Volvo Racing Club Finland - Koko Suomen Volvofoorumi

Tekniikka, Viritys, Veteraanit ja Projektit => Takavetoiset => Korjaamo ja yleistekniikka => 200 => Aiheen aloitti: Kuutoshullu - 24.06.2012, 20:15:45

Otsikko: Volvo 240 GLT 2.3 Vm 89 Ei enää ymmärrä...... käyntivikaa
Kirjoitti: Kuutoshullu - 24.06.2012, 20:15:45
Terve vaan aattelin kirjautua tänne sivustolle ja ruveta volvoa laittaa kuntoon toivottavasti saisin tietoa paljon kun auto seissyt noin 10 vuotta seisomiseen se päätyi sen takia koska käynti seilasi ees takasin kun motti lämpeni.  Ja nyt sitten olis tarkoitus laittaa auto tulille vaikka en kylläkään ole sitä viel ees kotiin hakenu... Muistaakseni viimeksi kun sillä jotain koitettiin niin loppujen lopuksi ei edes pensapumppu hörähtänyt taikka ees enää luvannut käymään... Saa nähä miten käy kun pistää akun paikkaas niin syttyykö se tuleen vaiko lähteekö käymään veikkaan ensmäistä ajatusta...  ;D

Hauska olis laittaa volvo vielä liikenteeseen.... Muistaakseni autolla ei ole ees ajettu kuin 230tkm....

TAitaa olla peltihommia myös mutta nuo sähköt on  mulle kyllä sitten ihan hepreaa... Kiitoksia etukäteen...  8)
Otsikko: Vs: Volvo 240 GLT 2.3 Vm 89
Kirjoitti: Ari E - 24.06.2012, 20:22:35
seilaamiseen auttaa uudet imusarjan tiivisteet ja muutenkin imuvuotojen etsiminen  ;)
pääreleen ohitus apukuskin jalkatilasta saa viimeistään pumpun hörähtää jos itte pumppu ehjä.
sitten perus kipinävehkeiden putsaus. 
Otsikko: Vs: Volvo 240 GLT 2.3 Vm 89
Kirjoitti: Kuutoshullu - 24.06.2012, 20:36:34
Muistaakseni siihe vaihrettiin sillo imusarjan tiiviste kaasuläppä putsattiin ja lamdaanturi vaihettiin... Ja mitä vielä... AInut mikä sillo jäi niin oli toi ilmamassa mittari kun sellasta oiretta oli kun se lämpes niin alko soutaa käynti ja ei ottanut kierroksia ja tarpeeks kauan kun kiusas niin sammus lopullisesti...
Otsikko: Vs: Volvo 240 GLT 2.3 Vm 89
Kirjoitti: Kuutoshullu - 24.07.2012, 15:54:36
Morjesta taas... No niin nyt on yritetty vollea käymään sain sen polttoaine pumpun pyörimään kun releestä itse painaa kärjen pohjaan niin sitten pyörii... Eli siis uutta releä etsimään... Mutta sitten kun ei perkele tule kipinää ollenkaan tulppaan eikä sitten puolasta eteenpäin...? Ainoastaa tulppaan tullee sillon kipinä kun pistää virrat päälle niin sillon tulee sellanen heikko kipinä mutta ei startatessa...???!!! Oisko jotain hyvää vinkkiä?
Otsikko: Vs: Volvo 240 GLT 2.3 Vm 89
Kirjoitti: Ari E - 25.07.2012, 01:20:50
Morjesta taas... No niin nyt on yritetty vollea käymään sain sen polttoaine pumpun pyörimään kun releestä itse painaa kärjen pohjaan niin sitten pyörii... Eli siis uutta releä etsimään... Mutta sitten kun ei perkele tule kipinää ollenkaan tulppaan eikä sitten puolasta eteenpäin...? Ainoastaa tulppaan tullee sillon kipinä kun pistää virrat päälle niin sillon tulee sellanen heikko kipinä mutta ei startatessa...???!!! Oisko jotain hyvää vinkkiä?
herkistele sytkäpääteasteen liitintä jollain sopivalla aineella wd-40, crc tms, siinä kuskinpuolen umpion lähettyvillä ruuvattu lokasuojaan kiinni.
(http://www.ap-magazine.com/upload/Product/Image1/AutoIgnitionParts00992m13384.jpg)
Otsikko: Vs: Volvo 240 GLT 2.3 Vm 89
Kirjoitti: Kuutoshullu - 03.08.2014, 22:13:58
OHo onpas aika rientänyt... No nyt vasta olen saanut volvon roudatttua talliini. Ensmäinen juttu olis että miten helvetissä pääsee vettä kuskinpuolelle siihen kohtaan missä itte penkin takakiinnitykset ovat eli siis takapenkin jalkatilaan kuskin etutila kuiva, hanttarin puolel ihan kuin tehtaalta lähtenyt... No siihen vaan uut peltti mut ei viittis joka pesun jälkke otta matto pois ja kuivat.... ja helmat on ehjät sisält sekä ulkkko... aika kummalisest märäntyny... missä muuala ei ol mätää... ihme kyllä auto on viimeks katsastettu 2000 ja siit saakka seissy..

