Volvo Racing Club Finland - Koko Suomen Volvofoorumi
Tekniikka, Viritys, Veteraanit ja Projektit => Korjaamo ja yleistekniikka => Lämmitys, Ilmastointi ja lisälämmittimet => Aiheen aloitti: heartagramm - 16.06.2012, 12:18:04
-
No niin vikaa pitäisi etsiä, ilmastointihuolto tehty 3 viikkoa sitten ja pelitti hyvin alkuun. Pidemmän ajon jälkeen varsinkin lämpimillä keleillä ilmastointi hyytyy ja ei puhalla kuin haaleaa, pahimmillaan jopa ulkoilmanlämpöistä ilmaa. Onko siis lauhduttajan kondenssivesiputki tukossa vai mikä mahtaa olla? Tästä vehkeestä en tiedä missä se kondenssivesiputki sijaitsee, joten step-by-step -ohjeet olisi paikallaan. :)
-
Kompressorin akselilla oleva magneettikytkin, saattaa olla kulunut välys suureksi ja kun lämpiää käydessään niin lakkaa pyörimästä...
-
FAQ-osiossa (http://www.vrcf.fi/foorumi/index.php?topic=163.0)on ohjeet mittaukselle ja säätämiselle ;)
-
Kiitokset vastauksista, ei taida olla sen kummempi homma. Mistä tuo välys mitataan, ts. ottaako vaan rakotulkin kätöseen ja kattoo paljonko lonksuu? Mistä nimenomaan? Ja paljonko välys saa/pitää olla?
-
Oisko ollu alle 5mm raja... Meille laitto ilmastoinnin huollossa välykseksi 3mm ja pysyy kylmänä.
-
Kiitokset vastauksista, ei taida olla sen kummempi homma. Mistä tuo välys mitataan, ts. ottaako vaan rakotulkin kätöseen ja kattoo paljonko lonksuu? Mistä nimenomaan? Ja paljonko välys saa/pitää olla?
Se Välys mitataan sieltä magneettikytmen rungon ja laipan välistä.
-
Oisko ollu alle 5mm raja... Meille laitto ilmastoinnin huollossa välykseksi 3mm ja pysyy kylmänä.
Puhutaas nyt tuollaisista välyksistä, kun 0.3mm on hyvä, 0.2mm paras, ja 0.5mm liian iso ;)
Tuollaiseen 5mm:n välykseen ei päästä kun kytkimen irroituksella.
-
Puhutaas nyt tuollaisista välyksistä, kun 0.3mm on hyvä, 0.2mm paras, ja 0.5mm liian iso ;)
Tuollaiseen 5mm:n välykseen ei päästä kun kytkimen irroituksella.
Tätä se teetättää kun on sama pää kesät talvet, jäi nolla ja pilkku edestä :-[
-
Jeps, vihdoin tehty. 8 mm räikkälenkin puuttuminen meinasi alkaa sapettamaan joten piti käydä se ostamassa normilenkistä johtuneen 40 minuutin turhan ähellyksen jälkeen. Mulla ei ollut kuin 0,5 mm prikka siellä välissä, joten ei nyt sitten jäänyt ollenkaan prikkoja. Välystä oli kait alunperin joku milli, nyt vetäsin sitten niin kireälle kuin sormivoimin sai (bensakoneessa ei tilalla pröystäillä) ja sain työntämällä menemään sinne 0,25 mm tulkin. Haitanneeko sitten että joutuu työntämällä työntämään (saattoi vääntyä kun pienellä rengasraudalla jouduin vain vähän rankemmin vääntämään), toisella puolella taisi olla pieni silminnähtävä rakokin.
Nyt testikruisingille ja sen jälkeen edittiä tänne, pelaako vaiko eikö.
E: toimii.