Volvo Racing Club Finland - Koko Suomen Volvofoorumi
Tekniikka, Viritys, Veteraanit ja Projektit => Takavetoiset => Korjaamo ja yleistekniikka => 700, 900 & S/V90 => Aiheen aloitti: dometic - 09.06.2012, 16:46:57
-
olisiko tankkipumppu tullut tiensä päähän jo? bensan paineet laskee heti nollaan kun on kääntänyt virrat päälle. nousee kyllä vähän päälle 3barin ja laskee heti nollaan. tyhjäkäynnillä paine seilaa n.0,5 baria koko aika. Tankkipumpun sulakkeen irrotuksella ei ollut vaikutusta käyntiin, myös auton alla oleva pumppu pitää pahaa ääntä. Nyt syttyi myös vikakoodi 2-1-2 eli ei lambda signaalia.
Tommosta tankkipumppua koitin katella muttei ainakaan motonet tarjoa semmosta? mistä semmosen vois saada?
Autohan on VM.90 ja 366tkm ajettu.
-
Saattaa olla että bensapumppu on tullut tiensä päähän mutta tarkastappas että suuttimet tai bensapaineen säädin ei vuoda paineita. Tuo tasakaasulla nykiminen saattaisi meinaan viitata vuotavaan suuttimeen/suuttimiin.
-
Bensanpaineensäädin on uusi kylläkin. täytyy silti tarkistaa, suuttimet pitää kyllä aikaa kovaa tikitystä. täytyy nekin koittaa. vuotavat suuttimet vois selittää sen kun kastelee herkästi tulpat.
-
Tankkipumpun saa ainakin Mekonomen.fi ja tuotenumero 14-51.7845.
-
Ootko milloin vaihtanu virranjakajan kannen, pyörijän, johdot ja tulpat?
Ja itseasiassa, rikkinäinen lambda-anturikin tekee juuri tuollaista. Onko kulutus 15l/100km?
-
tulppia en oo vaihtanu kun ostin auton vasta tällä viikolla. Kulutus on kyllä siellä 15 nurkilla. Ja auto on vakio.Ja pensapumput tilttas kokonaan tänään suoraan ajossa, joten ne menee nyt jokatapauksessa vaihtoon. Täytyy alkuviikosta hakee tulppia ja johtoja. Kelpaakos tähän joku halppis lamda vai vaatiiko boschilaisen? Riittääkö muuten vakio pensapumppu kuin pitkälle tulevaa viritystä ajatellen?
-
Kannattaa aloittaa bensapumpun releestä ennen pumppui.
Pitäis tuon kuluttaa vähemmän. Vaihda se lambda kun kerran vikakoodikin on noin selkee.
Tarvike lambda toimii jonkin aikaa mutta boschi toimii yleensä vuosia.
-
Nollasitko koodit sulakkeen poistelun jälkeen?
Omassa kiesissä tankin pumppu ja lambda saman sulakkeen takana, siitä voi vika koodia pukata.
-
Motonet siirtopumppu http://www.motonet.fi/web/guest/etusivu#productid=28-1721
Ruiskupumppu (auton alla) http://www.motonet.fi/web/guest/etusivu#productid=28-1365
Vähän huono saatavuus Motonetissa mutta noi bilteman pumput on toimineet normaaliturbossa ja kyllä ne riittää johonkin 300-400hp. Se ruokintahan hoidellaan suuttimilla ja aukioloilla, ei pelkällä bensanpaineella. Toivottavasti. :)
Laita Bilteman hakuun sähkötoimiset bensapumput. paras kyllä tiskillä kysellä...
Ihan hyvin toimi pilipaliteeman tankkipumppu turbossa, pientä asennusintoa vaatii mutta ei paha. Pääpumpunkin laitoin 2.3 et malliin reilun baarin ahdoilla ja hyvin meni.
-
Kiitoksia vastauksista. Täytyy huomenna töiden jälkeen ruveta ihmettelemään että paljonko palaa euroja jotta saadaan auto iskuun :) eka auto kuntoon sitten ruuditusta 19t ahtimella ja suuttimilla :)
-
Kannattaakos noita johtoja ja virranjakajankansia havitella muualta ko Siniseltä? mitä mahtaa kustantaa?
-
Kannattaakos noita johtoja ja virranjakajankansia havitella muualta ko Siniseltä? mitä mahtaa kustantaa?
Alkuperäiset tulpanjohdot ovat Bougicordin tekemiä, niitä saa myös tarvikeliikkeistä, itselle tuli ihan Volvo-teksteillä varustettuna. Vajaata satasta oli johtosatsin hinta muutama vuosi takaperin kun itselle ostin.
-
nyt on tankkipumppu ja ruiskupumppu vaihettu. käynnistyvyys parani ja pensanpaineet pysyy myös sammutuksen jälkeen. välillä ei kyllä tahdo lähteä millään käymään. tulpat vaihettiin myös. mutta rahatilanteen takia ei viel johtoja, kantta ja pyöriää vaihettu. lamdan vaihto olis seuraavana mielessä jos sais sen nykimisen pois.
-
Tarvikkeena löytyy myös NGK:lta asiallinen alkuperäistä vastaava johtosarja. Hinta oli 80€ luokkaa. Ennen käytin vain orkkis sarjoja mutta tuollainen tuli viimeksi pari kuukautta sitten haettua. Loppui nykiminen.