Ja sitten toinen varaosat on haussa eli lähdensiit liikkel tulee tua uus polttoainen pumpun rele se valkoine.
Ja sit ruvetaa ettimää kipunaa. herkistelin jo tota poksin johtoo mikä kuvas on mut riittääkö se vaiko onko jossai muualla viel jottai mitä tarttis kattoo jollei kipunaa tule... Sulaketaulun purin ja johdot putsasin jne...
Luulis et mun kannattaa po tankki tyhjentää ja laitta uus suodatin ja uut benssa...

Otsikko: Vs: Volvo 240 GLT 2.3 Vm 89
Kirjoitti: lassii - 04.08.2014, 11:12:08
No kipunan selvittäminen kannattaa alottaa puolasta, tuleeko puolalle ja puolasta ulos mitään. Siitä sitten eteenpäin. Jos tankissa nyt on jokunen litra vanhaa niin ei se maailmaa kaada, uutta sekaan vaan, harvemmin vinokoneet on kieltäytyny mistään syttyvästä aineesta. Tietenkin jos kosteutta on päässy mukaan niin se ei oo hyväks.
Otsikko: Vs: Volvo 240 GLT 2.3 Vm 89
Kirjoitti: Kuutoshullu - 05.08.2014, 11:46:50
Joo sen verran olen nyt selvittänyt että uurel polttoainepumpun releellä ei tapahu mittä pumppu ei siis surise ja toisekseen virtaa ei tule ees sulakkeelle... vanhalla kokeilin että jos laittaa nasta t yhteen niin pitäis surahtaa mutta ei ni ei. Vanha volvo pistää vastaan varmaan viimeiseen saakka...

No peltitöitä sain ainakin tehtyä ne sentään onnistuu mutta tua sähköpuoli ei. Se on mulle kaks johtoo niin aivan varma oikosulku. :idiot2:
Otsikko: Vs: Volvo 240 GLT 2.3 Vm 89
Kirjoitti: lassii - 05.08.2014, 12:04:02
Virtalukolta ei tuu henkee siis. Olisko lukon pohja kärähtäny sit. Voihan pumpun testata ihan et antaa akusta suoraa virtaa sille hyppypiuhoilla.
Otsikko: Vs: Volvo 240 GLT 2.3 Vm 89
Kirjoitti: Kuutoshullu - 10.08.2014, 18:20:31
Toinen osa releestä naksuu mutta ei edelleenkään polttoaine herää muuten kuin hyppyjohdolla tms...
Sulake ei edelleenkään virtaa.... Ja kipinä kans hakusesssa....

Mikä ylimääränen johto ns roikkuu kun ottaa kuskin jalkatilasta verhoilun pois? ihan selvä liitin siinä on olikos nyt siinä sitten kuusnapanen liitin... Onks se joku lisälaite.......?
Otsikko: Vs: Volvo 240 GLT 2.3 Vm 89
Kirjoitti: Kuutoshullu - 12.08.2014, 19:11:52
Joo nyt on tilauksessa ykk anturi sytytyspääte ja paljon muut paskaa...
ykk anturi aika mielenkiintoisessa paikassa.... :hello:
Otsikko: Vs: Volvo 240 GLT 2.3 Vm 89
Kirjoitti: Kuutoshullu - 24.08.2014, 20:08:03
Dodii vaihdoin sen ykk anturin ja sytyspääteasteen... Ja auto käy 15 vuoden jälkeen.

