Volvo Racing Club Finland - Koko Suomen Volvofoorumi
Tekniikka, Viritys, Veteraanit ja Projektit => Etu- ja nelivetoiset => Korjaamo ja yleistekniikka => 850, V/S70 (vm.<-00), C70 (vm.<-05) => Aiheen aloitti: heartagramm - 18.06.2012, 17:11:05
-
Laatikko levisi tunti sitten, rusahteli pari kertaa ja ei meinannut lähteä liikkeelle, toisen kerran rusahti ja tyrkkäsi öljyt laatikosta pihalle ja joku ratas tuli kyljestä ulos.
Mikähän laatikko tuossa T5:ssä on paikallaan vakiona? Ajettu 295000 km, oli aika paskaiset laatikkoöljytkin. V*ttu kun ei elokuussa 2011 ostaessa vaihtanut ja tarkistanut.
Saa ehdottaa myös mistä kannattaa haeskella siihen tilalle uutta lootaa.
Nimim. ensimmäinen olut kohta juotu. ;D ;D
-
Manuaali vai automaatti?
-
Manuaali, 5 vaihteinen.
-
Katso valmistenumero (vin-koodi) rekisteriotteesta ja vertaile sitä tuohon alla olevan linkin taulukkoon niin selviää se alkuperäinen laatikko malli.
http://www.volvoclub.org.uk/vin_70.shtml
-
Aika suurella todennäköisyydellä siellä on kyllä M56 laatikko. Mutta toki näistäkin on eri variantteja, perävälityksiä ym.
-
Kyllä vain, VIN-koodinkin perusteella tarjoaa M56H/M59 mutta tässä siis M56H erittäin suurella todennäköisyydellä.
-
Ei kai näitä M56 laatikoita ole kun pelkästää L ja H variaatiot? Tai ainaki tässä uskossa olen ollu. Kahdessa tai kolmessa vaihteessa noiden välitysero tais olla, en vaa nyt millää muista oliko se ekat vai vikat vaihteet. :-[ Ja oliko laatikoilla esim. nopeusanturin paikka sama kaikissa vuosimalleissa.
-
niiin, ja kytkinakselin pään halkaisija ei välttämättä ole sama, riippuuko vuosimallista, sitä en tiedä ? törmäsin vain semmoiseen juttuun, kun piti alkaa kampiakselin päähän vaihtamaan sitä holkkia, mihin se kytkinakselin pää tulee. Mulla ainaki toisessa kammessa oli isompi silmäinen ja toisessa pienempi halkaisijainen.. ::)
E: mutta tosiaan toinen kampihan oli vaparin ja toinen turbon..
-
Ja mitä itelle sattunu käsiin, dieselin M56 laatikossa tuo startti on väärällä puolella.
-
Hyvää infoa. Alustavat kaupat jo sovittu M56H-laatikosta!
-
Ja mitä itelle sattunu käsiin, dieselin M56 laatikossa tuo startti on väärällä puolella.
Ja muutenkin (tietenkin) kytkinkoppa erilainen.
-
Vielä noista L ja H variootion erosta, ykkönen ja kakkonen on eri välityksellä ja loput vaihteet samalla välityksellä. :)
-
Tuli tuossa mietittyä että mitäs kaikkea tuossa rempassa kannattaa ostaa varalle, stefoja jne. ettei pääse tulemaan yllätyksiä kun viikonloppuisin on harvempi varaosaliike vaihtopaikkakunnalla auki (ei yksikään). Kytkin hilppeineen lähtee ainakin ihan varalta, laatikkoöljyjen lisäksi...
-
Tuli tuossa mietittyä että mitäs kaikkea tuossa rempassa kannattaa ostaa varalle, stefoja jne. ettei pääse tulemaan yllätyksiä kun viikonloppuisin on harvempi varaosaliike vaihtopaikkakunnalla auki (ei yksikään). Kytkin hilppeineen lähtee ainakin ihan varalta, laatikkoöljyjen lisäksi...
Kampiakselin stefa.
-
Mites kytkinakselin silmälaakeri? Ihan äkkiseltään en löytänyt esim. Motonetin sivuilta sillä nimellä mitään joten mietiskelen vaan että kerkeisi perjantaiksi tilata sitten, mieluiten oikeanlaista. Noitakin vissiin on erikokoisia olemassa? Onko kytkinakselin silmälaakeri varsinainen "myyntinimi" vai myydäänkö sitä jollain muulla nimellä? Mitkä mitat tuolle on josko löytyisi jostain laakeriliikkeestä vastaava?
-
joutuuko moottorin apurungon irrottamaan? Jos joutuu pitää moottoria kannatella jollain. ???
-
joutuuko moottorin apurungon irrottamaan? Jos joutuu pitää moottoria kannatella jollain. ???
Tietääkseni, joutuu.
Siihen on volvolla oikein semmonen lokasuojien väliin tuleva moottorin kannatinrautakin olemassa, mut vaikka taljalla kattoon roikkumaan.
-
Kampiakselin stefa 21 € Volvolla, kytkinlevy & paineasetelma 384 € + painelaakeri 75 €.
Tarvikeliikkeestä, jossa oli "tiukempi" myyjä myymässä ei antanut kovin kummoisia alennuksia, kytkinpaketti stefan kera 310 € (stefa 15 €). Sillä hinnalla taidan luottaa enemmän Volvon omaan tiivisteeseen. :)
AD:lta kysytty spostilla, Motonetista saisi kytkinpaketin painelaakereineen 279 €.
Onko tuossa kytkinakselissa hela vai laakeri?
Löytyisiköhän jostain tuon laatikon räjäytyskuvia? Onko jotain ohjelmaa esim. tms. josta nuo saisi näkyville?
-
Niin selkis jotta tasauspyörästö antoi periksi. Onko tuosta pakko ottaa koko laatikko irti vai selviäisikö pelkällä perämurikan irroita/kiinnitä -operaatiolla?
E: vaihdettu uusi loota, viikon jo pelannut. Apurunkoa raolleen ja laatikko pois, toinen tilalle kytkimineen, ja eikun ajoa.