Volvo Racing Club Finland - Koko Suomen Volvofoorumi

Tekniikka, Viritys, Veteraanit ja Projektit => Takavetoiset => Korjaamo ja yleistekniikka => 700, 900 & S/V90 => Aiheen aloitti: hukka - 15.06.2012, 11:19:14

Otsikko: 945 MAP-anturi.
Kirjoitti: hukka - 15.06.2012, 11:19:14
Lankon 945 antaa vikakoodia 1-2-1

Eli vikaa IMM:ssä tai MAP-anturissa.

IMM:ssä ei taida olla vikaa. Laitoimme auton käyntiin, irroitimme IMM, käynti huononi entisestään. Eli vika ei taida olla siinä?

Missä MAP-aturi on? Mistä niitä saa?
Ajattelimme tarkastaa liiitännät ennen uuden ostoa! Eli tarvis tietää liittimien paikat!


Auto tosiaan on: -945 -91 -B200f+m47.

Otsikko: Vs: 945 MAP-anturi.
Kirjoitti: TVS - 15.06.2012, 11:51:02
Missä MAP-aturi on? Mistä niitä saa?
Ei missään, joten saatavuuskin voi olla huono.
Otsikko: Vs: 945 MAP-anturi.
Kirjoitti: Taavi.H - 15.06.2012, 12:07:20
MAP = Manifold Absolute Pressure. Kyseessä on siis imusarjan painetta mittaava anturi, jota ei vapaastihengittävässä B200F koneessa ole.
Otsikko: Vs: 945 MAP-anturi.
Kirjoitti: hukka - 15.06.2012, 12:33:04
MAP = Manifold Absolute Pressure. Kyseessä on siis imusarjan painetta mittaava anturi, jota ei vapaastihengittävässä B200F koneessa ole.

Aijaa.. Missä vika sitten on?

Eli vika on IMM?
Otsikko: Vs: 945 MAP-anturi.
Kirjoitti: Taavi.H - 15.06.2012, 12:35:34
Miten muuten auto oireilee?
Otsikko: Vs: 945 MAP-anturi.
Kirjoitti: hukka - 15.06.2012, 12:55:52
Miten muuten auto oireilee?

Käy huonosti tyhjäkäyntiä, ei vastaa kaasuun..
Otsikko: Vs: 945 MAP-anturi.
Kirjoitti: hevonen - 15.06.2012, 13:19:07
1-2-1 on suora vikakoodi ainoastaan immuun, kyllä sitä silloin kannattaa uskoa.
Faq puolellahan on vikakoodien jatkeena myös ohjeet imm mittaukseen, ei ole paha rasti.
Tempase imm pois paikaltaan ja päätyverkot pois, onko edes lanka ehjä?
Tuo ei oo vollen imm mutta noin yleiskuvana hyvä.

(http://thelostartof.net/badhotwire.jpg)
Otsikko: Vs: 945 MAP-anturi.
Kirjoitti: mikan - 18.06.2012, 20:24:57
Lankon 945 antaa vikakoodia 1-2-1

Eli vikaa IMM:ssä tai MAP-anturissa.

Kuten sinulle jo näsäiltiin, MAPpia ei ole, joten "sopivan" MAP:n hankkiminen voi olla "haastavaa"....    :2funny:


Itseäni lainaten....  FAQ:ssa on tälläinen juttu...

http://www.vrcf.fi/foorumi/index.php?topic=149.msg301898#msg301898
Lainaus
Vikakoodi   Vika                                     Vian syy                     Oireet
1-2-1*      Väärä signaali IMM:ltä      Johdotus tai IMM-viallinen               Moottorin epänormaali toiminta, Korkea polttoaineen kulutus

Eli LH:n mielestä vaahteramäen eemelin (IMM) signaali on täysin höpöjä....
Joten Immua ja johtoja tutkimaan...


Ja Ackekin on pikasuomentanut IMMun mittausohjeet:
http://www.vrcf.fi/foorumi/index.php?topic=149.msg2887#msg2887

Orkkisohjeet on tässä:
http://www.brickboard.com/FAQ/700-900/EngineFuelinjection.htm#TechnicalNotesonAMMCalibration


Eli se lanka voi olla pelkästään paskainen, mutta älä edes yritä putsata sitä mekaanisesti, vaan sille suunnitellulla aineella.
http://www.motonet.fi/web/guest/etusivu#productid=60-6082

Hätätilassa muutkin elektroniikan kokonaan haihtuvat puhdistusaineet käyvät.
Otsikko: Vs: 945 MAP-anturi.
Kirjoitti: hukka - 18.06.2012, 20:28:08
Unohtui kirjoittaa tänne jatkoa!

Kokeilimme toisella IMM, toimi! Laitoimme vanhan takaisin. TOIMI! Ei tietoa missä vika oli!

Nyt toiminut jo muutaman päivän :)
Otsikko: Vs: 945 MAP-anturi.
Kirjoitti: mikan - 18.06.2012, 20:41:37
Unohtui kirjoittaa tänne jatkoa!

Kokeilimme toisella IMM, toimi! Laitoimme vanhan takaisin. TOIMI! Ei tietoa missä vika oli!

Nyt toiminut jo muutaman päivän :)

Eli Vaahteramäen eemelin liittimen tai sen ympäristöön kohdistaisin huomioni....   ;)