Volvo Racing Club Finland - Koko Suomen Volvofoorumi
Keskustelua Volvoista => Yleinen keskustelu => Aiheen aloitti: D5GT - 06.07.2012, 22:11:08
-
Kun foorumia selailee näkee enemmän ja vähemmän laitettuja autoja. -Onko kenelläkään alkuperäiskunnossa olevia Volvoja. Ihan viimeiset vuosimallit tuskin on suurta yleisöä (ainakin minä) kiinnostavia. Historic-luokasta loytynee myös, mutta miten 80-90 -luvun pelit?
Jotenkin tuntuu että lähes kaikista on ainakin silputtu jousia tms. tai muuten ovat päässeet väsähtämään vuosien kuluessa. Kuka tunnustaa?
-
:) Mulla on ihan alkuperänen 740:nen vuodelta 89! Ainut miinus on pöllärit, jotka on w202 mersusta..
Kukaan tällä voorumilla ei halunnu myydä mulle volvon kapseleita.. :( Ihme pihtareita.. :hello:
-
Tämähän on Volvo Racing Club Finland joten ei täällä ole muuta ku kisavehkeitä :D
-
No mulla on -95 945 joka on muuten orggis patsi että siitä on silputtu jousia :2funny:
-
Vanhemmilta löytyy orkkis kuntoinen 960:nen. Ei ole silputtu jousia tai laitettu tarvikevanteita tai soittimia. Okei joitakin osia on laitettu tarvikkeena koska orkkis ollu ihan järjettömissä hinnoissa. Niin Volvo liikkeen leimat löytyy huoltokirjasta :). Ovat auton toisia omistajia.
-
löytyy 240 joka on joka kohdasta alkuperäinen, jossei vaihdettuja tarvike osia lasketa :-*
-
Ainakin mun mielestä tarvikeosat menee tämän ikäisissä..
Pakko irvailla kempulan heittoon - ja kieliposkella heittää takaisin. Ei esim. 740:stä saa urheilullista - mitenkään. Ei edes niillä "in sports" -tarroilla tai madalluksella. Tiedän kyllä voiman viehätyksen, sellaisessa kopassa, jossa sitä ei odota. Tunnustan että omakin oli tuunattu, turbon vanteet, (TD tuli vakiona peltivanteilla) ja viimeisinä vuosina poppikonekkin vaihtui, cd-levyt ei orggikseen uponneet ja alkoivat olemaan kova sana 90-luvun alussa.
Olisi vaan mukava nähdä joku pieteetillä hoidettu ja "täydellisen" alkuperäinen, joka siirtyy sellaisenaan jälkipolvien ihmeteltäväksi. 80-luvun vehkeet alkaa olla museoikäisiä.ne
-
Ainakin mun mielestä tarvikeosat menee tämän ikäisissä..
Pakko irvailla kempulan heittoon - ja kieliposkella heittää takaisin. Ei esim. 740:stä saa urheilullista - mitenkään. Ei edes niillä "in sports" -tarroilla tai madalluksella. Tiedän kyllä voiman viehätyksen, sellaisessa kopassa, jossa sitä ei odota. Tunnustan että omakin oli tuunattu, turbon vanteet, (TD tuli vakiona peltivanteilla) ja viimeisinä vuosina poppikonekkin vaihtui, cd-levyt ei orggikseen uponneet ja alkoivat olemaan kova sana 90-luvun alussa.
Olisi vaan mukava nähdä joku pieteetillä hoidettu ja "täydellisen" alkuperäinen, joka siirtyy sellaisenaan jälkipolvien ihmeteltäväksi. 80-luvun vehkeet alkaa olla museoikäisiä.ne
- Tuossa vois olla aika hyvä aihio semmoseen http://www.nettiauto.com/volvo/s90/4868414
-
Eipä noissa omissa varsinaista tuningia juuri ole vaan kaikki mitä on tehty on tehty mahdollisimman paljon sen näköisesti mitä olisi autoa tilatessa saanut listasta rastittua. No okei, kakkosnelosessa on lisävalot ja molemmissa on pari ylimääräistä tarraa.
