Volvo Racing Club Finland - Koko Suomen Volvofoorumi
Tekniikka, Viritys, Veteraanit ja Projektit => Etu- ja nelivetoiset => Korjaamo ja yleistekniikka => S60, V70 (vm.00-07), S80 (vm. -> 06), XC90 => Aiheen aloitti: mattitimonen - 02.07.2012, 09:36:42
-
Onko kellään kokemusta tuollaisesta yhistelmästä? Eli oireet ovat kun vaihdoin takalaakerin niin abs merkkivalo sammuu ensin noin 30km/h vauhdissa jonka jälkeen noin 80km/h vauhdissa syttyy uudelleen. Ensin laitoin laakerin mukana tulevan metalllisen pölysuojan kanssa laakerin paikoilleen ja valo paloi koko ajan, netissä ohjeena onkin että tuo kuuluisi poistaa asennuksen yhteydessä. Soitinkin motonettiin ja kysyin niin suoja on metallia ja kun anturi on mangneettinen niin sekasihan se menee. Sitten päästin originelli laakerista suojan joka on eri materiaalia niin valo alkoi temppuilla kyseisellä lailla. Eli onko tuo laakeri jotenkin erilailla tehty ettei pölysuoja saa olla ollenkaan paikoillaan????? Ennen ei ole ollut mitään ongelmia. ja auto oli tuollainen 99vm s80
-
S60:ssä Motonetin/ FAG laakeri aiheutti ABS:n sekoamisen. Minulla koodit antoivat tiedoksi, nopeus epälooginen. Live data kertoi nopeudeksi lukemia 40-120, kun muista pyöristä nopeus oli samanaikaisesti 80. Vika korjattiin lopulta vaihtamalla 10 tkm ajettu takapyörän laakeri, tosin sitä ennen oli vaihdettu akku, ABS-anturi ja ABS-ohjainboksi.
-
purin kolmannen kerran ja jätin suojan pois niin pelaa normaalisti. motonetiltä kyllä näin käskettiin tehdä jo aluksi mutta olisi kyllä minusta hyvä joku suoja siinä olla, meinasivat et on sillein tehty että kestää ilmankin.
-
V70 -03, Vikakoodina BCM-0041 JA BCM-0042 Pyöränanturia siis herjaa.
Signaali virheellinen ja mekaaninen virhe.
Uusi anturi vaihdettu, ei vaikutusta.
Mikä mahtaa olla vikana? Uus napa kehiin?
Autosta kuuluu sännöllinen "naksutus", joka on suoraan verrannollinen auton nopeuteen. Naksutus poistuu kun mittarissa yli 25 kmh jolloin absvalo syttyy.
Kun parametrit luettiin, näkyi että anturi ei tunnista yhtä kohtaa laakerista, eli siis lukema katkeaa. Vikana boksi vai laakeri?
Ps. Uus napa tiskillä hintaan 230€.
-
Itellä Volvo V70 mk2 D5 -04 alkanut vilkuttamaan ABS/luistonesto vaatii huoltoa ilmoitusta. Loppu kesästä vaihdoin vasemmalle eteen motonetin navan. Talvirenkaiden vaihdoin jälkeen oikealta edestä alkoi kuulumaan nopeuden vaihtelun mukaan nakutusta. Syynä renkaaseen hinkannut abs-anturi jonka kuori kului puhki. Tänään tilaukseen uusi anturi. Syynä vikailmoitukseen mitä luultavammin siis ABS-anturin puhki kulunut johdon suoja joka nyt jo luultavammin poikki kokonaan koska enää abs-valo ei sammu uudelleen käynnistämisen jälkeenkään.
Vikakoodia ei ole luettu vielä vaan koetetaan vaihtaa anturi ensin. Pitääkö koodit nollata anturin vaihtamisen jälkeen?
Onko volvoklopin vialle jo löytynyt syy?
-
Kun abs-järjestelmän vika on kunnossa, pääsääntöisesti valo sammuu viimeistään silloin, kun nopeus ylittää ekan kerran 40km/h vai oliko se 20