Perä on purettu irti ja maalattu tallissa odottaa uudet tukivarret,jarruhlikkeet kaikki....

Etupäähän on laittettu uuret jouset,jarrut,iskarit,tukivarret....

pohjan sain paikattuu kans nyt sisusta odottaa kasausta. vesivuoto johtus yhdest johdost kuskipuolel ku läpikumi ol pettäny... (paikattu)... Mitäs muuta rahaa on menny iha vitusti uuutta ei saa tekemälläkään Mut rahaa se vaan o. ;D
Otsikko: Vs: Volvo 240 GLT 2.3 Vm 89
Kirjoitti: Kuutoshullu - 31.08.2014, 20:32:49
Pakko se on vie vaihtaa se ilmamittari..... :idiot2:

Mut nyy o kaikki puslat, iskarit, jouset, jarrut ja viel tukivarret vaihettu.
Otsikko: Vs: Volvo 240 GLT 2.3 Vm 89
Kirjoitti: lassii - 31.08.2014, 20:52:49
Niin, tämä on korjaamo-osio jossa kysellään neuvoja, jos haluat kertoa projektistasi niin tee projektipäiväkirja siihen tarkoitettuun osioon  :)
Otsikko: Vs: Volvo 240 GLT 2.3 Vm 89 Ei enää ymmärrä...... käyntivikaa
Kirjoitti: Kuutoshullu - 05.09.2014, 21:58:20
Nyt on jotain todella mielenkiintoista tai sittten en huomio jotain juttua....

Eli autoon on vaihdettu ilmamittari, ykk,lamda,polttoainepumppu ja nyt sitten viimeseks putsailin suuttimia.

Auto käy tyhjäkäyntiä ontuen, vastaa kaasuun härnäämällä ja siihenkin todellakin härnäämällä. Eli ei ota kierroksia kunnolla. Jako on paikallas koska en ole viel kerinny hihnaa vaihtaa mutta tarkistin sen kuitenkin.

Ilmoittaa vikaa 221.... eli liian laiha seos osakuormalla........ Viittiskö joku hiukan valaista mua että mikä viel ois sellanen et vois vaikuttaa... Kun yksinkertaisesti mä en enää ymmärrä. :idiot2:
Otsikko: Vs: Volvo 240 GLT 2.3 Vm 89 Ei enää ymmärrä...... käyntivikaa
Kirjoitti: Elk - 05.09.2014, 22:41:07
Imuvuoto. Tarkemmin sanottuna imusarjan tiiviste entinen.
Otsikko: Vs: Volvo 240 GLT 2.3 Vm 89 Ei enää ymmärrä...... käyntivikaa
Kirjoitti: Kuutoshullu - 05.09.2014, 22:50:10
Joo muuten mutta onko se myös sillo ku ei käynti muutu vaikka suihkuttaa imusarjaan jarruclenerii. .. ?
Otsikko: Vs: Volvo 240 GLT 2.3 Vm 89 Ei enää ymmärrä...... käyntivikaa
Kirjoitti: Elk - 05.09.2014, 22:52:11
Joo muuten mutta onko se myös sillo ku ei käynti muutu vaikka suihkuttaa imusarjaan jarruclenerii. .. ?
Mun 240:stä oli kakkospytyn kanavan alapuolelta poikki imusarjan tiiviste, käynti ei muuttunut Bräkleeniä ruiskimalla kun aine ei päässyt koskaan vuotokohtaan.
Otsikko: Vs: Volvo 240 GLT 2.3 Vm 89 Ei enää ymmärrä...... käyntivikaa
Kirjoitti: Kuutoshullu - 05.09.2014, 23:00:03
No se tekee sitä sitten vasta kun mosa lämpee no eipä tuo ole vaikee vaihtaa....
Otsikko: Vs: Volvo 240 GLT 2.3 Vm 89 Ei enää ymmärrä...... käyntivikaa
Kirjoitti: Kuutoshullu - 06.09.2014, 16:11:27
Eipä  korjaantunu. .. sama vika edelleen.
Otsikko: Vs: Volvo 240 GLT 2.3 Vm 89 Ei enää ymmärrä...... käyntivikaa
Kirjoitti: Kuutoshullu - 06.09.2014, 16:20:36
Voisko se olla toi vap tai map anturi nyt tulee vika koodi 121.....
Otsikko: Vs: Volvo 240 GLT 2.3 Vm 89 Ei enää ymmärrä...... käyntivikaa
Kirjoitti: Kuutoshullu - 06.09.2014, 20:38:31
Taas koko päivä taisteltu mutta ei vaan keksi missä viel vois olla vika. .... täytyy varmaan seuraavak repii katti irti ja lyödä rautakanki  läpi. .... :idiot2:
Otsikko: Vs: Volvo 240 GLT 2.3 Vm 89 Ei enää ymmärrä...... käyntivikaa
Kirjoitti: TVS - 06.09.2014, 22:59:07
Ei lie putkistosta kii jos ottaa kierroksiakin.