-
- Tuossa vois olla aika hyvä aihio semmoseen http://www.nettiauto.com/volvo/s90/4868414
Yksi pölykapseli ei ole alkuperäinen. Samoin soitin ja antenni on vaihdettu.
-
Yksi pölykapseli ei ole alkuperäinen. Samoin soitin ja antenni on vaihdettu.
Ainakin mun mielestä tarvikeosat menee tämän ikäisissä..
Pakko irvailla kempulan heittoon - ja kieliposkella heittää takaisin. Ei esim. 740:stä saa urheilullista - mitenkään. Ei edes niillä "in sports" -tarroilla tai madalluksella. Tiedän kyllä voiman viehätyksen, sellaisessa kopassa, jossa sitä ei odota. Tunnustan että omakin oli tuunattu, turbon vanteet, (TD tuli vakiona peltivanteilla) ja viimeisinä vuosina poppikonekkin vaihtui, cd-levyt ei orggikseen uponneet ja alkoivat olemaan kova sana 90-luvun alussa.
Olisi vaan mukava nähdä joku pieteetillä hoidettu ja "täydellisen" alkuperäinen, joka siirtyy sellaisenaan jälkipolvien ihmeteltäväksi. 80-luvun vehkeet alkaa olla museoikäisiä.ne
-
soitin, iskarit, jarrut, katti ,laturi ja tehostimen pumppu on laitettu tarvikkeena. Pölykapselit on kesällä kai s60? Ja talvisin 700: sen omat. :buck2: loput on orggis osia. Missä raja menee?
-
Nyt alkoi muistiinkin hiipimään se lehtijuttu kuin pakasta vedetystä 740:stä - jossain topikissa sitä hämmästeltiin.
-
Nyt alkoi muistiinkin hiipimään se lehtijuttu kuin pakasta vedetystä 740:stä - jossain topikissa sitä hämmästeltiin.
Puhutaanko nyt siitä oliko se -87 kultainen 740 b200k neekerivarustein ja beige sisusta?
Sellaisesta ainakin on ollu lehtijuttu jossain kotiin ilmestyneessä autolehdessä
-
Puhutaanko nyt siitä oliko se -87 kultainen 740 b200k neekerivarustein ja beige sisusta?
Sellaisesta ainakin on ollu lehtijuttu jossain kotiin ilmestyneessä autolehdessä
Tuulilasi?
-
Nyt alkoi muistiinkin hiipimään se lehtijuttu kuin pakasta vedetystä 740:stä - jossain topikissa sitä hämmästeltiin.
http://www.vrcf.fi/foorumi/index.php?topic=18106.0
-
Itsellä voisin sanoa olevan alkuperäinen, ainoa muutos on mustaksi maalaatut etuovien "kauitinritilät" (jos tuota lasketaan), muuten täysin alkuperäinen :).
EDIT. Rumia kuvia saa kattella allekirjoituksen linkistä, kunnostus on kuitenkin käynnissä.
EDIT. 2. Niin olihan omassakin JVC mankkana, ja kesävanteina Rialit. Joten n. 95% original?
Nyt on kyllä mankkana mukana tullut alkuperäinen, joten tuo lukema on varmaan 97%... ::)
-
Täältä löytyy kans yks 240 -87. Siirtynyt isältä pojalle eli olen toinen omistaja.
Vaihtunut vain soitin ja antenni. Löytyy jopa 80 sarjan renkaat ;D
-
Pari viikkoa sitten ostin edullisesti täysin alkuperäiskuntoisen 740:n vuosimallia 1987, ainoastaan soitin on vaihdettu aikakauteen sopivaan kasetti-pioneeriin :) Koriltaan priima ja maalipinnankin sai myllytyksellä uudenveroiseksi ;)
Oikea aikakone!
-
Puhutaanko nyt siitä oliko se -87 kultainen 740 b200k neekerivarustein ja beige sisusta?
