Volvo Racing Club Finland - Koko Suomen Volvofoorumi
Tekniikka, Viritys, Veteraanit ja Projektit => Takavetoiset => Korjaamo ja yleistekniikka => 200 => Aiheen aloitti: FenixOmena - 04.07.2012, 13:53:08
-
Juups elikkäs kävin tuommosen 245 volvon hakemassa ja siihen on vaihettu b19a:n tilalle b230e kone.
nyt on vaan onkkelma kun ei lähe käyntiin. laturi vikaa siinä oli kun ei ladannut kunnolla mutta laturin eilen vaihdoin ja sitten yritettiin käyntiin apuvirran kanssa niin sahas kyllä mutta ei hörähtäny rupesin sitten tuossa tutkailemaan niin ei kyllä konehuoneessa haise bensakaan ollenkaan eli oisko siirtopumpussa jotakin vikaa? hinauksessakin kun tuppaa vaihteen sisään niin ei starttaa ja kjetissähän tuo pumppu on ihan sähköllä toimiva? auto toissa päivänä toimi hyvin mitä nyt laturi ei oikee ladannu mut käynnisty ja pysy käynnissä sit eilen aamulla kun käynnistin niin hörähti ja kävi varmaan 5 sek jonkajälkeen sammui eikä enää käynnistyny. tuossa on sähkötkin kyllä melko sätöslaatusesti tehty että voihan tuo olla siitäkin. minkäslainen rele se pitäs sieltä metästää ? kun 2 relettä tuolla kuskin oikealta puolelta löytyy vai pitääkö se repiä sisustaa auki ja lähtee seuraamaan johtoja.
-
http://www.vrcf.fi/foorumi/index.php?topic=20413.0
-
Ekana kannattaa selvittää toimiiko pääpumppu tai pa-pumpun rele. Itellä teki just samaa
että hörähti pariksi sekunniksi ja vika oli siinä että pääpumppu ei toiminu.
-
Juu vika korjaantu ku löysin bensapumpun releen tuolta kaiken keskeltä sehä se oli iha palanu :D taas toimii! Biltemasta rele 3e :)
-
Biltemasta rele 3e :)
Älä viitti! ilimanen.
-
no lähes! :D kävin sinisellä tiskillä niin sano et vajaa 2 viikkoo menee et saa ku tilaustavaraa ja ois maksanu 60e...
-
ei edes biltemasta saa k-jetin relettä 3 euron hintaan.. :o
-
ei edes biltemasta saa k-jetin relettä 3 euron hintaan.. :o
Paitsi jos kytkentä on tehty kuten 70-luvun K-jet autoissa kahdella standardireleellä. Silloin ei sitä ylihintaista vihreetä erikoisrelettä tarvitse.
Jos kyseinen auto on vm -78 sinapinkeltainen 245 rekkarilla TLT-... kuten veikkan sen olevan, K-jet swapin on tehnyt eräs foorumilainen jonka tuntien on käyttänyt asennuksessa järkeä ja tehnyt kytkennän stanureleitä käyttäen.
-
niin muuten on. vanhamalli kytkentä on erilainen. siinähän menee töpseli siihen ilma-bensa säätimeen.. :)
-
Paitsi jos kytkentä on tehty kuten 70-luvun K-jet autoissa kahdella standardireleellä. Silloin ei sitä ylihintaista vihreetä erikoisrelettä tarvitse.
Jos kyseinen auto on vm -78 sinapinkeltainen 245 rekkarilla TLT-... kuten veikkan sen olevan, K-jet swapin on tehnyt eräs foorumilainen jonka tuntien on käyttänyt asennuksessa järkeä ja tehnyt kytkennän stanureleitä käyttäen.
Sama auto ja juu biltemasta standardi rele 3e käypi suoraan :)