Tarkistas että onko jarrutehostimessa imuvuotoa, ja imuputket kaikki ilmamäärämittarin ja kaasuläpän väliltä. Seuraavaks kaikki muutkin alipaineletkut ja sydeemit sieltä imusarjan tyköä läpi.

Entäs jakojutut, onko se toiminut(edes välillä tai jossakin lämpötilassa) kun ajettu säilöön vai kenties ajettu seisontaan jatkuvan käyntivian takia?
Otsikko: Vs: Volvo 240 GLT 2.3 Vm 89 Ei enää ymmärrä...... käyntivikaa
Kirjoitti: Kuutoshullu - 06.09.2014, 23:07:51
Ajettiin sillo joskus käyntivia takia talliin.   Mutta jako on paikallas tehostajalt laitoin letku luttuuu ei vaikutusta.
Tuli mielee sellanen et pääsylinteri on kyl paskana ku ei kehitä painetta. ... siis jarrupääsylinteri
En tiedä letkut näyttää ihan ehjiltä....

Kylmänä toimii kuin uusi auto. ...  :idiot2:
Otsikko: Vs: Volvo 240 GLT 2.3 Vm 89 Ei enää ymmärrä...... käyntivikaa
Kirjoitti: TVS - 07.09.2014, 22:38:16
Pääsetkö ajamaan autolla? Sopisiko oirekuvaukseen se, että kylmänä käy ja vetää hyvin, kuumetessaan ensin alkaa reilusti konetta kuormitaessa käynti ontumaan ja lisää kuumetessa koko ajan vähemmällä ja vähemmällä kuormituksella käynti heittää huonoksi, kunnes ryytyy täysin kamalaksi? Jos, niin puola on dööd.
Otsikko: Vs: Volvo 240 GLT 2.3 Vm 89 Ei enää ymmärrä...... käyntivikaa
Kirjoitti: Kuutoshullu - 08.09.2014, 17:20:16
Joo kylmänä vetää hyvin on tehot tallella mutta kuumana kun paikalla kaasuttelee niin se ampuu ilman putsariin.
jakajan kannessa ei säröjä no mä kokeilen toista Puolaa pistin kyl tänään lämpöanturin tilaukseen. Se mikä on vittumaisessa paikassa siel imusarjan alla.
Otsikko: Vs: Volvo 240 GLT 2.3 Vm 89 Ei enää ymmärrä...... käyntivikaa
Kirjoitti: Kuutoshullu - 14.09.2014, 11:48:17
Pitihän se arvata että ei vaikutusta. Lämpötila anturi vaihdettu ja Puola ei vaikutusta.
Otsikko: Vs: Volvo 240 GLT 2.3 Vm 89 Ei enää ymmärrä...... käyntivikaa
Kirjoitti: Kuutoshullu - 20.09.2014, 14:02:13
Virranjakajan systeemit vaihdettu ei vaikutusta katti ehjä en tiedä voisko ruisku poksi olla sökö?
Otsikko: Vs: Volvo 240 GLT 2.3 Vm 89 Ei enää ymmärrä...... käyntivikaa
Kirjoitti: raul - 20.09.2014, 23:16:24
Vois.
Otsikko: Vs: Volvo 240 GLT 2.3 Vm 89 Ei enää ymmärrä...... käyntivikaa
Kirjoitti: Kuutoshullu - 21.09.2014, 20:02:33
Sitten kun vika löytyy niin on juhlat tiedossa, on tämä sen verran laittanu vastaan että voi muoviämpäri.