Sellaisesta ainakin on ollu lehtijuttu jossain kotiin ilmestyneessä autolehdessä
Nyt on pakko sanoa että Suomessa tuskin yhtään neekerivarusteista volvoa. Tai meillä päin ainaki neekerivarusteinen meinaa jopa ilman lämmityslaitetta kabiinissa. Karvalakki sitten asia erikseen.
-
No tuo allekirjotuksen 960 on kyllä melkein alkuperäinen. Vähän ketuttaa, kun ei siniseltä saanut antennin piiskaa kromatulla nupilla, joutu laittaan mustan. Onhan siinä tietystikin vähän sanomista siellä sun täällä, mutta mitään muutoksia ei ole tehty, eikä tehdä, on se kuitenkin siinä määrin hulppee yksilö, ettei ainakaan nettiautosta vielä oo vastaavaa sattunu silmiin. Tällä hetkellä kosla odottelee tuolla tallissa rahoitusta, jotta sais laitettua sen taas mahdollisimman lähelle uutuuden loistoaan ja tarvikeosia vältetään sitten viimeiseen asti.
Toinen projekti olisi tuo 244, joka odottaa maalausta ja kokoamista, alkuperäinen B21E pitäis myös rempata ja heittää pellin alle tuon voimavuotisen tilalle ja sittenhän sitä voiskin näyttää museotarkastajalle. Saa nyt nähdä toteutuuko koskaan. :D
Kyllähän se vähän välillä surettaa, kun näitä kattelee, että minkä takia sitä kaikkien pitää mennä hienoja vehkeitä madaltamaan tms. Huonommissa yksilöissä sillä nyt ei ole niin väliä, mutta jos oikein ehjä ja alkuperäinen vanhus sivalletaan tonttiin ja alle jotkin naurettavat 18" vanteet ja vähän sitä sun tätä, sisusta rei'itetään kaiutinasennuksia varten, niin tuppaahan tuo masentamaan. :( Toisaalta madaltaminen nyt ei vielä ole mitään peruuttamatonta tuhoa, kunhan ei kaaria rullata.
-
Kyllähän nuo kummatkin V70 ja 780 on alkuperäisessä kuosissa. Tosin kummassakaan ei ole alkuperäisiä vanteita. 780:aan pitäisi tulla 5 vuoden sisällä orkkikset, sitten menisi museokatsastuksestakin läpi ::) Houkuttelee pahasti tuo 35€ per vuosi :nälkä:
-
Kyllähän nuo kummatkin V70 ja 780 on alkuperäisessä kuosissa. Tosin kummassakaan ei ole alkuperäisiä vanteita. 780:aan pitäisi tulla 4 vuoden sisällä orkkikset, sitten menisi museokatsastuksestakin läpip ::) Houkuttelee pahasti tuo 35€ per vuosi :nälkä:
Ton sun 780:n saa museorekisteriin aikaisintaan 2018.
-
Ton sun 780:n saa museorekisteriin aikaisintaan 2018.
Korjataampa sen verran että 2019.. :)
-
Korjataampa sen verran että 2019.. :)
No just rupesin muistelemaan että sehän oli 30 vuotta valmistusvuoden päättymisestä.
-
Toisaalta -88 malli voi hyvinkin olla -87 tehty ja rekisteröity.
-
Mun C70 on täysin alkuperäinen ja sellaisena se pysyykin. Korkeintaan vaihdetaan väriä jossain vaiheessa, mutta sekin tulee olemaan Volvon värikartasta. Se on vaan niin hieno alkuperäsenä! Tai no, ehkä rammarin vois vaihtaa uudempaan.
Ja kulutusosia saattaa olla tarvikkeena asennettu, mutta siinä kaikki. :)
-
Tuli muuten mieleen, että auton saa myös museoon vaikka se olisi vaihtanut väriä.. Kunhan väriä on saanu kyseiseen autoon tehtaalta.. :)
-
No just rupesin muistelemaan että sehän oli 30 vuotta valmistusvuoden päättymisestä.
