Volvo Racing Club Finland - Koko Suomen Volvofoorumi
Tekniikka, Viritys, Veteraanit ja Projektit => Etu- ja nelivetoiset => Korjaamo ja yleistekniikka => 850, V/S70 (vm.<-00), C70 (vm.<-05) => Aiheen aloitti: volovoilija - 09.06.2012, 15:28:49
-
Kuvan osoittamasta paikasta pudottaa pikkusen öjyä. Mikähän mahtaa olla syynä? Auto bensalla käyvä 10 V 850.
http://dl.dropbox.com/u/50567611/oljy.png
-
Paha mennä tuon kuvan perusteella sanomaan, tuo koneen takapäähän on ihan märkä laajemmalt alueelta.
Vaihtoehtoja on monia.
Ohjaustehostin, kampiakselin stefa, kansipahvi, öljypohjan tiiviste.
Mutta joka tapauksessa vuoto näyttäis tulevan ylempää.
Etupäätä ylös ja alle makaukselle lampun kanssa tutkimaan ja kuviakin voit laittaa tänne niin tuumaillaan lisää.
Ohjaustehostimen vuodon voi tietää, kun haistaa sitä öljyä-> onko AFT- vai moottoriöljyä.
-
Nojoo, tuon kuvan perusteella voi veikata mitä vaan...
Pese kone liuottimella niin näet vuotopaikan, nyt ajoviima on ruiskinut öljyn varmasti kaikkialle...
-
No täytyypä tutkia tarkemmin. Kuvan osoittamaan paikkaan muodostuu kuitenkin öljyhelmi, joten jossain siinä lähistöllä ilmeisesti vuotopaikkakin on. Koneen alla olevat jäljet on perua äsken suoritetusta öljynvaihdosta.
-
Kampiakselin takapään stefa saattas olla.....jos päässy huohotin tukkoon tai talvi kylmäkäynnistyksineen ja aika tehneet tehtävänsä. Eikös se stefa ollu vähän "ominaisuutena" näissä 850 mallisissa?
Noiden muiden em. tavoin.
Ei muuta kuin alapesu.... katselkaa ja kosketelkaa toisianne..... ;)
-
Moee 8)
Mullakii vuotaa 850 öljyä. Kun makuultaan katselee niin tulee ohjaamon puoleista kylkeä pitkin, jostain...
Kostea noro katoaa alhaalta katottuna jonnekin pakosarjan taakse, eikä oikeaa vuotokohtaa näe. Ylhäältä kone on kuiva, eikä vuoda esim. venakopan ja kannen välistä. Ylhäältä vuotoa ei näe, liikaa kaikenmoisia peltejä edessä ??? Liekö tuolla mitään muuta vuotomahdollisuutta kun kannentiiviste ?
-
onko turpo?
-
onko turpo?
On turpo. T5....ideaa ?
-
Turbon öljynpaluu vois olla, itelläki tihku ahtimen päästä tuo. Enkä taida olla ainoo kenellä tuo paluulinja tiputellu.
-
Turbon öljynpaluu vois olla, itelläki tihku ahtimen päästä tuo. Enkä taida olla ainoo kenellä tuo paluulinja tiputellu.
tätä juuri tarkoitin, siihen menee sitten kaksi tiivistettä jotka saat siniseltä. Putki irti yläpäästä, ja lähtee lohkosta vetämällä, ja sitten tiivisteet paikoilleen ja putki kiinni ni loppuu vuoto. Yläpää on muistaakseni kahdella torxila kiinni.
-
Eipä ole o-renkailla kovin paljoa hintaa tiskillä ja ei paljoa lisä hommaa tule jos vaihtaa sekä ahtimen että lohkon puolen tiivisteet. Saa ainakin suljettua pois kummatkin vuoto kohtana. :)
-
Eipä ole o-renkailla kovin paljoa hintaa tiskillä ja ei paljoa lisä hommaa tule jos vaihtaa sekä ahtimen että lohkon puolen tiivisteet. Saa ainakin suljettua pois kummatkin vuoto kohtana. :)
Niin, kaipa se yläpään paperitiivistekin on hyvä vaihtaa kun sen liitoksen joutuu avaamaan. :)
-
:facepalm: Prkl. Tosiaa juu ahtimen päässä "paperisen" näkönen tiiviste. Eihän siitä olekaa ku 3 kuukautta kun semmosen näin viimeks, ja nyt jo unohti.
e:itsellä muuten tiputtelua aiheutti toi ahtimen pään paperinen tiiviste, mutta myös lohkon o-rengas vaihettii.
-
Kiitos näistä. Täytyy ensi viikolla sen verran purkaa tavaraa edestä että näkee jonnekin. Kirjoittelen sitten helpottiko :hello:
-
Nonii.
Eilen sain sen verran potkittua eteenpäin että nosturilla ollessa konetilan pohjan muovilevy pois ja näki paremmin konetilaan. Alhaalta katsottuna kosteus jatkuu pakosarjan tasolle, ja siitä yli, eli tod.näk on sitten kuitenkin venakopan kansi joka alkanut fuskata.
Ei liene paha homma vaihtaa tiiviste.. :)
-
Ei liene paha homma vaihtaa tiiviste.. :)
Äläpä nuolase ennenkuin tipahtaa... ;)
Pura jakoremmi pois niin sitten pääset irroittamaan venttiilikantta. On samassa osassa laakeroituna nokat...
Ei ole mikään perinteinen "venttiilikoppa".
Varaa siis aikaa enemmän kuin puoli tuntia ja hommaa siihen väliin sopivaa tiivisteliimaa, siinä ei ole mitään tiivistettä.
-
Äläpä nuolase ennenkuin tipahtaa... ;)
Pura jakoremmi pois niin sitten pääset irroittamaan venttiilikantta. On samassa osassa laakeroituna nokat...
Ei ole mikään perinteinen "venttiilikoppa".
Varaa siis aikaa enemmän kuin puoli tuntia ja hommaa siihen väliin sopivaa tiivisteliimaa, siinä ei ole mitään tiivistettä.
Ja "varovasti" naputellen lähtee se kansi irti siitä venttiilikoneistosta, joillakin on halkeillut näitä...
Onneksi omalla kohdalla ei ole tätä tapahtunut.
-
Äläpä nuolase ennenkuin tipahtaa... ;)
Pura jakoremmi pois niin sitten pääset irroittamaan venttiilikantta. On samassa osassa laakeroituna nokat...
No voevoe :buck2: Onneksi oli tuolla tuo "lienee". Jokusen kerran vaihtanu tiivisteitä vanhoihin rotteloihin, mutta ei vielä kertaakaan Volvoon...