Volvo Racing Club Finland - Koko Suomen Volvofoorumi
Tekniikka, Viritys, Veteraanit ja Projektit => Etu- ja nelivetoiset => Korjaamo ja yleistekniikka => 850, V/S70 (vm.<-00), C70 (vm.<-05) => Aiheen aloitti: Jape-79 - 27.06.2012, 12:31:50
-
Tarviis apuja ecun ja johtosarjan välisen liittimen kytkentään, tai siis tarviis tietää kumpaanko ecun reunaan tulee A-liitinkisko ja kumpaanko B-liitinkisko.
Normaalisti ei tätä ongelmaa varmastikkaan ole. Nyt kuitenkin sattuu olemaan "riisuttu" johtosarja jolloin tuon ecun liittimen vai laittaa myös väärinpäin.
En tullut katsoneeksi kumminko päin liittimet eculla on kun oletin ettei liitintä tuohon väärin saa. Mutta kuinkas ollakkaan, käyhän se siihen molemmin päin :o
Kysymys siis kuuluu: Tuleeko A-liitinkisko vasempaan vai oikeaan reunaan kun ecua katsotaan samasta suunnasta kuin alla olevassa kuvassa? Alimmassa kuvassa käsittääkseni A-liitinkisko on oikealla ja B vastaavasti vasemmalla puolella.
(http://i1090.photobucket.com/albums/i371/jape-791/Vw%20Golf%20V6%20t5/Ecun_liitin.jpg)
(http://i1090.photobucket.com/albums/i371/jape-791/Vw%20Golf%20V6%20t5/Ecu_liitin.jpg)
Jos tähän joku osaisi antaa pätevän vastauksen niin ei pääse ecusta sähkölaitteille niin elintärkeä savu pihalle ;)
-
Eikö kenelläkään ole tietoa kumminko päin liittimen pitää tulla eculle? Tietäisikö joku edes jonkin joka voisi tietää asiasta?
Olisin tiedosta todella kiitollinen, jos koittaa yrityksen ja erhehdyksen kautta niin minun tuurilla liitin on väärin ja boxista pääsee sauhu :(
-
Käyn huomenna illasta tallilla otan sulle kuvan tuosta liitoksesta.
-
Tietääkseni se suojakotelo määrittää miten päin se menee sinne lukituksen takia.
Vai onko kotelo hävinnyt?
Toi Bosch tarra tulee autosta katsottuna taaksepäin ja toinen pää keulaa kohden.
B-liitin taitaa olla moottorille, joten se tulee kuvassa vasemmalle...
-
Tietääkseni se suojakotelo määrittää miten päin se menee sinne lukituksen takia.
Vai onko kotelo hävinnyt?
Toi Bosch tarra tulee autosta katsottuna taaksepäin ja toinen pää keulaa kohden.
B-liitin taitaa olla moottorille, joten se tulee kuvassa vasemmalle...
Ei ole alkuperäistä suojakoteloa olemassa, kyseessä on sätös jossa 850 t5:n tekniikka on ahdettu III koppasen golffin konehuoneeseen. Sähkötyöt on edellisen rakentelijan peruja ja johtosarjat on osin purettu ja muutettu alkuperäisestä. Oli tarkoitus siistiä itse noita sähkötöitä mutta ajanpuutteen vuoksi taitaa jäädä tekemättä.
Käyn huomenna illasta tallilla otan sulle kuvan tuosta liitoksesta.
Kiitoksia kovasti, tuosta kuvasta selviää kuinka päin liittimien tulee olla :) Saan kenties jo huomenna savut koneesta sitten oikeasta paikasta 8)
-
Tästä näet miten liittemet on kiinni boksissa.
(http://i880.photobucket.com/albums/ac2/600rr_photos/Vol/WP_000013.jpg)
-
Tästä näet miten liittemet on kiinni boksissa.
(http://i880.photobucket.com/albums/ac2/600rr_photos/Vol/WP_000013.jpg)
Kiitos ja kumarrus! Tuosta ei jää enää epäselväksi kuinka liitinten tulee olla 8) Pitää siis pyöräyttää boxi ympäri niin menee piuhat oikeinpäin...
-
Tästä näet miten liittemet on kiinni boksissa.
(http://i880.photobucket.com/albums/ac2/600rr_photos/Vol/WP_000013.jpg)
Vielä kerran kiitos kuvasta! Liitin tuli tuon perusteella oikein ja sain koneen pyörimään:)