Siis minulle on ainakin sanottu, että saa laittaa MR-rekkareihin silloin kun auton tuontipäivästä Suomeen on kulunut 30 vuotta? Ja tämähän on Suomi-auto. ??? Viisaammat selittäköön
-
"Museoajoneuvon valmistusvuoden päättymisestä on oltava kulunut vähintään 30 vuotta."
http://www.trafi.fi/filebank/a/1325147177/22eea1a47022c67d8d2aee4458b0dc25/4751-Museoajoneuvon_hyvaksyminen_katsastuksessa.pdf (http://www.trafi.fi/filebank/a/1325147177/22eea1a47022c67d8d2aee4458b0dc25/4751-Museoajoneuvon_hyvaksyminen_katsastuksessa.pdf)
-
Löytyy kolme alkuperäistä Volvoa allekirjoittaneelta.
2-ovisia 240-sarjalaisia vuosimalliltaan -84 ja -83. Toinen näistä on käyttöautona ja toinen odottelee museointi-ikärajan saavuttamista.
Se kolmas ei toki ole auto vaan T-24 bensapetrooli traktori vuodelta -60. Sekin alkuperäinen.
Millekkään näistä kolmesta alkuperäisestä ei käy mielessäkään tuunata millään tavalla. Oma maku sanoo, että alkuperäinen on aina alkuperäinen.
-
Itellä ei ole alkuperäistä volvoa, Mutta meijän firman pihalla on Täysin alkuperäis kunnossa oleva volvo 740 Turbo. Se on kyllä hieno ku on kaikki ihan alkuperäistä ja se on vielä niin hyvänkuntoinen :)
Itellä olis joskus tarkoitus hankkia joku 100 sarja tai vastaava mikä olis ihan alkup. kuntoinen.
-
Kaverilla on seisoo lämpimässä tallissa 142 vuosimallia 72 (käyttöönotettu 73)
-Alkuperäinen maalipinta! Väri kalsarin sininen :)
-Alkuperäinen kone (b20)+laatikko.
-Alkuperäiset penkit. Penkinpäälliset suojana.
-Alkuperäinen soitin. En ole ihan 100% varma, mutta vanha se on!
-3 sarjaa alkuperäisiä vannesarjoja. Yksi sarja on 15" "tykkivanteet"
Alkuperäinen ratti ei ole paikoillaan, mutta on tallessa.
Hieman OT: Auto saattaa olla myynnissä ;)
-
Kaverilla on seisoo lämpimässä tallissa 142 vuosimallia 72 (käyttöönotettu 73)
-Alkuperäinen maalipinta! Väri kalsarin sininen :)
-Alkuperäinen kone (b20)+laatikko.
-Alkuperäiset penkit. Penkinpäälliset suojana.
-Alkuperäinen soitin. En ole ihan 100% varma, mutta vanha se on!
-3 sarjaa alkuperäisiä vannesarjoja. Yksi sarja on 15" "tykkivanteet"
Alkuperäinen ratti ei ole paikoillaan, mutta on tallessa.
Hieman OT: Auto saattaa olla myynnissä ;)
Noilla on hintaa jonkin verran ku on alkup. kunnossa :)
-
Noilla on hintaa jonkin verran ku on alkup. kunnossa :)
Ei kuulemma ole pakkomyynnissä ja uuden omistajan täytyisi pitää auto alkuperäisenä.
Ei se liian kallis ole. :) Olisin itse ostanut, mutta ei ole paikkaa missä säilyttää.
Katsastettu viimeksi muutama vuosi sitten. Ei kuulemma ole mitään laittoa leimalle 8)
-
Täältä löytyy hyvin pitkälle alkuperäiskuntoinen 855R.
