Volvo Racing Club Finland - Koko Suomen Volvofoorumi
Tekniikka, Viritys, Veteraanit ja Projektit => Etu- ja nelivetoiset => Korjaamo ja yleistekniikka => S60, V70 (vm.00-07), S80 (vm. -> 06), XC90 => Aiheen aloitti: azzyyr - 18.06.2012, 07:18:53
-
Eilen öljynvaihdon jälkeen konetta pyörittäessä kattelin ja kuulostelin myllyn toimintaa, niin huomasin et kone huohottaa jonkun verran. Kun öljytikun nappaa ylös niin tikun reiästä nousee selvästi kaasuja ylös. Onkohan normaalia tollasessa 220tkm ajetussa kiisselissä?
Yritin silmämääräisesti katsella lähteekö kampikammiosta jotain huohotusputkea mutten sellaista löytänyt. Onkohan se piilossa jossain? Venttiilikopan huohotusputken tarkastin ja siitä liikkui ilma puhaltamalla hienosti läpi.
-
Saman verran se varmaan huohottaa ja höyryää, kuin minun 458 ajettu ja kaverin 220 ajettu D5. Eikä niissä ole mitään vikaa.
-
Taitaa se pelkkä mäntien liikekkin saada ilman/höyryt liikkeelle. Itsekin jossain vaiheessa ajattelin että kone huohottaa, Oma kun oli ajettu 276tkm niin hoonaus jäljet oli nähtävissä selvästi,
eikä kuluta öljyä, eli ei voi olla kovin väljä.
Ja on sanottu että näillä koneilla ajaa sen miljoonan.
-
Ok, eli kovaa ajoa vaan, eihän niitä höyryjä sieltä tosiaan ihan "tuutin täydeltä" työnnä... Tuli vaan ekana mieleen et mulla on jossain tukossa oleva kampikammion huohotusputki, mut ilmeisesti tässä ei sellaista ole.
-
Ok, eli kovaa ajoa vaan, eihän niitä höyryjä sieltä tosiaan ihan "tuutin täydeltä" työnnä... Tuli vaan ekana mieleen et mulla on jossain tukossa oleva kampikammion huohotusputki, mut ilmeisesti tässä ei sellaista ole.
On siinä. Menee siitä moottorin takaosasta korkeapainepumpun kohdalla ahtimen imuletkuun.