Volvo Racing Club Finland - Koko Suomen Volvofoorumi
Tekniikka, Viritys, Veteraanit ja Projektit => Takavetoiset => Korjaamo ja yleistekniikka => 700, 900 & S/V90 => Aiheen aloitti: hukka - 15.06.2012, 11:19:14
-
Lankon 945 antaa vikakoodia 1-2-1
Eli vikaa IMM:ssä tai MAP-anturissa.
IMM:ssä ei taida olla vikaa. Laitoimme auton käyntiin, irroitimme IMM, käynti huononi entisestään. Eli vika ei taida olla siinä?
Missä MAP-aturi on? Mistä niitä saa?
Ajattelimme tarkastaa liiitännät ennen uuden ostoa! Eli tarvis tietää liittimien paikat!
Auto tosiaan on: -945 -91 -B200f+m47.
-
Missä MAP-aturi on? Mistä niitä saa?
Ei missään, joten saatavuuskin voi olla huono.
-
MAP = Manifold Absolute Pressure. Kyseessä on siis imusarjan painetta mittaava anturi, jota ei vapaastihengittävässä B200F koneessa ole.
-
MAP = Manifold Absolute Pressure. Kyseessä on siis imusarjan painetta mittaava anturi, jota ei vapaastihengittävässä B200F koneessa ole.
Aijaa.. Missä vika sitten on?
Eli vika on IMM?
-
Miten muuten auto oireilee?
-
Miten muuten auto oireilee?
Käy huonosti tyhjäkäyntiä, ei vastaa kaasuun..
-
1-2-1 on suora vikakoodi ainoastaan immuun, kyllä sitä silloin kannattaa uskoa.
Faq puolellahan on vikakoodien jatkeena myös ohjeet imm mittaukseen, ei ole paha rasti.
Tempase imm pois paikaltaan ja päätyverkot pois, onko edes lanka ehjä?
Tuo ei oo vollen imm mutta noin yleiskuvana hyvä.
(http://thelostartof.net/badhotwire.jpg)
-
Lankon 945 antaa vikakoodia 1-2-1
Eli vikaa IMM:ssä tai MAP-anturissa.
Kuten sinulle jo näsäiltiin, MAPpia ei ole, joten "sopivan" MAP:n hankkiminen voi olla "haastavaa".... :2funny:
Itseäni lainaten.... FAQ:ssa on tälläinen juttu...
http://www.vrcf.fi/foorumi/index.php?topic=149.msg301898#msg301898
Vikakoodi Vika Vian syy Oireet
1-2-1* Väärä signaali IMM:ltä Johdotus tai IMM-viallinen Moottorin epänormaali toiminta, Korkea polttoaineen kulutus
Eli LH:n mielestä vaahteramäen eemelin (IMM) signaali on täysin höpöjä....
Joten Immua ja johtoja tutkimaan...
Ja Ackekin on pikasuomentanut IMMun mittausohjeet:
http://www.vrcf.fi/foorumi/index.php?topic=149.msg2887#msg2887
Orkkisohjeet on tässä:
http://www.brickboard.com/FAQ/700-900/EngineFuelinjection.htm#TechnicalNotesonAMMCalibration
Eli se lanka voi olla pelkästään paskainen, mutta älä edes yritä putsata sitä mekaanisesti, vaan sille suunnitellulla aineella.
http://www.motonet.fi/web/guest/etusivu#productid=60-6082
Hätätilassa muutkin elektroniikan kokonaan haihtuvat puhdistusaineet käyvät.
-
Unohtui kirjoittaa tänne jatkoa!
Kokeilimme toisella IMM, toimi! Laitoimme vanhan takaisin. TOIMI! Ei tietoa missä vika oli!
Nyt toiminut jo muutaman päivän :)
-
Unohtui kirjoittaa tänne jatkoa!
Kokeilimme toisella IMM, toimi! Laitoimme vanhan takaisin. TOIMI! Ei tietoa missä vika oli!
Nyt toiminut jo muutaman päivän :)
Eli Vaahteramäen eemelin liittimen tai sen ympäristöön kohdistaisin huomioni.... ;)