Joku on jossain vaiheessa ilmeisesti vaihtanut takakontin luukun ja siinä samalla jäänyt siipi ja mallimerkinnät matkalle. Alkup vanteita löytyy 5kpl (pari kanttaria tavanneet 430tkm aikana tosin), jouset on vakiot silppuamattomat, konehuoneessa orkkisrojut. Talvivanteina palvelee V70:in 15" orkkisalut... Varaosia toki vaihdettu mutta enpä tuosta mitään tuunausta ole löytänyt. Alkuperäinen radiokin löytyy toimivana kaapinpohjalta (koodi tiedossa) - tilalle laitettu 1din CD/USB soitin ja 1din säilytysloota Volvon kuorma-autosta.
Orkkismalliset ajovalot (toinen tosin näyttää uudemmalta kuin toinen) ja takavalot.
Ainoa tuninki minkä myönnän on Simonsin rosterinen putkenpää - sekin tosin suoraan putkeen käypänen, ei mikään väkisin istutettu 3½" mörkö.
-
Ei kuulemma ole pakkomyynnissä ja uuden omistajan täytyisi pitää auto alkuperäisenä.
Ei se liian kallis ole. :) Olisin itse ostanut, mutta ei ole paikkaa missä säilyttää.
Katsastettu viimeksi muutama vuosi sitten. Ei kuulemma ole mitään laittoa leimalle 8)
mitäs sitten kun omistaja on jo vaihtunut , ja uusi omistaja vaikka paalaa sen tahi muuten raiskaa/tuunaa :D siis vaikka ensin lupaa pitää orginaalina ::)
-
Mulla orkkis 740 vm -85 ajettu n 140tkm,aina laitettu volvon osilla. Musta automaatti,ENKÄ MUUTEN MYYY!!!
-
Mulla orkkis 740 vm -85 ajettu n 140tkm,aina laitettu volvon osilla. Musta automaatti,ENKÄ MUUTEN MYYY!!!
Mistä noita löytää ::) ::) Itellä -90 ja yli 400tkm mittarissa
-
Itseltä löytyy vm. 91 240 SE ja ostettaessa mittarissa oli kilometrejä vasta 152tkm. Auto oli ostokunnossa täysin alkuperäinen ja räpeltämätön ja on myös pysynyt sellaisena.
-
Täysin räpeltämätön 740-90 Gle B230F ja tietenkin käyttis 940 230 ft-94 kaikilla sen ajan varusteilla,ja aina origineilla osilla korjattu. 270 00km lähestyy joten pidetään peukkua.
-
Ittelläni löytyy -99 V70XC rek. -98
Orkkis, jos ei muutamia sattunnaisia tarvike osia lasketa.
(Esim jarrulevyt+palat, ilmastoinnin/lämmityslaitteen puhaltimen moottori)
-
Täältä löytyy 1979 mallin 244GL tumman punainen km määrää en muista mutta alle 300tkm,vaatii kylläkin lievästi peltitöitä lattiaan/palkkeihin.Historia tiedossa.Tuli vanhalta ammatti autoilijalta kun halusi pienemmän auton joka helpompi ajaa talliin kun Volvo vain 10cm kapeampi kuin oviaukko.Tätä ei ole rakennettu koskaan pidetty vain jokapäiväisenä käyttöautona.
-
Pressutallissa seisoo volvo/daf 66 farmari vm 77,mittaris reilu 60tkm,funntsin et alkaisko häärimään sitä.
-
Minä olen räpeltänyt ja silponut kaikki autoni niin hyvin kuin mahdollista.
No ei vaineskaan! :D :D Mutta ei kai nämä ole vielä loppumassa maan päältä...
-
ei ole loppumassa, mutta on hemmetin hienoa nähdä joku hoidettu ja orggiskuntoinen, esim 740. Vaihtoehtona se "tuunattu" tai väsähtänyt - alkaa tulla vanhaksi kun tollasia arvostaa.
-
Tässä olis yks alkuperäiskuntoinen vanhus, 244 GL vm. 80 ja ajomäärä 108tkm:
(https://lh6.googleusercontent.com/-nSmtnbeJBXo/UFIpb7TQ_MI/AAAAAAAABrc/D0isAkAdr9Y/s640/2012-09-13%252018.12.46.jpg)
Tarkoitus olis pitää auto suht alkuperäisenä ja lisätä puuttuvia "herkkuja".
