Volvo Racing Club Finland - Koko Suomen Volvofoorumi

Tekniikka, Viritys, Veteraanit ja Projektit => Veteraanit => Aiheen aloitti: azu - 25.06.2012, 18:55:29

Otsikko: Uustuotanto-osien laatu
Kirjoitti: azu - 25.06.2012, 18:55:29
Kun PV:n jarrukengät ovat halpoja, mietin että voisi ehkä vaihtaa ne jarrurempan yhteydessä uusiin asbestittomiin vaikka vanhoissa ~15v käytetyissä on kulutuspintaa parhaimmillaan enemmän kuin uusissa (ilmeisesti nuo vanhat ovat Toyota Crownin järeämmät kengät). Mutta häviänkö ominaisuuksissa jos näin teen? Millaisia nykyiset ovat laadultaan?

Rosteripuskurit kiinnostaa myös. En ole sellaisia (tietääkseni) vierestä päässyt katsomaan. Ovatko hyvä vai huono idea? Onko kiilto riittävän lähellä kromattua ja miten se kestää? Joskus useampi vuosi sitten kyselin VP Autopartsilta, miten niiden kromattujen uustuotantopuskurien ja muiden kromiosien kromaus on tehty (eli onko kerrostus Cu/Ni/kromi). Sanoivat ensin että joo, kupari tulee alle, mutta menetelmät poikkeavat 60-luvulla käytetyistä ja hyväksytyt menetelmät ovat Cu/Ni/kromi ja Ni/Ni/kromi. Jäi epäselväksi, mihin osiin on käytetty mitäkin menetelmää.

Jos on kokemuksia/tietoa muistakin uustuotanto-osista siltä osin kun laatu/materiaalit/muu poikkeaa alkuperäisestä joko parempaan tai huonompaan suuntaan niin tähän threadiin voisi niistä kirjoitella.
Otsikko: Vs: Uustuotanto-osien laatu
Kirjoitti: VolvoPösö - 25.06.2012, 23:13:25

Pyhimyksen mattosarja on hanurista. Vaihtelua on kaikessa, kromipuskurit ovat tyydyttäviä käytössä, rosterisia kehutaan, laatu ja muoto on niissä parantunut. Jos NOS osia löytyy, niitä ehdottomasti, mutta uusillakin pärjää.
Otsikko: Vs: Uustuotanto-osien laatu
Kirjoitti: kimisetä - 27.06.2012, 17:55:31
PV/Duett uustuotantopuskurit istuu kelvollisesti, kun ne eivät ole korimuodoissa niinkuin Amazonissa.
Tosin joidenkin vuosien ikäisestä PV:n uustuotantopuskurista kuoriutui kromit ihan painepesurilla...

Amazonin (-62) punaiset uustuotantoverhoilut penkkeihin on pirun hyvän näköiset ja sävykin paikallaan. Saman vuotiseen PV:hen ovipahvit on taas aika kuraa. Pahvien listat irtoilee liimauksistaan ja materiaali on aika lötköä verrattuna orkkikseen ja värisävykin on korkeintaan sinnepäin.

Tekniikkaosista ei ole ollut toistaiseksi mitään kitinää ainakaan omalta osaltani.
Otsikko: Vs: Uustuotanto-osien laatu
Kirjoitti: J.Salminen - 29.06.2012, 12:05:37
Amazonin etupuskurin kävyt oli sisäpuolelta valmiiksi ruosteessa, vaihdelaatikon kannen korkkitiiviste oli lähinnä "korkkiverkkotiiviste", en yritäkään kokeilla paikalleen. Pääosin kuitenkin tullut kohtalaisen laadukasta tavaraa. Toki vanha Volvolainen on aina sata kertaa parempi kuin uus kiinalainen tai made in EU, tms.
Otsikko: Vs: Uustuotanto-osien laatu
Kirjoitti: Kulmamies - 29.06.2012, 16:28:58
vaihdelaatikon kannen korkkitiiviste oli lähinnä "korkkiverkkotiiviste", en yritäkään kokeilla paikalleen.

Samanlaisia kokemuksia :)


Meillä on kartanoamazonissa ihan ensimmäisiä rosteripuskureita ja ne on aivan jumalattomat kamalat. Nykyään laatu huomattavasti parempaa.

Yleisesti ottaen osat ovat varsin laadukkaita. Jotkin kumitiivisteet ehkä aavistuksen turhan kovia, mutta sopivuus muuten mainiota.
Otsikko: Vs: Uustuotanto-osien laatu
Kirjoitti: volmi - 30.06.2012, 01:34:30
No peltiosat taas eivät. Tuli tuohon museo 142 volleen pieni kopsahdus 20v sitten kuskin puolen etuoveen, kun epätoivoinen silloin uuden 5 sarjalaisen bemarin omistaja pyrki sisään. No vakuutusyhtiö totesi, että tottakai pistetään volle kuntoon. Tuli uusi ovi ja homma hoitu ihan oikein äkkisiltään. Isäntä, joka omisti auton silloin, niin ei ollut niin tarkka. Itse olen huomannu nyt, että orkkis vänkärin ovi on kuin kassakaappi, mutta kuskin ovi on hieman peltiheikin tuntoinen (vähän kuin fiiatin oven heilauttais kiinni). Muuten kylläkään eroa huomaa.
Otsikko: Vs: Uustuotanto-osien laatu
Kirjoitti: 142 - 05.07.2012, 21:15:43
No peltiosat taas eivät. Tuli tuohon museo 142 volleen pieni kopsahdus 20v sitten kuskin puolen etuoveen, kun epätoivoinen silloin uuden 5 sarjalaisen bemarin omistaja pyrki sisään. No vakuutusyhtiö totesi, että tottakai pistetään volle kuntoon. Tuli uusi ovi ja homma hoitu ihan oikein äkkisiltään. Isäntä, joka omisti auton silloin, niin ei ollut niin tarkka. Itse olen huomannu nyt, että orkkis vänkärin ovi on kuin kassakaappi, mutta kuskin ovi on hieman peltiheikin tuntoinen (vähän kuin fiiatin oven heilauttais kiinni). Muuten kylläkään eroa huomaa.

142:een ei tietääkseni ole saanut tarvikkeena ovia. Joten osa lienee ollut alkuperäinen. Sanoisin, että tuossa on jäänyt peltisepällä homma vähän puolitiehen, jos ovi ei toimi niin kuin pitäisi. Asialla ei siis tekemistä uustuotanto-osien laadun kanssa...?
Otsikko: Vs: Uustuotanto-osien laatu
Kirjoitti: Titanium - 05.07.2012, 21:28:08
Uustuotantopeilit, sekä lokasuojanlistat tuohon pyhimykseen ovat todella hyvännäköiset ja istuvat hyvin.
Maskinkehys taas oli luvattoman "aaltoileva" pinnaltaan, kun sentään on melko hintava osa.
Niin ja lämppärin hana on pelannut hyvin ja on muutenkin laadukkaan oloinen.
Taitavat kaikenkaikkiaan olla melko hyviä, mutta alkuperäinen on aina alkuperäinen.
Otsikko: Vs: Uustuotanto-osien laatu
Kirjoitti: Zebe - 07.07.2012, 12:02:43
Ei mulla ainakaa viel oo muuta huonoa sanomista noista, kun se että 122S merkit etulokareissa.. Ollut nyt pari kesää ja toisesta lähtenyt kaikki "maalit" vai onko ne tarrat.. Eli nyt on koko merkki krominen..