i.imgur.com/IZY21Ho.jpg)
Ylemmän viestin vasemmanpuolimmaisella nivelellä on siis ajettu n. 340tkm. Siihen verrattuna laakerihäkin jäljet on erilaiset, kuulat eivät ole junnanneet paikallaan kuoppaa kaivaen. Tässä maljassa ei tuntunut minkäänlaista pykälää hyvälläkään mielikuvituksella vaikka tuommoiset jäljet löytyykin. Laitoin täyteen Redline CV-2:sta ja pistin kasaan, toivottavasti vielä toiset 120tkm kestäisi ilman isompia ravisteluita.
-
Minäkin lainaan tätä. Saako tuota kehää pelköstään jostain?
Putosi lie osa kuulista tai kaikki alapalloremontissa ku ei liikku nut ja rutina kävi. Ainaki kehä halkes
-
Auttakaa joku,mulla samanmallinen sisempi vetonivel ja en löydä suojakumia tuohon. Kaikki on vaa tripodi-nivelelle.
-
Auttakaa joku,mulla samanmallinen sisempi vetonivel ja en löydä suojakumia tuohon. Kaikki on vaa tripodi-nivelelle.
https://www.skruvat.fi/Vetoakselin-suojakumit-C178.aspx
-
Tuo mikä näyttäs mittojen puolesta sopivan,niin on merkintä 1.2000 asti ja mulla on 19.11.2001 käyttöönotettu. Oisko sopiva?
-
Tuo mikä näyttäs mittojen puolesta sopivan,niin on merkintä 1.2000 asti ja mulla on 19.11.2001 käyttöönotettu. Oisko sopiva?
Jos mitat on samat nii kyllä sen sitten pitäis sopia.