-
ei ole loppumassa, mutta on hemmetin hienoa nähdä joku hoidettu ja orggiskuntoinen, esim 740. Vaihtoehtona se "tuunattu" tai väsähtänyt - alkaa tulla vanhaksi kun tollasia arvostaa.
Mulla on sama juttu, vaikka olenkin vasta 20-v. , tosin omaan pitää ne pakolliset hirvitarrat laittaa ja jotain pientä orggis-henkistä (ja lisäillä uutena puuttuneita varusteita), mutta muuten huollan ja pidän alkuperäisenä, enkä räpellä, koska näitä "vanhan-kunnon-vanhanliiton-, ydinräjähdyksen-kestäviä-, takakapotku-, panssarivaunu-, vinokone-, tiiliskivi-" -Volvoja ei tehrä enään uusia... :D
-
Mulla on sama juttu, vaikka olenkin vasta 20-v. , tosin omaan pitää ne pakolliset hirvitarrat laittaa ja jotain pientä orggis-henkistä (ja lisäillä uutena puuttuneita varusteita), mutta muuten huollan ja pidän alkuperäisenä, enkä räpellä, koska näitä "vanhan-kunnon-vanhanliiton-, ydinräjähdyksen-kestäviä-, takakapotku-, panssarivaunu-, vinokone-, tiiliskivi-" -Volvoja ei tehrä enään uusia... :D
Samoilla linjoilla ollaan täälläkin! 25vee ja tyytyväisenä ajelen 240:llä ja pidän sen orkkiksena ja ajossa mahd pitkään.
-
Täysin alkuperäisessä kunnossa oleva 240 löytyy pihasta :pomo:
-
(http://kuva.termiitti.com/tnimage/31690.jpg) (http://kuva.termiitti.com/v.php?img=31690)
Tuollanen vaarin silmäterä jäi mulle, vähän hävettää kun vaihdoin gatesin jakoremmin orginaalin tilalle, muuten on alkuperäinen.
-
(http://kuva.termiitti.com/tnimage/31690.jpg) (http://kuva.termiitti.com/v.php?img=31690)
vähän hävettää kun vaihdoin gatesin jakoremmin orginaalin tilalle.
Eiköhän nyt tuo suvaita. Vaihdoin itse juuri kanssa jakohihnan, ja nyt siellä on Continental. ;)
-
Eikai ihan jakohihanan merkinkillä ole väliä? Kunhan näkyviä tarvikkeita, esim. vanteita tms. ei käytä? nekin, jos on oikealta aikakaudelta niin menee.
-
Eikai ihan jakohihanan merkinkillä ole väliä? Kunhan näkyviä tarvikkeita, esim. vanteita tms. ei käytä? nekin, jos on oikealta aikakaudelta niin menee.
Joo. Just tämä oli pointtina minulla.
-
Alkuperäiskuntonen S90 löytyy, kesävanteina on tosin Tethykset, koska ei tuosta saa 15" vanteella mitenkään järkevän näköstä. ;)
(https://fbcdn-sphotos-g-a.akamaihd.net/hphotos-ak-frc1/901252_10151562100052710_163514943_o.jpg)
Tuo 360 GLT on ulkoisesti ja sisustaltaan aikakauden alkuperäisosilla varustettu, orggishelmat eivät ole kuvassa paikallaan, nekin löytyy. Kone on tosin turbo ja alustassa säädettävää Konia sun muuta, että ei kovin alkuperäiseksi voi siinä mielessä sanoa. Ei ole tällähetkellä valitettavasti yhtä siistissä kuosissa, kun on seissyt ajamattomana vuoden pihalla. Siihen tulee onneksi parannusta, kun saa myllytettyä ja kuiva talvisäilytyspaikkakin on tiedossa. :) Tyyli pidetään kuitenkin 80-lukulaisena ulkoisesti, onhan näitä saanut turbolla maahantuojaltakin ostaa muinoin. ;) Nuo vinossa olevat lisävalot lähtevät pois keulalta ja tilalle tulee alkuperäinen Hellan lisävaloilla varustettu maski.