-
olisiko tankkipumppu tullut tiensä päähän jo? bensan paineet laskee heti nollaan kun on kääntänyt virrat päälle. nousee kyllä vähän päälle 3barin ja laskee heti nollaan. tyhjäkäynnillä paine seilaa n.0,5 baria koko aika. Tankkipumpun sulakkeen irrotuksella ei ollut vaikutusta käyntiin, myös auton alla oleva pumppu pitää pahaa ääntä. Nyt syttyi myös vikakoodi 2-1-2 eli ei lambda signaalia.
Tommosta tankkipumppua koitin katella muttei ainakaan motonet tarjoa semmosta? mistä semmosen vois saada?
Autohan on VM.90 ja 366tkm ajettu.
Tulin juuri reissusta ja huomasin omassani samanlaista vikaa. Satasen vauhdissa erittäin pienellä pinta kaasulla, niin että nopeus nousee lähes huomaamattomasti, on havaittavissa selvää nypyttämistä tai nuutumista jolloin laajakaista mittari käy laihalla. Seos on muuten ihan normaali niin osa- kuin täyskaasullakin. Auto -88 vuoden 740 FT.
-
Vieläkin nykyttää kaupunki ajossa. Maantiellä ei niinkään nykimistä tunnu. Nyt vaihdettuja osia BP-säädin. tulpat, johdot, pyöriä, virranjakajankansi, bosch lambda, tankkipumppu ja painepumppu, kaasuläppä putsattu, tyhjäkäynti moottoriputsattu IMM putsattu.
Mitäs sitte tarttis tehä? Vikakoodeja ei tule.
-
onko kellään ideoita? Myöskin puola on vaihdettu.
-
Tässä samaa vikaa, tosin eri autoon tapaus.
Mulla oli passat 1.8-20v, jossa oli "evap systeemi" eli tankin huurujen johtaminen imusarjaan ja poltettavaksi evap venttiilin kautta.
Passat nyki tai paremminkin nytkytti tasakaasulla. Kaikki käytiin läpi, ei vaikutusta. Sitten kuulin sattumalta kohinaa ja puplutusta yms tankinkorkista ja aktiivihiilisäliöstä. Tutkin, ja kävi ilmi, että tukossa tämä systeemi. Otin koko aktiivihiilipöntön irti ja tulppasin imusarjaan menevän letkun ja jätin auki huuruletkun...(rikos kai vanhentunut, 2005) :nohnoh
Loppui nytkytys. Sullakin on tämä evap venttiili jne. Testaa hengittääkö tankki. Mullakin korjaamolla bensan siirtopaine näytti muka ok. En suosittele tai kehoita toimimaan kuten minä, mutta kokeilla voi. Tuohan kuuluu auton päästö yms laitteiisiin.
-
Täytyypi koittaa ohittaa toi Aktiivihiili pönttö. katsotaan mitä tapahtuu :)
-
Mulla nytkytti selvimmin kun ajoi tasakaasulla esim 4.vaihde ja 50-60kmh.
-
Samaa tekee tämä. pikatiellä ei nytkytä mun mielestä ollenkaan.
-
Mittaa se imm jos et halua kokeilla uudella.
Ohjeet: IMM:n 1 terminaalin ja maan välillä pitää olla 0 ohm vastusta, IMM irtykytkettynä. IMM kytkettynä auton ollessa käynnissä, tyhjäkäynnillä, 3 terminaali pitäisi antaa 2,3 volttia. Terminaalinen numerot löytyy ku vetää liitoksien kumisuojan pois.
(Kopioitu faq-puolelta.)
-
Täytyykin koittaa toista immua kun sellanen on toisessa autossa.
-
IMMun vaihdosta käynti vaan paheni joten mitattiin vanhaa IMMua 1 pinni 0 ohmia ja 3 pinni 2.55 volttia. Onko tuo nyt sitten sökö? kun voltit heitti 0.25?
-
IMMun vaihdosta käynti vaan paheni joten mitattiin vanhaa IMMua 1 pinni 0 ohmia ja 3 pinni 2.55 volttia. Onko tuo nyt sitten sökö? kun voltit heitti 0.25?
Paljonkos oli rundeja kun mittasit? Näkyy nimittäin nousevan pienillä kierroksilla todella nopeasti tuo jännite.
Jos oli normi tyhjäkäynnillä, niin paskainen on immusi tai sitten rikki.
Suoritin tänään vastaavan pikamittauksen kolmelle kontille skoopilla, ja siellä alle 2,4V oli jokaisessa.
Tarkoittaa, että jostain syystä Immusi väittää ilmaa menevän enemmän kuin pitäisi siellä tyhjäkäynnillä.
Tämä taasen lambdakorjauksen kanssa heittää seokset metsään ja kone voi pykiä!
-
Onkos mitään selvinny...
-
Eipä oo ton immun mittailun jälkeen kerenny muuta tekemään. niistä kierroksista en oikeen tiiä kun ei toi rundikello oikeen pidä paikkaansa. hyppää kiihdytyksessä välillä 500 kierrosta kerralla ja kun kopauttaa mittaristoon niin taas vaihtuu kierrokset.
-
Niin ja imuvuotoja on tutkittu puhastus spraylla sekä start pilotilla eikä mitään vaikutusta ole ollut käyntiin.
-
Itselläni vika korjaantui vaihtamalla ruiskurele uuteen.