Volvo Racing Club Finland - Koko Suomen Volvofoorumi
Tekniikka, Viritys, Veteraanit ja Projektit => Etu- ja nelivetoiset => Korjaamo ja yleistekniikka => 440 / 460 / 480 => Aiheen aloitti: tumppi5 - 14.06.2012, 20:20:34
-
Kesken matkan öljynpainemittarin viisari meni ihan sinne valkoisen alueen päähän eikä liikkunut sieltä enää mihinkään, kunnes sammutin auton, jolloin viisari meni punaiselle (jonne se menee normaalisti sammuttaessa). Kun käynnistin auton uudelleen mittari pomppasi samantien sinne valkoisen alueen päätyyn. Mistä vika voisi johtua?
Toinen ongelma on hieman korkea tyhjäkäynti, missä sijaitsee tyhjäkäynnin säätöruuvi?
-
ei ole tyhjäkäynnin säätöä (virallisesti) kaasuläppäkotelossa on siinä päällä muovirään alla ruuvi... mutta se ei korjaa ongelmaa jos tyhjäkäynti on koholla se tarkottaa että joku anturitieto on väärin vähän tai sitten ei ollenkaan pelissä.. yleensä lämpöanturit...
ohan sulla öljyä koneessa ja palaako öljynpaineen merkkivalo?
-
Kesken matkan öljynpainemittarin viisari meni ihan sinne valkoisen alueen päähän eikä liikkunut sieltä enää mihinkään, kunnes sammutin auton, jolloin viisari meni punaiselle (jonne se menee normaalisti sammuttaessa). Kun käynnistin auton uudelleen mittari pomppasi samantien sinne valkoisen alueen päätyyn. Mistä vika voisi johtua?
Toinen ongelma on hieman korkea tyhjäkäynti, missä sijaitsee tyhjäkäynnin säätöruuvi?
sulla on öp:n anturi rikki tai anturin johto poikki
korkee tyhjäkäynti viittaa imuvuotoon, liian kireeseen kaasuvaijeriin tai sulla on kaasuläppä säädetty liian suurelle.
ja tietenkin tuo ristuksen mainitsema viallinen lämoöanturi, jolloin olis vielä korotettu tyhjäkäynti kuumallakin koneella
Säädetään kaasuläpän rajoitinruuvista, oliko talttapää ruuvi ja siinä 8 mm lukitusmutteri.
ja säätö: tyhjäkäyntiventtiilin letku tulpataan, samoin lähtö ettei tule imuvuotoa, sitten lämpimällä koneella säädetään kierrokset n500 rpm
-
Öljynpaineen merkkivalo ei pala ja öljyä on koneessa.
Tyhjäkäynti on kylmällä koneella noin 800-900 kierrosta ja lämpimällä koneella 1200 kierrosta.
-
oiskohan ilmavuoto. laajenee imusarja ja rako kasvaa...
Eli elä missään nimessä mäne siätämään kaasuläppää se on just oikein joku muu pitää korjata.
-
se ois kanssa ykkös veikkaus
tuo öljynpaine puoli tosiaan joko viallinen anturi tai johto poikki
-
Tossa on joku oma patentti kaasuvaijeri, täytyy varovasti koittaa sitä löysätä.
Ei kai toi öljynpainemittarin toimimattomuus vaikuta ajoon mitenkään?
-
Tossa on joku oma patentti kaasuvaijeri, täytyy varovasti koittaa sitä löysätä.
Ei kai toi öljynpainemittarin toimimattomuus vaikuta ajoon mitenkään?
olishan se hyvä tietää, onko siellä painetta ajaessa. muutenhan se ei vaikuta kulkuun.
kannattaa nyt ainakin nopeesti vilkasta anturia päin, oisko siellä vaan johto irronnu anturista ;)
-
Missä päin konehuonetta tuo anturi sijaitsee?
-
Ainakin mulla se on ihan Öljynsuodattimen vieressä vasemmalla.
-
Syy öljynpainemittarin toimimattomuuteen selvisi - toinen niistä anturissa olevista johdoista oli poikki.
-
Tyhjäkäyntimoottorin putsaus/vaihto auttaa tuohon tyhjäkäynti ongelmaan...
-
Mikäs muuten on öljynpaineanturin kierteiden halkaisija?
Haluaisin lisätä ohjaamoon yhden mittarin lisää, elikkä painemittarin. Siihen tarvii kai anturin ja moottorin väliin lisätä T-kappale, jonka toiseen haaraan se lisämittarin anturi.
Pääsi unohtumaan halkaisijan tarkastus viime öljynvaihdossa ja seuraavan kerran pääsis mittailemaan kun öljyt vaihdetaan syksyllä, mutta jos joku muistaa suoralta kädeltä...
-
Mikäs muuten on öljynpaineanturin kierteiden halkaisija?
Haluaisin lisätä ohjaamoon yhden mittarin lisää, elikkä painemittarin. Siihen tarvii kai anturin ja moottorin väliin lisätä T-kappale, jonka toiseen haaraan se lisämittarin anturi.
Pääsi unohtumaan halkaisijan tarkastus viime öljynvaihdossa ja seuraavan kerran pääsis mittailemaan kun öljyt vaihdetaan syksyllä, mutta jos joku muistaa suoralta kädeltä...
M14 x 1.5 mm tarjoaa tämä
mutta m18 x 1.5 antaa 1992 alkaen :o
http://fautoparts.com/parts-Oil-Pressure-Switch-Sender-Unit-Valve---VOLVO-460-L-464-1-8-10578-2840-auto-parts