Volvo Racing Club Finland - Koko Suomen Volvofoorumi

Tekniikka, Viritys, Veteraanit ja Projektit => Korjaamo ja yleistekniikka => Lämmitys, Ilmastointi ja lisälämmittimet => Aiheen aloitti: azzyyr - 28.01.2011, 17:52:39

Otsikko: V70 D5 -02 Ardicin käyttöhje + muita kysymyksiä
Kirjoitti: azzyyr - 28.01.2011, 17:52:39
Onko jossain netin syövereissä tuota ardicin käyttöohjetta joko suomeksi tai enklanniksi?

Tai voihan sen joku tähänkin kirjailla. Eikös tuossa kulkineessa oleva Ardic pitäisi saada jotenkin päälle auton ollessa pihassa, vaikka ajastinta ei ole. Siis manuaalikykennällä. Ajastinta en pysty laitattamaan ennekuin mittaristo on korjattu, ja jos ensiviikolla on kunnolla pakkasta niin jää aamusta töihin lähtö väliin, kun autossa ei ole lohkolämppäriä lainkaan.

Otsikko: Vs: V70 D5 -02 Ardicin käyttöhje
Kirjoitti: (Miksu) - 28.01.2011, 18:12:20
Onko jossain netin syövereissä tuota ardicin käyttöohjetta joko suomeksi tai enklanniksi?

Tai voihan sen joku tähänkin kirjailla. Eikös tuossa kulkineessa oleva Ardic pitäisi saada jotenkin päälle auton ollessa pihassa, vaikka ajastinta ei ole. Siis manuaalikykennällä. Ajastinta en pysty laitattamaan ennekuin mittaristo on korjattu, ja jos ensiviikolla on kunnolla pakkasta niin jää aamusta töihin lähtö väliin, kun autossa ei ole lohkolämppäriä lainkaan.

Kun sinne ohjelmoidaan ajastin, silloin ajotietokoneen valikkoon ilmestyy myös suorakäynnistys, josta sen saa käyntiin.
Mitenkään muuten sitä ei käyntiin saa...  tai no toki kaukosäädöllä, vaatii aem modulin, kaukosäädin sarjan ja pari softaa.
Otsikko: Vs: V70 D5 -02 Ardicin käyttöhje + muita kysymyksiä
Kirjoitti: azzyyr - 30.01.2011, 10:03:33
Eli ajastimen laittoon heti kun mittaristo on kolvattu.

Lisää tyhmiä kysymyksiä kun tämä käyttöohjekirja on saksaksi ja sitähän en juurikaan ymmärrä. Mikä nappi on koetaulussa missä on auton silhuetti ja ikäänkuin sisätutkan kuvatus auton sisälle piirrettynä? Ja mikä on sen toimintafunktio?

Ja vielä yksi. Automaatti-ilmastointi ja tuossa on tämä sisäkierron nappi jossa on valinnat Man/auto/kaik pimeenä. Mikä on oikea asento ilmastointi päällä? Se menee auto-asentoon, kun puhaltimen laittaa autolle, mut eilisessä nollakelissä vaan takalasi huurtui joten aloin miettii, onko noi napit oikeissa asennoissa...
Otsikko: Vs: V70 D5 -02 Ardicin käyttöhje + muita kysymyksiä
Kirjoitti: (Miksu) - 30.01.2011, 10:11:16
Eli ajastimen laittoon heti kun mittaristo on kolvattu.

Lisää tyhmiä kysymyksiä kun tämä käyttöohjekirja on saksaksi ja sitähän en juurikaan ymmärrä. Mikä nappi on koetaulussa missä on auton silhuetti ja ikäänkuin sisätutkan kuvatus auton sisälle piirrettynä? Ja mikä on sen toimintafunktio?

Ja vielä yksi. Automaatti-ilmastointi ja tuossa on tämä sisäkierron nappi jossa on valinnat Man/auto/kaik pimeenä. Mikä on oikea asento ilmastointi päällä? Se menee auto-asentoon, kun puhaltimen laittaa autolle, mut eilisessä nollakelissä vaan takalasi huurtui joten aloin miettii, onko noi napit oikeissa asennoissa...


