Volvo Racing Club Finland - Koko Suomen Volvofoorumi
Tekniikka, Viritys, Veteraanit ja Projektit => Etu- ja nelivetoiset => Korjaamo ja yleistekniikka => Nelivetotekniikka => Aiheen aloitti: pmneuvon - 28.06.2012, 20:00:39
-
Terve! DSTC huutaa huoltoa ja vika "yllättäen" paikannettu pumppuun tai paineanturiin. Onko vaihtoehtoisia korjaustapoja tai hankintakanavia viralliselle huollolle, jossa pumppu 370 eur + parin tunnin työt + mahdollisesti 150 euron anturi?
Kiitos avusta!
-
No en mä vaihtoehtoisista tiedä, mutta lähtisin siitä, että joku, joka oikeasti tietää mitä tekee tutkisi ajossa vidalla missä mennään. Paineanturi on käsittääkseni nopsa vaihtaa eli sillä kannattanee aloittaa ja sen voi periaatteessa tehdä muuallakin kuin volvolla.
Pumpun vaihto on tosiaan ohjeaikojen perusteella parin tunnin homma. Todellisuudessa taitaa mennä pidempään, kun pultit on ruosteessa yms jumittaa. Pakoputki pitää ottaa osittain irti. Kardaani ottaa takapäästä irti, värinänvaimennin irti ja sitten saa pumpun pois. Työssä käytännössä pitää olla volvon erikoistyökalut jos meinaa saada osat ehjänä irti sujuvasti.
Paljonkohan autolla on ajettu ja onko haldexin öljyjä ja suodattimia vaihdettu? tuli vaan mieleen, että vika voi olla myös siinä, että pumpun yhteydessä oleva sihti on ihan tukossa ja homma voisi korjaantua myös suodattimimen+öljyjen vaihdolla+ sihdin puhdistuksella. Tämä siis mikäli vika ei ole paineanturissa.
-
Terve!
Kiitos vastauksesta. Autolla ajettu 230 tkm. MIetin itse, onko kyse moottorin hilien loppumisesta. Pumpussa käsittääkseni sisällä sähkömottori. Diagnostiikka herjaa, ettei yhteyttä ole eli sähköt ilm on poikki ja noita hiiliä on vaihdettu ainakin VAG:n Haldexeihin. Tosin tiivisteet ja stefa täytynee jostain kaivaa, eikä nuo tee-itse korjaukset ole aina onnistuneet. Volvolle tuntui olevan "tyyppi"juttu, mutta yllättävän vähän on eri foorumeilla tarinaa, paitsi VAG-foorumeilla.
-
Näissä menee öljy pumpun sisälle ajan saatossa ja rupeaa polttamaan nelivedon sulaketta. eli jos sulake palanut niin vika aika varmasti pumpussa johon on öljy päässyt sisälle.
-
Terve!
Kiitos vastauksesta. Autolla ajettu 230 tkm. MIetin itse, onko kyse moottorin hilien loppumisesta. Pumpussa käsittääkseni sisällä sähkömottori. Diagnostiikka herjaa, ettei yhteyttä ole eli sähköt ilm on poikki ja noita hiiliä on vaihdettu ainakin VAG:n Haldexeihin. Tosin tiivisteet ja stefa täytynee jostain kaivaa, eikä nuo tee-itse korjaukset ole aina onnistuneet. Volvolle tuntui olevan "tyyppi"juttu, mutta yllättävän vähän on eri foorumeilla tarinaa, paitsi VAG-foorumeilla.
Tuo johtuu siitä, että volvo suojelee mainettaan vaikenemisella jottei nuo asiat tulisi julkisuuteen ja suuren median tietoon. Tieto heillä kyllä on asiasta ja onhan tuo lisätienestiä.
-
Tuo johtuu siitä, että volvo suojelee mainettaan vaikenemisella jottei nuo asiat tulisi julkisuuteen ja suuren median tietoon. Tieto heillä kyllä on asiasta ja onhan tuo lisätienestiä.
Sama tieto on VAG:llä. JA on se pumppu siellä kovilla, säälittävän kokoinen
verrattuna siihen että sen pitää tuottaa sinne perään se paine,
eikä öljytilavuuskaan mitenkään mairitteleva ole haldexissa, juuri siellä pumpun puolella,
ei perän puolella.
-
Sama tieto on VAG:llä. JA on se pumppu siellä kovilla, säälittävän kokoinen
verrattuna siihen että sen pitää tuottaa sinne perään se paine,
eikä öljytilavuuskaan mitenkään mairitteleva ole haldexissa, juuri siellä pumpun puolella,
ei perän puolella.
Johtuu varmaan, että vagilaisia on myyty huomattavasti enemmän tuolla haldex:lla, niin juttuakin löytyy enemmän. Ebay:stä noita pumppuja sai kohtuuhintaan.
-
Sama tieto on VAG:llä. JA on se pumppu siellä kovilla, säälittävän kokoinen
verrattuna siihen että sen pitää tuottaa sinne perään se paine,
eikä öljytilavuuskaan mitenkään mairitteleva ole haldexissa, juuri siellä pumpun puolella,
ei perän puolella.
Se pummpuhan tuottaa sinne perään vaan esipaineen ja on tuon ikäisessä gen 3 vehkeessä isompi , kuin gen 1 ja 2. Toki eihn sekään ikuisuuksia kestä :(
-
Terve! DSTC huutaa huoltoa ja vika "yllättäen" paikannettu pumppuun tai paineanturiin. Onko vaihtoehtoisia korjaustapoja tai hankintakanavia viralliselle huollolle, jossa pumppu 370 eur + parin tunnin työt + mahdollisesti 150 euron anturi?
Kiitos avusta!
Tähän(kään) ei varmaan ole koskaan vaihdettu Haldexin suodatinta + öljyjä? ???