(http://koti.kapsi.fi/fuse/images/autot/GLT/General/Exterior/IMG_1483.jpg)
Rakennettuakin ajoneuvoa voi omasta mielestäni alkuperäistyyliseksi kutsua, jos tyyli on aikakauden mukainen ja ei tehdä mitään puuhapatentteja, koska oli niitä "tehtaan viritysosia" muinoin jopa saatavilla. ;)
-
On aina hienoa nähdä orggiskuntoinen ja mieluiten entisöimätön 200- tai 700-sarjan Volvo, miksei 300-sarjalainenkin.
Oma viehtymys liittyy enemmänkin aivan tavallisiin malleihin, ei juurikaan edustusmallin vekottimiin (260, Bertonet jne). Alkuperäishenkiset turbomallit tuntuvat olevan häviävä luonnonvara ja ne kiinnostavat toki muutenkin. Hotsittais joskus saada itselle ekan vuosimallin 1984 740, nettiautoon tuli itseasiassa just yks mutta aika heikkokuntoinen. Seuraavanvuotisiakin on enää aika harvakseen markkinoilla.
Omista vessoista taitaa vain pari päästä tähän haettuun kategoriaan ja nekin pienin varauksin.
(http://www.elisanet.fi/~g619474/hojo.jpg)
Lisävalot lienee maahantuojan valikoimaa, mutta nekin saa poistua jossain vaiheessa. Kiire tällä autolla ei ole valmistua, siitä pitää huolen muut projektit. Jälkikäteen ruuvattuja lisävarusteita öljynpainemittari, kierroslukumittari ja isompi etuspoileri. Niin ja noi tikkaat... :idiot2: Pikkasen siis pelti- ja alustahommia, mutta räpeltämätön. 244 DL vm. 1982, alunperin Lahdesta.
(http://www.elisanet.fi/~g619474/bejbek.jpg)
Puutteina vääränlainen takavalo (näkyy kuvassakin) ja vääränlaiset kylkivilkkujen kehykset. Toinen valonpesuri ja keskikupit uupuu. Laiskuutta kaikki tyynni, osiahan lojuu pitkin tallia. Alkuperäinen hieno soitin (sekin tallessa) vaihdettu matkaystävällisempään ja vahvistin isompaan, niin ja mikälie inhottava ylimääräinen antennikin tuolla ja jos vaikka mitä kun oikein miettii :D 740 Turbo vm. 1987, alunperin Helsingistä.
-
Ton ikäkauden autoissa on monesti 3 antennia. Radio ja NMT 450 lokasuojissa sekä NMT 900 tumppi katolla. Puhelimien päivitys "parempiin" tuli noiden aikaan. Mulla oli samanvärinen 740 80/90 lukujen taitteessa.
-
(http://www.elisanet.fi/~g619474/hojo.jpg)
Mistä tuon Volvo lipun olet hommannut? Hieno.
-
Mistä tuon Volvo lipun olet hommannut? Hieno.
Muistaakseni Volvokerhon rompepäiviltä jotka pidettiin Erosen laanilla n. 5 vuotta sitten. Jollain hepulla noita oli useampia ja ostin tuon ja sit sellaisen lipputankomallisen. Hyvää tallirekvisiittaa :pomo:
Joo oli kyllä upeeta hommaa reijittää autojen kattoja noilla antenneilla. En muista olenko tuosta yksilöstä purkanut ne johdotukset, mutta monia noita on tullut vastaan.
Niin ja värikoodihan on 403 Silvergrön 8)
-
Jos en väärin muista niin väri oli "uutuus" 7-koppaan. Tosin väärin muistamisen mahdollisuus on jo tänäpäivänä suurehko.