Se auton kuva-nappi on rajoitetun suojausen kytkentänappi, kun sitä painat hetken pohjassa, muistaakseni vielä piti olla virta päällä autossa, että tapahtui jotain.
Tulee mittariston txt-näyttöön lukemaan   Rajoitettu suoja
Mikäli autossa on hälytin, tämä rajoitettu suoja tarkoittaa sitä, että sisätutka, sekä ovien salpalukitus ovat poissa toiminnasta..   jos hälytintä ei ole, vain ovien salpalukitus on poissa.
Salpalukitus= Ovien lukitsemisen jälkeen 30sek. kuluttua lukoista kuuluu naksahdus, tällön lukko kytkeytyy mekaanisesti tilaan, jossa sitä ei saa auki edes sisäkahvasta,  ilman salpalukitustahan ovi aukeaa sisäkahvasta vaikka olisi lukittu.

Sisäkierron nappi: Aut. asennossa sisäkierron läppä toimii automaattisesti, sisäänotettavan ilman aukossa on tunnistin, joka tunnistaa ilmassa olevia epäpuhtauksia, mikäli niitä on liikaa, kytketään sisäkierto automaattisesti päällä.. muistaakseni muutamaksi minuutiksi kerrallaan.
Manuaali-asennossa sisäkierto on kokoaika päällä ja off-asennossa se ei ole päällä
Otsikko: Vs: V70 D5 -02 Ardicin käyttöhje + muita kysymyksiä
Kirjoitti: Major - 30.01.2011, 13:09:29
Ohjeet löytyy auton käyttöohjekirjasta...
Otsikko: Vs: V70 D5 -02 Ardicin käyttöhje + muita kysymyksiä
Kirjoitti: (Miksu) - 30.01.2011, 14:27:46
Ohjeet löytyy auton käyttöohjekirjasta...

Lisää tyhmiä kysymyksiä kun tämä käyttöohjekirja on saksaksi ja sitähän en juurikaan ymmärrä.
Otsikko: Vs: V70 D5 -02 Ardicin käyttöhje + muita kysymyksiä
Kirjoitti: TapioR - 30.01.2011, 18:25:53
Majorilta taitaisi saada suomenkielisen ohjekirjan...
Otsikko: Vs: V70 D5 -02 Ardicin käyttöhje + muita kysymyksiä
Kirjoitti: azzyyr - 31.01.2011, 08:12:35
Mihin tarvitsee käännettyä kirjaa, kun on avuliaat kanssavolvoilija foorumilla... ;)

Mistä tietää onko autossa hälytin? Kontin sivulaseissa lukee volvo guard (tjsp), kojetaululla vilkkuu punainen ledi, mut en saanut mitään ääniä tulemaan vaikka koputtelin ikkunoita ja heiluttelin autoa tuossa eilenä...  ???
Otsikko: Vs: V70 D5 -02 Ardicin käyttöhje + muita kysymyksiä
Kirjoitti: (Miksu) - 31.01.2011, 09:25:35
Mene autoon, lukitse ovet kaukosäätimellä, odota siihen saakka paikallasi, kun lukot naksahtavat salpalukkoon, sen jälkeen hälyttimen pitäisi olla aktivoituneena ja kun heilut autossa sisällä, hälytin laukeaa.

