Volvo Racing Club Finland - Koko Suomen Volvofoorumi

Tekniikka, Viritys, Veteraanit ja Projektit => Viritys => Turbo- ja remmiahtaminen => Aiheen aloitti: TopiK - 25.06.2012, 22:28:36

Otsikko: B230ft:een tarvitsema painepumppu
Kirjoitti: TopiK - 25.06.2012, 22:28:36
Elikäs tuli tuossa vaihdetta tuohon 2 satkuun kone b200f:stä b230ft:eeksi. Mutta painepumppu pysyi samana. Nyt onkin ongelmana se, että auto nykii kiihdytyksessä, ja sammuu vedosta kaasu päästettäessä ylös. mutta tämä ei tapahdu, kuin sade kelillä, tai kun lämpötila on viileämpi. Auto toimii oikein/ normaalisti ~20 asteen lämpötilassa.

Motonetin lista sanoo, että noissa laitteissa olisi erillaiset painepumput, mutta eroaako ne tuotoltaan, niin paljon, ettei auto toimi oikein? Ahtoja oli ensin 0,7 bar, mutta laskin ahdot vakioon 0,4bar , jos vika olisi kadonnut, mutta sama homma jatkuu.

Autossa kiinni olevan polttoainepumpun koodi oli 0 580 254 934. Pumppu pitää lievää "rutinaa" auton käydessä, mutta olen sen mieltänyt normaaliksi.  :(
Kattelin tuossa jo -044 loppusia pumppuja, mutta ei viitti "turhaan" niin kalliita osia ostella.

Eli kysymyshän oli, millaisia vikoja liian pieni tehoinen painepumppu aiheuttaa? ???
Otsikko: Vs: B230ft:een tarvitsema painepumppu
Kirjoitti: hevonen - 26.06.2012, 07:20:00
Tuo sun pumppushan antaa toimiessaan 5 bar/128l/h. Sen pitäisi riittää.
Jos se pitää rutinaa, katoppa toimiiko siirtopumppu? Senhän kuulee käydessä täyttöaukosta kuuntelemalla.
Pääpumppu kavitoi ellei sille syötetä polttoainetta.
Onko sulla oikea lämpöanturi koneessa, lh-2.2 vai lh 2.4 se ft?

Ton mukana tulee taas kysymys, onko oikea imm paikallaan...
Otsikko: Vs: B230ft:een tarvitsema painepumppu
Kirjoitti: TopiK - 26.06.2012, 15:35:41
Tuo sun pumppushan antaa toimiessaan 5 bar/128l/h. Sen pitäisi riittää.
Jos se pitää rutinaa, katoppa toimiiko siirtopumppu? Senhän kuulee käydessä täyttöaukosta kuuntelemalla.
Pääpumppu kavitoi ellei sille syötetä polttoainetta.
Onko sulla oikea lämpöanturi koneessa, lh-2.2 vai lh 2.4 se ft?

Ton mukana tulee taas kysymys, onko oikea imm paikallaan...
Eli laite on lh-2.4, ja Imm on -016 loppunen. Siirtopumpun käyn kohta kuuntelemassa ja mittaamassa, mutta luulen senkin toimivan. Lämpöanturi? siis se ruiskun kannessa oleva ohjain anturi, on lh-2.4:stä peräisin, ja osalistat ei kylläkään tunne kuin yhden, mutta täytynee sekin mittailla.
Otsikko: Vs: B230ft:een tarvitsema painepumppu
Kirjoitti: hevonen - 26.06.2012, 16:17:19
Eli laite on lh-2.4, ja Imm on -016 loppunen. Siirtopumpun käyn kohta kuuntelemassa ja mittaamassa, mutta luulen senkin toimivan. Lämpöanturi? siis se ruiskun kannessa oleva ohjain anturi, on lh-2.4:stä peräisin, ja osalistat ei kylläkään tunne kuin yhden, mutta täytynee sekin mittailla.
Joops, meinasin vaan sitä että lh-2.2 on eri anturi mutta jos se on lh-2.4 niin asia lienee ok. Että se niistä osalistoista. :)
Otsikko: Vs: B230ft:een tarvitsema painepumppu
Kirjoitti: TopiK - 26.06.2012, 16:51:49
Eli laite on lh-2.4, ja Imm on -016 loppunen. Siirtopumpun käyn kohta kuuntelemassa ja mittaamassa, mutta luulen senkin toimivan. Lämpöanturi? siis se ruiskun kannessa oleva ohjain anturi, on lh-2.4:stä peräisin, ja osalistat ei kylläkään tunne kuin yhden, mutta täytynee sekin mittailla.
Joops, meinasin vaan sitä että lh-2.2 on eri anturi mutta jos se on lh-2.4 niin asia lienee ok. Että se niistä osalistoista. :)

Kävin mittailemassa noita pumppuja ja antureita, Imm oli ok 3.2 ohmin vastuksellaan ja Kannen lämpötilaanturi meni rajojen sisään vastukseltaan, mutta päästyäni takakontillle mittailemaan tankin pumppua, ei siellä ollut ketään kotona, toisin sanoen ei anna vastusta. Eli tankin siirtopumppu on rikki.

Onko sillä nyt sitten väliä, että minkälaisen siirtopumpun sinne tankkiin laittaa, koska autoa olisi tarkoitus virittää tulevaisuudessa? Onkohan tuo painepumppukin nyt sitten loppu, kun on joutunut imemään tankista siirtopumpun läpi?  ???

Otsikko: Vs: B230ft:een tarvitsema painepumppu
Kirjoitti: hevonen - 26.06.2012, 18:34:16
Ei se siirtopumppu niin tarkkaa ole, kuhan lykkää...
Imm 3.2 ohm??? Mittaa se jännite kolmoskarvasta, pitäis olla n. 2.3V. Käydessä. Tosin tuo tankkipumpun pimeys selittää kyllä koko homman... Pääpumppu on varmaan ihan ok kunhan saa kaverikseen vähän siirtopumpulta painetta. 8)