Volvo Racing Club Finland - Koko Suomen Volvofoorumi
Tekniikka, Viritys, Veteraanit ja Projektit => Takavetoiset => Korjaamo ja yleistekniikka => 700, 900 & S/V90 => Aiheen aloitti: miksu01 - 09.06.2012, 14:02:13
-
Kertokaa mulle miten saa vauhtipyörässä kiinni olevan automaatin turbiinin irti?
Siinä ei ole ulospäin mitään pultteja yms.. pitääkö ottaa ensin koko paketti eli kampiakseli vauhtipyörineen ja turbiinineen irti ja sitten vasta irroittaa nämä kaikki toisistaan..?? ja millä se on kiinni v-pyörässä, pulteillako?
Ei oo sitten minkään laista kokemusta automaateista :idiot2:
-
Kertokaa mulle miten saa vauhtipyörässä kiinni olevan automaatin turbiinin irti?
Siinä ei ole ulospäin mitään pultteja yms.. pitääkö ottaa ensin koko paketti eli kampiakseli vauhtipyörineen ja turbiinineen irti ja sitten vasta irroittaa nämä kaikki toisistaan..?? ja millä se on kiinni v-pyörässä, pulteillako?
Ei oo sitten minkään laista kokemusta automaateista :idiot2:
Kyllä siinä turbiinin ulkokehällä on pultteja,ns vetolevy ja turbiini on yhdistetty pulteilla.
Yleensä M8taiM10 pulteilla avain koot 13mm tai 17mm.
-
Ota se moottorin alaosassa oleva alumiininen palikka irti (kiinni 4 pultilla moottorin lohkossa) niin pääset näkemään vauhtipyörän takapuolelle ja sieltä löytyy turbiinin kiinnipitävät pultit.
(http://www.hudsonjewelrydesign.com/volvo/flywheel01.jpg)
-
Näin suoraan aiheeseen liittymättä, niin mahtuuko tuo alumiinipalikka tulemaan poies, kun kone on autossa paikallaan? Lähinnä se, että onko tuo jopa nopeampi ja helpompi irrottaa kuin startti, jos tarttee päästä lukittemaan kampiakseli hammaskehältä. Ja onko kukaan koskaan lukinnu sitä tuolta puolen? Ja ei nyt mennä siihen, että tehdään putkesta se parhaiten toimiva työkalu ;)
-
Mahtuu tulemaan pois. Onhan se helpompi irrottaa kuin startti kun kaikki pultit on helposti käsillä, on kytkinkopassa kiinni kahdella pultilla ja lohkossa neljällä. Vähän hankala paikka tuoltakin on lukita vauhtipyörää mutta onnistuu kyllä.
-
Ota se moottorin alaosassa oleva alumiininen palikka irti (kiinni 4 pultilla moottorin lohkossa) niin pääset näkemään vauhtipyörän takapuolelle ja sieltä löytyy turbiinin kiinnipitävät pultit.
(http://www.hudsonjewelrydesign.com/volvo/flywheel01.jpg)
Kiitokset tästä. Oli niin hyvä kuva että nyt tietää miten lähtee irti :hello: