Volvo Racing Club Finland - Koko Suomen Volvofoorumi
Tekniikka, Viritys, Veteraanit ja Projektit => Projektipäiväkirjat => Aiheen aloitti: Jonski. - 07.07.2012, 13:30:50
-
Joo 242 ois rakentelun kohteena. Jonkun näköinen rata/katulelu pitäs saaha rakennettua.
Tekniikkana tulee toimimaan b230et lohko, tehty kansi, paineistetut lorttot, hx 40 superi 14# pakopesällä. Tuon paketin perään lyyän sre-618, M90 ja detroit lockeri.
Alusta puolelle pu-puslat, eteen säädettävät kynät, taakse kynät, eteen s60 305mm jarrulevyt, HiSpec Monster 4 jarrusatulat, paksummat vakaajat
Myös turvakaariaihiot, kuppipenkit ja vanteet on hommattu. Paljo kuvia ei autosta vielä löydy mutta jos niitä ottas projektin edetessä enempi.
(http://i1059.photobucket.com/albums/t425/Jonsski/P1230891.jpg)
Ei nuo takavanteet sentäs noin ulos jää :D
-
Tämähän kuulostaa mielenkiintoiselta! Mitenköhän käy tuon B230ET lohkon kanssa jos meinaat katsastaa auton?
-
Hyvä että kiinnostusta löytyy! :) Ei tarvihe turhaan kirjotella. Se on sen ajan murhe mutta eikai tuota konetta luokitella b230et:nä. Vaan 2.3l turbokoneena. Tai sitten tarviiko se inssin tietää että se 2.3l ::)
-
Penkität koneen tarvitsemallesi hevosvoimamäärälle (muistaakseni 200 sarjassa B21ET:n 155hv +20% = 183hv) jonka sisälle 182hv B230ET kylläkin jo jää VAKIONA. Mutta jos laitat kaasarit (täysin hullua hommaa turbokoneessa, seokset ennemmin tai myöhemmin käy laihalla ja sit on koneremppa) ni joudut kuitenkin penkittää tuon koneen.
-
Koitetaan ainakin ensin saada toimimaan kaasareilla. Niillä jo edellisen omistajan toimesta löytyy 370hp penkkilappu.
Tänään jatkoin korin hitsausta, kuskin puoli on melkeempä valmis ja apparin puolikin hyvällä mallilla. Sitten alottelin etutolppien rakentamisen joka alkoi tolpan purkamisella. Vanha pillimadallettu jousi pois, rälläkällä jousilautanen pois(josta oli paikattu pari reikää:D) sen jälkee laitoin tolpan ruuvipenkkiin ja putkipihdeillä iskaria pitävä mutteri auki ja vanha iskari pois. Tolppiin tulee siis uudet iskarit jotka ovat Spaxin paaluvaimennuksen säädöllä olevat ja niiden kavereiksi kierreholkit ja kynäjouset. Iskarit menee paikalleen vakio muttereilla mutta niiden sisään pitää sorvata holkit. Huomenna koitan saada jousen ylälautasiin porattua oikean kokoiset reiät niin pääse sovittelemaan jousia paikalleen.
Pitää yrittää ottaa tavaksi joka kerta kun tulee hallilta, että kirjottelis vähä mitä tullut touhuttua ja rupeis kantamaan kameraa mukana niin saisi otettua kuvia niin näkis muutkin että miten hommat on tehty. Tosin ihan hyvä että nyt aikasemmin en oo kirjotellu tänne kun yli kuukauden oon noita korin ruosteita laittanu kuntoon. Mutta oon saanut jotain muutakin sentäs tehtyä siis purkamisen ja noitten lisäksi. Tukivarret on putsattu massoista ja ruosteista, maalattu ja varustettu uretaani puslilla. Sekä perään oon asentanu jo lukon, eikä muuten tarvinnu peränlevitintä.