Statusta noilla antenneilla silloin oli - aiemmin kaikki näki kolmesta antennista että heppu reissaa ympäri suomen, radio+ARP+NMT, myöhemmin noi NMT 900:et alkoi pärjäämään pikkuantennilla ja sehän tökättiin teitysti katolle. eikä suinkaan siihen jo olemassaolevaan lokasuojan reikään...
-
No juu olihan ne uusia mutta hieman myöhemmin, oisko mahdollisesti mallivuodeks 1987. Kerralla tuli uudet värit, 400 beige, 402 blågrön, 403 silvergrön, 404 blå ja 406 mörkblå. Yks mallivuoden 1986 744 mulla oli joka oli "jo" koodilla 404, et en ole mitenkään varma tuosta vuodesta. Silloin poistu moni alusta asti olleista, ehkä vähän räväkämmistä väreistä.
(http://www.motorstown.com/images/volvo-760-gle-01.jpg)
Tuollainen 178 grön sävysävyyn plyysheillä ja vihreällä kojetaululla S*
-
"Museoajoneuvon valmistusvuoden päättymisestä on oltava kulunut vähintään 30 vuotta."
http://www.trafi.fi/filebank/a/1325147177/22eea1a47022c67d8d2aee4458b0dc25/4751-Museoajoneuvon_hyvaksyminen_katsastuksessa.pdf (http://www.trafi.fi/filebank/a/1325147177/22eea1a47022c67d8d2aee4458b0dc25/4751-Museoajoneuvon_hyvaksyminen_katsastuksessa.pdf)
Ton sun 780:n saa museorekisteriin aikaisintaan 2018.
Auton valmistusvuosi on päättynyt 31.12.1987, joten eikö tuo nyt mene museorekkareihin 2017 vai 2018?
-
Omasta tallista löytyy täysin alkuperäinen 240 GL -89 ajomäärä 202tkm. Ollut uudesta asti perheessä.
-
Pitäsköhän hakee museokilpiä tohon seitenneliskanttiseen... ::) :2funny:
-
-90 740 kaikki suurin piirtein alkuperästä paitti takaoviin tuli räpellettyä motonetin halppis kajarit, museokilpiin kunhan saa ;)
-
-90 740 kaikki suurin piirtein alkuperästä paitti takaoviin tuli räpellettyä motonetin halppis kajarit, museokilpiin kunhan saa ;)
Eihän siihen museoikään olekaan enää kuin 9 vuotta. :hello:
Mullakin on saman verran, kun oma on vm. -92, ja myökin suurinpiirtein alkuperäinen.
Vuonna 2022 tulisi siis täyteen se 30 vuotta valmistuksen lopettamisesta. ::)
Eli onhan siihen vielä aikaa, ja jos sitten sama auto olisi vielä laitettu vimpan päälle silloin, niin sitten.
Ainahan saa haaveilla, eikä tuo nyt ihan turhan päiväinen tavoite olisi, joskin melko haastava. ;)
-
Auton valmistusvuosi on päättynyt 31.12.1987, joten eikö tuo nyt mene museorekkareihin 2017 vai 2018?
1.1.2018 alkaen kykenee museorekisteröimään.
-
heips :) joo mulla on Mankkaa/Soitinta vaille orggis vm-91 960 volvo.. tosin jos joku ei sitä kohta korjaa talteen ni ei oo enää orggis....
-
mulla on 340 -83 2.0 enisimmäisestä omistajaperheestä ostin,kaikki aluperäiset killasta tulleet varusteet penkinsuojuksia ja vara-avaimen avaimenperää myöten tallessa,
kävin paikalliselta penta venemyyjältä ostamassa aq koneen,kaveri tuli pihalle ja näki auton tuumaten ei helv...i tuo on vieläkin kuin uusi!
oli sianpää ollut killassa esittelyautona ja nykyisen venemyyjän työsuhde autona -83 kun oli killassa töissä automyyjänä :2funny: