Volvo Racing Club Finland - Koko Suomen Volvofoorumi
Tekniikka, Viritys, Veteraanit ja Projektit => Etu- ja nelivetoiset => Korjaamo ja yleistekniikka => S60, V70 (vm.00-07), S80 (vm. -> 06), XC90 => Aiheen aloitti: volvo60 - 07.06.2012, 20:55:48
-
Volle menee välillä kunnon kiihdytyksessä MB200d moodiin.
-paneeliiin moottori huolla heti tms
DTC read out 2012-06-07, 07:41 PM
ECM Bosch EDC15C - Engine control module, EDC15C
0x4405 - EGR valve
EGR tukittu...
ECM Bosch EDC15C - Engine control module, EDC15C
0x4405 - EGR valve
EGR tukittu...
0x1300 - Mass air flow (MAF) sensor signal
Putsasin mutta oiskohan rikki?
0x1200 - Intake air temperature (IAT) sensor
CEM - Central electronic module (D2)
0x5F3B - Water pump Signal too low
ECM Bosch EDC15C - Engine control module, EDC15C
0x4405 - EGR valve
0x6805 - Boost pressure control
Alipaineletkut pitäisi tarkistaa.
Mistä voi tilata silikoni ahtoletkun? Eikös näissä ole sitä vikaa että letku menee lyttyyn?
-
ahtoletku kannattaa hakea Volvolta, ei tarvitse rakentaa huohotinputken paikkaa.
Sen letkun kasaan painumisen näkee, pyydä kaveria kaasuttamaan kunnolla samalla kun itse seuraat miten putki reagoi.
-
Ok. Onko MAF hinnassa/laadussa eroa Motonetin VS marmorin kesken?
-
Tuossa juttua vastaavista oireista.
http://www.vrcf.fi/foorumi/index.php?topic=18918.0 (http://www.vrcf.fi/foorumi/index.php?topic=18918.0)
http://www.vrcf.fi/foorumi/index.php?topic=19406.0 (http://www.vrcf.fi/foorumi/index.php?topic=19406.0)
http://www.vrcf.fi/foorumi/index.php?topic=19590.0 (http://www.vrcf.fi/foorumi/index.php?topic=19590.0)
http://www.vrcf.fi/foorumi/index.php?topic=7274.msg143880#msg143880 (http://www.vrcf.fi/foorumi/index.php?topic=7274.msg143880#msg143880)
-
Muistin tänään että MAFfin puhdistuksen jälkeen käynnistin auton ja unohdin liittimen auki...
Tästä ne herjat.
Alipaineletkut kunnossa.
Ahtoletkua en vielä puristellut.
Huomenna jos ehtisi katsoa ELM327 + PCMSCANnilla ahtopaineita yms..
Auto on ollut minua ennen kahdella naisella, joten jo ostaessa epäilin turbon kuntoa.
Nyt kun olen polkenut autoa ei ongelmaa ole ollut. Se tulee tietenkin vain rekkaa tiukassa paikassa ohittaessa...
Edellisestä volvosta moottorin tukityyny pamahti kiihdytyksessä. Sammutus ja matka jatkui. Olin tietoinen tästä
alipaine ongelman mahdollisuudesta ja sain vian kiinni heti. En kyllä huomannut siinä niin dramaattista eroa
alipainepuoli rikkonaisena kuin olisi voinut kuvitella... No letku lyttyyn ja matka jatkui 40tkm...
s60 D5A tuntui kyllä helkatin pirteältä.
-
Auto on ollut minua ennen kahdella naisella, joten jo ostaessa epäilin turbon kuntoa.
Nyt kun olen polkenut autoa ei ongelmaa ole ollut. Se tulee tietenkin vain rekkaa tiukassa paikassa ohittaessa...
Ahtimen siivet jumissa, tai muutaman prosentin todennäköisyydellä polttoaineensuodatin tukossa.
-
Liekkö herkistyvät jos alipainepumpulla rukkaa?
-
Herkistyy kun antaa kunnolla kenkää.