Avaa kuljettajan ovi, paina avaimella tai jollain muulla sopivalla esineellä oven lukkosalpa kiinni (sieltä oven päädystä)
Avaa nokkapelti, paina nokkapellin lukut kiinni asentoon, lukitse ovet kaukosäätimellä, sen jälkeen, kun lukut naksahtavat salpalukkoon, avaa nokkapellin lukitus, pitäisi alkaa hälyttämään.  Joskin, alkaa varmaan hälyttämään jo siitä, kun heilut kuskin ovi avoinna avaamassa nokkapelliä...
Sen rajoitetun suojan napin toiminnan toit testata myös, eli aktivoi se, ja sen jälkeen tee tuon ensimmäisen tai toisen ohjeen toimenpiteet, huomaa kuitenkin, että se salpalukitus ei aktivoidu.
Otsikko: Vs: V70 D5 -02 Ardicin käyttöhje + muita kysymyksiä
Kirjoitti: azzyyr - 31.01.2011, 10:15:17
Ok, kiitokset neuvoista. Täytyy tänään kokeilla ottaa äänet hälystä...  :)
Otsikko: Vs: V70 D5 -02 Ardicin käyttöhje + muita kysymyksiä
Kirjoitti: Grimmy - 31.01.2011, 23:15:59
Siis helpompi se häly on testaa silleen että kakella lukkoon ja sitten avaimella lukot auki. Sen jälkeen avaa sitten minkä vaan oven niin pitää pärähtää. Sisällä heilumiseen pärähtää vaan jos on sisätutka. Sitä ei välttis ole vaikka häly onkin.

ja jos siinä aurinkotunnistimessa vilkkuu se punainen valo niin sitten siinä on häly.
Otsikko: Vs: V70 D5 -02 Ardicin käyttöhje + muita kysymyksiä
Kirjoitti: azzyyr - 02.02.2011, 18:41:33
Kyllähän sieltä häly löytyi kun riittävän pitkään jaksoi odotella sen aktivoitumista... Häly ei minusta kyllä aktivoitunut samaan aikaan salpalukituksen kanssa, tai sit tuon hälyn herkkyys on melko matalalla tasolla...

Perjantaina pitäs tulla mittaristo kuntoon niin pääsee hakemaan ajastimen ardiciin. Sehän ei tämän viikon aikana ole näköjään pöhissy kertaakaan. Olen vanhalta foorumilta lukenu n+1 ardic-ketjua, mutta oliko niin että Artic ei yritäkään käynnistyä jos on vikakoodia sisässä? Jos vien vollen siniselle articin ohjelmointiin, niin pystyykö ne sen tekemään vaikka se ei toimisikaan? En todellakaan halua, että ryöstöhintapulju alkaa tuota huoltamaan, kun jyväskylässä on tuohon lämmittimeen erikoistuneitakin asentajia. Olisiko parempi ensin mennä korjuuttaa se ardic ja vasta sen jälkeen ohjelmointiin...??
Otsikko: Vs: V70 D5 -02 Ardicin käyttöhje + muita kysymyksiä
Kirjoitti: terhakka - 14.01.2014, 15:26:55
Kyllähän sieltä häly löytyi kun riittävän pitkään jaksoi odotella sen aktivoitumista... Häly ei minusta kyllä aktivoitunut samaan aikaan salpalukituksen kanssa, tai sit tuon hälyn herkkyys on melko matalalla tasolla...

Perjantaina pitäs tulla mittaristo kuntoon niin pääsee hakemaan ajastimen ardiciin. Sehän ei tämän viikon aikana ole näköjään pöhissy kertaakaan. Olen vanhalta foorumilta lukenu n+1 ardic-ketjua, mutta oliko niin että Artic ei yritäkään käynnistyä jos on vikakoodia sisässä? Jos vien vollen siniselle articin ohjelmointiin, niin pystyykö ne sen tekemään vaikka se ei toimisikaan? En todellakaan halua, että ryöstöhintapulju alkaa tuota huoltamaan, kun jyväskylässä on tuohon lämmittimeen erikoistuneitakin asentajia. Olisiko parempi ensin mennä korjuuttaa se ardic ja vasta sen jälkeen ohjelmointiin...??

Se muuten taisi maksaa ainakin Hämiksellä hunajaa tuo Ardicin ajastus saati kaukosäätötoiminto. Kerro ihmeessä hinta ja paikka jos jostain sait em. kohtuudella hoidettua. Kiitän!