Harmi ettei oo vielä enempää kuvia mutta jos sitä ens kerraks koittas saaha jo. :hello:
-
Onko tämä auto la_bot:in vanha kulikine? Jos on niin hienoa, että se raaseri saa jatko jalostusta ja lisää voimaa :)
-
Onko tämä auto la_bot:in vanha kulikine? Jos on niin hienoa, että se raaseri saa jatko jalostusta ja lisää voimaa :)
Ilmeisesti on
Kuullaan kullaan :)
-
Juu on Laapotin vanha. Kaikki poikien laittamat paikat tarvi rälläköidä irti lukuun ottamatta apparin puolen varapyöräkotelon pohjaa.
Nyt on sit jonkun verran kuviakin.
Tolpan rakennuksen lähtötilanne:
(http://i1059.photobucket.com/albums/t425/Jonsski/P1230898.jpg)
Tuosta rälläköitiin siis jousilautanen pois ja n. 1 mm halkaisijasta että kierreholkki meni päälle
(http://i1059.photobucket.com/albums/t425/Jonsski/P1230896.jpg)
Tuossa uusi ja vanha iskari vertailussa
(http://i1059.photobucket.com/albums/t425/Jonsski/P1230893.jpg)
Mutterista piti hioa reunat pois että se mahtu jousen sisään
(http://i1059.photobucket.com/albums/t425/Jonsski/P1230900.jpg)
Sitten kaikki rojut sovitettuna tolppaan. Pitäs tehä vielä sama operaatio toiselle tolpalle ja täyttää tästä ekasta nuo rälläkästä tulleet viillot niin vois sitten hitsata holkit tigillä tolppiin kiinni.
(http://i1059.photobucket.com/albums/t425/Jonsski/P1230902.jpg)
Peräkin kerenny jo pölyttymään. Harmi ettei oo perästä ja korista kuvia millasset olivat projektin alkaessa, aika toivottamalta vaikutti.(Taustalla 940 classic josta tulee m90 tähän)
(http://i1059.photobucket.com/albums/t425/Jonsski/P1230927.jpg)
Etutukivarret myöskin maalailtu.
(http://i1059.photobucket.com/albums/t425/Jonsski/P1230928.jpg)
Uudet alapallot ja raidetangonpäätkin odottavat asennusta :)
(http://i1059.photobucket.com/albums/t425/Jonsski/P1230929.jpg)
Hitsaus hommistakin löytyy kuvia http://s1059.photobucket.com/albums/t425/Jonsski/ (http://s1059.photobucket.com/albums/t425/Jonsski/)
-
kovan homman oot tehny koppa oli aika "loppu" ;D
-
Tallilla käyty ihmettelemässä ja oikeen hyvältä näyttää O0
-
jos on mahdollista viskaa apujousi yläpuolelle.. ei hankaa tuota kierrettä paskaksi :)
niin ja asialliselta näyttää
-
Joo nyt se ois maalattu, isot kiitokset avusta pehtoorille! Takaiskarit tilattu pariviikkoa sit mutta niistä ei oo vielä kuulunu mitää. Niitten lisäks tarvii vielä jarrut ja sähköt laitella kondikseen niin vois ruveta konetta kasailemaan. Koneeseen löytyy jo kaikki tarvittava. Pakosarja ja painekotelo pitäs vaan vielä tehä. Ois hyllyssä jo imusarja ja 1000cc suuttimetkin mutta varmaan ekaks mennään ihan kaasareilla.
(http://i1059.photobucket.com/albums/t425/Jonsski/P1240023.jpg)
(http://i1059.photobucket.com/albums/t425/Jonsski/P1240025.jpg)
(http://i1059.photobucket.com/albums/t425/Jonsski/P1240026.jpg)
(http://i1059.photobucket.com/albums/t425/Jonsski/P1240028.jpg)
(http://i1059.photobucket.com/albums/t425/Jonsski/P1240033.jpg)
-
Ohhoh, onpa siellä oltu aktiivisia :o Älyttömän hieno on :) Tuleeko ovipahvit hiilikuidusta?
