Volvo Racing Club Finland - Koko Suomen Volvofoorumi
Tekniikka, Viritys, Veteraanit ja Projektit => Etu- ja nelivetoiset => Korjaamo ja yleistekniikka => S60, V70 (vm.00-07), S80 (vm. -> 06), XC90 => Aiheen aloitti: fw08 - 17.06.2012, 17:50:10
-
Elikkä v70 d5 06, 235tkm, tuotu saksasta touko 010, ongelma allut siitä lähtien, ei anna tehoja varsinkin jos ajamatta muutama tunti, hetkellinen sammutus poistaa ongelman. ensin vaihdettiin hiukkassuodattimen anturi ei auttanut, tosin viime talven pelasi kunnes keväällä palasi, nyt vaihdettin katalysaattorin tunnistin auttoi 100km, mikä hitto voisi olla kun kaikki temput on koitettu.. >: :-\
-
Elikkä v70 d5 06, 235tkm, tuotu saksasta touko 010, ongelma allut siitä lähtien, ei anna tehoja varsinkin jos ajamatta muutama tunti, hetkellinen sammutus poistaa ongelman. ensin vaihdettiin hiukkassuodattimen anturi ei auttanut, tosin viime talven pelasi kunnes keväällä palasi, nyt vaihdettin katalysaattorin tunnistin auttoi 100km, mikä hitto voisi olla kun kaikki temput on koitettu.. >: :-\
Niin, moottorinohjausjärjestelmä vikaa tuo ilmeisesti ilmoittaa, mutta niitä syitä on niin paljon, että pelkästään tällä tiedolla ei juurikaan voi paikallistaa.
Tuo minua kyllä ihmetyttää, että kerroit " että ei anna tehoja, varsinkin kun on ajamatta muutama tunti " ja kuitenkin " hetkellinen sammutus poistaa ongelman ",,,,Missä noiden asioiden välissä tuo toimii kunnolla ? ::)
Mitkä vikakoodit sieltä on saatu ulos, se pikkasen auttaisi, vai onko luettu ollenkaan, ja vaihdettu osia summissa ?
-
Onko vikakoodeja luettu missaan vaiheessa? Olettaisin, että on luettu kun komponenttejakin on vaihdettu. Mitä sieltä löytyi?
Ajotietokoneen ilmoitus on varmaankin "Motorsystem Wart(ung) erforder(lich)" (tai sitten se toinen versio...) ? Se kertoo vasta, että jotain vikakoodia löytyy, ei varsinaisesti kerro mitään itse viasta.
-
elikkä kun esim aamulla lähdetään liikkeelle tuntuu kuin koneessa olisi 30hv voimaa, vikakoodit on luettu ja niiden oletuksena vaihdettu osat, joku sanoi että egr olisi täynnä kuraa..
-
Laita ihan listana mitä vikakoodia sieltä pukkaa. Vikakuvauksen perusteella vika voi olla missä vain, vaikka polttoainesuodattimen tukkoisuudessa...
-
homma selvis täytyy koputtaa puuta ja kiittää porin palinin loistavaa mekaanikkoa, elikkä hiukkasluokun anturin liitin. sen päälle tiputti mm ilmastoinnin kondenssi vesi, kunnon kuivaus ja nippusiteellä eri paikkaan kiinni :2funny: ensimmäisen kerran viime syksynä korjaamolla liitin avattiin niin ruokalusikallinen vettä oli välissä, mutta eipä silloin tullut asiaan kiinnitettyä huomiota.