Volvo Racing Club Finland - Koko Suomen Volvofoorumi
Tekniikka, Viritys, Veteraanit ja Projektit => Etu- ja nelivetoiset => Korjaamo ja yleistekniikka => S40/V50 (vm.04-12), C30, C70 (vm.06-13) => Aiheen aloitti: ensikäyttäjä - 28.01.2011, 22:45:34
-
Ajoin rauhassa mökiltä kaupungille. Jouduin tekemään "äkkijarrutuksen", kohta syttyi valot "ABS-jarrujästelmä,vaihteisto, moottorinohjausjärjestelmä ym valot. Vein auton siniselle.
Lukuisia vikakoodeja: BMC, TCM,EMC,CEM,ESP.
Mitä tehdä auton korjauksen jälkeen-ilmeisesti vaihtoon-auto v.50 aut.2.4 aj. 107 tki.
-
(veikkaus:) Akku / laturi kuollut tai akun kaapeli huonosti. Virrat loppuu järjestelmät lähtee pois päältä ja aiheuttaa sekavia ilmoituksia. tarkista lataako ja akun jännite. Saattanut äkkijarrutuksessa tulla, koska ABS:in pumppu haukannut virtaa toimiessaan enempi kuin normaalisti. Jarrutus/äkkipysäys itsessään ei välttämättä ole suora syy ongelmiin.
-
Akunvaihdolla loppu multa nuo temppuilut. Ilmoitteli infonäytössä "moottorijärjestelmä vaatii huollon" sekä "akkujännite alhainen".
Muillakin kuulemma korjaantunut noita herjoja tällä reseptillä.
Miten vanha akku autossa? Auton vuosimalli?
-
Auto siis v.50 -06 automaatti. Alkuperäinen akku. Viimeinen "veikkaus" TCM-yksikkö. Takaisinkutsukampanja
ko. yksikölle 6.5.2010 asti-koskee vain s 40 malleja- miksei v. 50, koska kuitenkin käyttävät samoja "komponentteja". "Viisaat" kommentoinevat.
-
Vika löytyi-automaattivaihteiston ohjausyksikkö -tcm-, ohjausyksikön irroitus-johtoliittimet uusittu (hapettuneet). Nyt toimii ainakin toistaiseksi. Tietääkö muuten kukaan mikä "kuvaus/koodi" sopii v.50 2,4 geatronic-automaatin vaihteiston ohjausyksikölle (TCM): 1.3, 16.3, 4.3, vai 7.3?
-
Muokkasin ensimmäisen viestin otsikkoa kuvaavammaksi, mikäli haluat sen olevan jotain muuta, muokkaa itse.