-
Kiitoksia kommentista. Ovipahvit ei oo tän hetken juttu, eiköhän nekin tuu jossain vaiheessa hiilikuidusta tai sitten alumiinista ;)
Konettakin on kasailtu jo, nyt ootellaan vaan kampiakselin hihna pyörää että pääsee kasaamaan jakopään ja nostamaan koneen keulille että voi ruveta rakentamaan pakosarjaa. Pari heikkoa kännykkä kuvaa.
(http://i1059.photobucket.com/albums/t425/Jonsski/2012-10-11203531.jpg)
(http://i1059.photobucket.com/albums/t425/Jonsski/2012-10-11203553.jpg)
-
Näyttäs olevan takarenkaassa pyörimissuunta väärinpäin? ???
-
Juu voipi olla että vanteet pyörähtäny väärille puolille:D
-
Asiallista meininkiä. O0
Tätähän joutuu seurailla.
Ps. maalaa nuo sivuikkunoitten kromilistat mustiks, ei sovi tommonen pappalook drifting-teemaan ollenkaan. ;)
-
Mukava että kiinnostaa:).
Tuossa jo aiemmin hitsasin turbon imupesään 3" lähdön että saa ahtoputken näppärästi kiinni, samalla myös puhalsin tuon imupesän. Lisäksi pakopesä on vaihettu 14
(http://i1059.photobucket.com/albums/t425/Jonsski/P1240050.jpg)
Takaiskaritkin hain jo pari viikkoa taakse päin ei oo vaan vielä kerenny sovittelemaan
(http://i1059.photobucket.com/albums/t425/Jonsski/P1240051.jpg)
-
mistä nuo iskarit :)
-
Rallyracelta Keravalta, sieltä on noi etuiskaritkin. Hyvä pulju voin suositella. Pitäs laittaa kuvaa kun sain eilen asennetua noi takaiskarit.
-
ohhoh saanu vähän paremman elämän tämä rakennelma hienoa jälkeä !! :) itse lopetin rakentelun kokonaan kun ei ollut aikaa. eikä oikein kiinnostusta..
-
Pisteles kuvaa noista takaiskarien asennuksista, kiinnostaa kovasti, kun on itsellä vastaavanlaista alustaa suunnitteilla. ;)
-
Joo laitan kuvaa takaiskarien asennuksesta kuhan saan aikaseksi käyttää takavanteen irti. Eilen sain kaverilta jarrusatulan kiinnitys adapterit, itte piirsin cad:illa ja kaveri sitten jyrsi ne.
(http://i1059.photobucket.com/albums/t425/Jonsski/2012-11-23191927.jpg)
Hyvin istuvat vielä paikoilleenkin ja levyt oli ne s60/s80/v70 305mm halkaisijalla
(http://i1059.photobucket.com/albums/t425/Jonsski/2012-11-23191903.jpg)
Konehuonekin edistyy, elikkä tein uuden pakosarja vesijohtomutkista tais olla 48mm ulkohalkasija niin tuli aikalailla mallia leka ;D . Kiinanhukkis ja holsetti soviteltu paikoilleen, välijäähykin on nippusitellä asennettu. Kyllähän tuossa ois vielä bensalinjojen tekoa, öljylinjat, vähän sähköjä, uuden painekotelon rakentaminen, pakoputki(hommattu osat :D) jarrut ja helvetisti kaikkee pientä, mutta toivotaan että valmistuu kevääks.
(http://i1059.photobucket.com/albums/t425/Jonsski/2012-11-23203300.jpg)
Jossain vaiheessa pitäs perehtyä taas tuohon ohjaus puoleen evo1 on jo kääntövarsista tehty, kattoo jos vielä levittäs vähän alatukivarsia ja tekis uudet kääntövarret.