jarrut pani aika taval vastaan ennen ku vika löyty mutta sielt jakotukistahan tuo vuotaa taikka vetää ilmaa väliin...  :hello:
Otsikko: Vs: Volvo 240 GLT 2.3 Vm 89 Ei enää ymmärrä...... käyntivikaa
Kirjoitti: Kuutoshullu - 28.09.2014, 21:02:18
Jospa joo ecu oli sitten paskana. ......
Otsikko: Vs: Volvo 240 GLT 2.3 Vm 89 Ei enää ymmärrä...... käyntivikaa
Kirjoitti: raul - 28.09.2014, 21:24:16
No nyt sitten on juhlat  ;D oliko ecu vaaleanpunainen -561?
Otsikko: Vs: Volvo 240 GLT 2.3 Vm 89 Ei enää ymmärrä...... käyntivikaa
Kirjoitti: Kuutoshullu - 29.09.2014, 21:08:35
Tais olla onko niissä ollu vikoja ja mitä vikoja? Jarrut viel ja sitten.
Otsikko: Vs: Volvo 240 GLT 2.3 Vm 89 Ei enää ymmärrä...... käyntivikaa
Kirjoitti: Huikkoster - 29.09.2014, 21:14:01
On niissä aina silloin tällöin. Mulla ei auennut suuttimet ecun takia.
Otsikko: Vs: Volvo 240 GLT 2.3 Vm 89 Ei enää ymmärrä...... käyntivikaa
Kirjoitti: raul - 29.09.2014, 22:26:25
Mulla taas

tapaus 1) ei lähtenyt käyntiin ollenkaan
tapaus 2) tyhjäkäynnillä sammui ilmeisesti sytkän sekoamiseen tai liian vähään soppaan.

Koskaan ei tietenkään selviä olivatko nämä viat ainoat syyt vaikka oireet ECUn vaihdolla hävisivätkin.
Otsikko: Vs: Volvo 240 GLT 2.3 Vm 89 Ei enää ymmärrä...... käyntivikaa
Kirjoitti: Kuutoshullu - 01.10.2014, 20:09:26
Niin toi kävi iha normaalisti siihen saakka että lämpes.  Sit alkoi soutu ja huopaaminen. .. no nyt on kaikki sähkö hila vitkuttimet vaihdettu. Kalliiks tuli mutta eihänvanhaa cVolvoa parane laittaa viel paaliin.
Otsikko: Vs: Volvo 240 GLT 2.3 Vm 89 Ei enää ymmärrä...... käyntivikaa
Kirjoitti: lassii - 01.10.2014, 21:46:05
On tässä kans yks ongelmapesä :(

En tiä onko apua mut perussääntö on lähteä siitä että poissulkee vikoja. Tässä nyt on tehty jo vaikka mitä temppuja.

Lähtisin liikkelle ECUsta, koska se ohjaa kaikkee, jos sinne tulee signaali, oli se väärä tai oikea niin se määrää mitä tehdään.

Jos ECU kusee niin peli on menetetty, anturit yms voi mitata mut ECUa ei oikein voi.
Otsikko: Vs: Volvo 240 GLT 2.3 Vm 89 Ei enää ymmärrä...... käyntivikaa
Kirjoitti: Kuutoshullu - 02.10.2014, 20:36:28
Kyllähän toi nyy toimii luojan kiitos meinas jo hermot mennä. Ja voin kertoa että kaljaa meni myös aika tavalla. ..m
Otsikko: Vs: Volvo 240 GLT 2.3 Vm 89 Ei enää ymmärrä...... käyntivikaa
Kirjoitti: Kuutoshullu - 05.10.2014, 22:12:38
hyviä neuvoja tulee täältä... Tosin ittessä sen verran vikkaa että ostin sitten kaikki hilavitkut mitkä vaan voi vaihtaa nii tulipaha nekin kokeiltua... Ja nyt on kaikki sitten uutta boshia paitsi se ecu....

Kyllähän tänään vähä patoutumaa purettiin sitten aika urakalla. Eli kaasu pohjaan!

Ei kyl vanhaa sais kiusata mut pakko se oli.