Volvo Racing Club Finland - Koko Suomen Volvofoorumi
Tekniikka, Viritys, Veteraanit ja Projektit => Etu- ja nelivetoiset => Korjaamo ja yleistekniikka => 850, V/S70 (vm.<-00), C70 (vm.<-05) => Aiheen aloitti: Borisj - 28.01.2011, 12:01:56
-
Paisuntasäiliöstä katoaa parissa viikossa muutama desi nestettä ja näillä keleillä on aika vaikeaa havaita vuoto kohtaa.Kysynkin, onko olemassa mitään hyvää korjausainetta jolla voisi tukkia vuodon väliaikaisesti ja onko siitä haittaa vedenkierrolle?
-
On ainetta. Se voi joko auttaa tai sitten se tukkii koneen. Molemmista tuloksista on kokemuksia.
Termostaatti olisi hyvä heivata mäelle siksi aikaa, kun ainetta laittaa. Lisäksi se pitäisi saada laitettua suoraan kiertoon, ei siis paistuntasäilöön, minne monessa lisätään vettä. Monessahan ei ole korkkia suoraan kierron alaiseen veteen.
-
Lasket muutaman litran nestettä ensin pois,sitten kippat mömmöt paisariin ja nesteet perään. Tyhjennystulppa löytyy jäähdyttimen vasemmasta alareunasta ,jos katotaan kuskin paikalta :D
-
Kun kone on lämmin niin kokeile muodostaako ylimääräistä painetta, sehän työntää nesteen reippaammin ulos. Joskus vuotoa hillitsee se että estää paineen kasvamisen, esim. pieni reikä paisarin korkissa.
-
Yleensä vuotaa eniten kylmänä. Sinuna katsoisin ettei etujalkatiloissa maton alla ole nestettä, silloin korjaus voisi olla uudet O-renkaat kennon putkiin.
Mömmöä en itse laittaisi vaan etsisin vuodon.
Jos missään ei ulkopuolella näy merkkejä vuodosta niin se menee koneeseen polttoon, ellei öljy muutu harmaaksi...
-
EI ääni mömmöille.
-
EI ääni mömmöille.
Kuin myös.
-
Paisuntasäiliön korkin kun avaa ajon jälkeen,niin kyllähän sieltä suhinaa kuuluu.Että painetta on jonkin verran,kuuluuko näin olla?
-
Kuuluu, muuten korkki on viallinen. Korkin tehtävä on pitää hallittu ylipaine järjestelmässä, jos paine nousee liikaa niin korkin venttiili päästää sen ulos ja sulkeutuu taas sopivassa paineessa, se on siis tavallaan varoventtiili. Sun autossa tuo paine on arvatenkin 150kPa.
Et kertonut auton mallia joten pitää arvata.
-
Sun autossa tuo paine on arvatenkin 150kPa.
Olisit laittanut selvämuotoisena 1,5bar ;) kun varmaan kaikilla ei nuo kilopaskaalit ole muistissa.
-
Olisit laittanut selvämuotoisena 1,5bar ;) kun varmaan kaikilla ei nuo kilopaskaalit ole muistissa.
Nii, mut siinä korkissa lukkoo kuitennii 150kPa. Minkä mä sille voin... Siis 150 000 Pa. Onko tarkempaa vaatimusta. :D
Menee nukkumaan... :buck2:
-
Ei kannata missään nimessä niitä mömmöjä laittaa järjestelmään, huomaa talvella kun ne kerääntyy lämmityslaitteen kennoon. Kannattais kokeilla uutta paisuntasäiliön korkkia, niillä on ajan myötä taipumus tukkeutua, ja paine pääsee nousemaan liian suureksi.
-
Asia taisi tulla selväksi,ei laiteta mömmöjä jäähdyttäjään.Kiitoksia kaikille vastaajille.
-
kyllä stp n mömmöt toimi mulla taannoin kasipätkässä ja lisäsin suoraa paisariin,mulla oli kans sama mystinen ongelma ja viaksi selvisi syylärin rässätty sauma,se tihku siitä niin hiuksenhienosti että ei silmällä meinannu millään havaita,kyllä niillä mössöillä pääsee pahimman yli mut jossai vaiheessa se vika on pakostaki korjattava ku tuppaa yleensä vuotamaan päiväpäivältä enempi.