-
Painekotelon rakennus alotettu, kattoo jos sais ensviikolla valmiiks :pomo:
(http://i1059.photobucket.com/albums/t425/Jonsski/2012-12-05144905.jpg)
Tosiaan pakoputken ja hukkaportin putken tekoon osat hommattu jo, vois alotella tekemistäkin kun sais pakosarjan kunnolla kiinni. Toi kuvassa näkyvä pakosarja vois olla kaupan jos joku on kiinnostunu
(http://i1059.photobucket.com/albums/t425/Jonsski/2012-12-03205736.jpg)
Tuossa vielä kuva takaiskarien toteutuksesta, tarkoitus oli laittaa noi akselin takapuolelle mutta olivat liian pitkät siihen. Täytyy vielä joskus tulevaisuudessa muokata alatukivarsia niin että saa nuo tolpat akselin takapuolelle.
(http://i1059.photobucket.com/albums/t425/Jonsski/2012-11-24180524.jpg)
-
asiasta en tiiä mutta kannattaa laittaa suppilot painekotelon sisään.
virtaus tulee suorempaan kaasarille ja lopputulos on parempi.
-
[mutu]
eikse niin menny että lyhyemmillä suppiloilla enemmän alavääntöä ja pidemmillä huipputehoa?
[/mutu]
-
[mutu]
eikse niin menny että lyhyemmillä suppiloilla enemmän alavääntöä ja pidemmillä huipputehoa?
[/mutu]
mutuillaan sitte lisää.
vai oisko ollu niin että se olikin imusarjan pituus joka vaikuttaa tuollain niinku sanoit.
mulla oli 40 kaasareilla vapari kampe ja ilman suppiloita ei kulkenut mihinkään ja pensaa meni ihan törkeän paljon.
tein hitsipilleillä ja vasaralla suorasta putkesta jonkulaiset suppilot ja heti parani.
sitte hommasin prässätyt noin 40mm pitkät suppilot ja taas muuttui kuin eri autoksi.
kai ne turboissa on yhtä tärkeät...
onko tarkoitus tehä painekotelon laippaan reijät samaan kohti missä kaasareissa on ne pikkusormen mentävät reijät?
muistaakseni ne menee kohokammioon ja sitä kautta paineistaa kammion,
lisäksi sitte ne letkut nihin kannessa oleviin laippoihin...
-
Mutuillaa vielä lisää
Noilla suppiloilla ei pitäs turbossa olla merkitystä kun ilma liikkuu paineella eikä alipaineella, varmaan pahimmassa tapauksessa vaan häiritsee painekotelon virtausta. Tuo laippa on rälläköity tuosta oikean puolimmaisesta vanhasta painekotelosta ja siitä löytyy kyseiset reiät.
Vapari koneessa nuo suppilot imee ilmaa isommalta alueelta, koko siltä pyöristetyltä alueelta kun taas suorat torvet pelkältä reiän alueelta. Paskasti selitetty mutta ehkä joku ymmärsi.
-
Vanhan painekotelon tekijä ymmärtää asiasta , toi uusi on P.......
-
Saisko perusteluja?
-
Eilen saatiin ekat savut.. Eka oli startti ongelmaa ja sit sytkä ongelmaa, mut nyt toimii. Ei vaan kehannu käyttä kauan kun ei oo nesteitä. Konepuolelle tarvis viel ahtoputket ja pakoputken, sekä paisarin. Sit jarrut on viel vähä vaiheessa ja lisäks kaikkee muuta pientä. Kattoo jos sais vehkeet rokkaamaan ja piikit alle niin kai se on pakko käyä jääradalla testaamassa.
(http://i1059.photobucket.com/albums/t425/Jonsski/IMG_5835_zps1885724d.jpg)
(http://i1059.photobucket.com/albums/t425/Jonsski/IMG_5828_zps1e978a08.jpg)
(http://i1059.photobucket.com/albums/t425/Jonsski/IMG_5848_zps1617933e.jpg)
-
On kyllä siisti! 8) Ota video pätkää jäältä, jos alkaa toimii?
-
Komia on!
-
komia on ;)
-
Hieno peli! paljo oli taka iskareilla hintaa rallyracella?
-
Kiitoksia kommenteista. Takaiskarit jousineen tais olla 400e.
Tuli tuossa pari viikkoa tapeltua kytkimen kanssa, mutta nyt se on saatu toimimaan, ainakin jotenkin. Levy otti vauhtipyörään kiinni, mutta ei sitten ruvennu vauhtipyörän sorvauksen jälkeenkään toimimaan. Kaveri teki uuen kytkinputken, että sai teräspunosletkun sen vakion kumisen tilalle niin rupes jo irrottamaan.
Muutama viikko takaperin tuli tehtyä ahtoputket tuossa toisesta kuva:
(http://i1059.photobucket.com/albums/t425/Jonsski/2013-01-11113203_zps789159b5.jpg)
Sit tänä viikonloppuna askartelin pakoputken, ihan biltsusta ja motonetistä ostetuista 3" pätkistä, oli mukava hitsailla kun tuli hommattua mag:iin kaasupullo. Saatanan hiljanen vaan tuli tuosta. Ei pidä kyllä mitään ääntä. Ehkä vähän turhan hiljanen omaan makuun, jos sitä hukkaportilta vetäs sit suoran putken
(http://i1059.photobucket.com/albums/t425/Jonsski/2013-01-27131405_zpsf934b54c.jpg)
(http://i1059.photobucket.com/albums/t425/Jonsski/2013-01-27151037_zps1e25abe3.jpg)
(http://i1059.photobucket.com/albums/t425/Jonsski/2013-01-27201351_zpsa6d164d3.jpg)
Paisarikin tuli hommattua 740:stä ja sekin paikoillaan. Syylärihän tässä on jostain 740 turbo diisselistä, just sen kokonen mikä tohon keulalle mahtuu ja menee vakio kiinnikkeisiin. Nyt ois hommana vielä rakentaa jarrut loppuun, screamer pipen teko ja joku ilmanputsarikin pitäs hommata. Nyt toiminnassa ahdettuna versiona, suht hyvin kerää ahtoja vapaallakin.
-
Tuossa uusi ja vanha iskari vertailussa
(http://i1059.photobucket.com/albums/t425/Jonsski/P1230893.jpg)
Mutterista piti hioa reunat pois että se mahtu jousen sisään
(http://i1059.photobucket.com/albums/t425/Jonsski/P1230900.jpg)
Eikös nuiden spaxien mukana olisi pitänyt tulla semmoiset alumiinimutterit jotka passaa kynäjousien sisään ilman rälläköimistä? ???
Itsellä ainakin tuli. :)
-
Miten on menny ohi ahdettu kaasarikone :o
Loistavaa, kerranki oikee moottorinohjaus 8)
-
Eikös nuiden spaxien mukana olisi pitänyt tulla semmoiset alumiinimutterit jotka passaa kynäjousien sisään ilman rälläköimistä? ???
Itsellä ainakin tuli. :)
niissä on väärä kierre tolppaan.
-
Eikös nuiden spaxien mukana olisi pitänyt tulla semmoiset alumiinimutterit jotka passaa kynäjousien sisään ilman rälläköimistä? ???
Itsellä ainakin tuli. :)
Sulla on ymmärtääkseni ysi satku missä on eri kierre tolpassa kun kaks satkussa
-
Eikös nuiden spaxien mukana olisi pitänyt tulla semmoiset alumiinimutterit jotka passaa kynäjousien sisään ilman rälläköimistä? ???
Itsellä ainakin tuli. :)
niissä on väärä kierre tolppaan.
Oonkoha tipahtana kärriltä jossai vaiheessa.
Mikä jenga 200srj tolpassa?
Mikä jenga 900srj tolpassa?
Mikä jenga 200srj spaxien mukana tulleissa alumuttereissa?
Mikäli nyt ymmärsin oikein niin teillä ei käynyt mukana tulleet mutterit siihen 200 tolppaan mihin ne on nimenomaan tarkoitettu??
Sulla on ymmärtääkseni ysi satku missä on eri kierre tolpassa kun kaks satkussa
Mulla on 200srj iskarit ysin tolpissa.. Eli täysin samat rallyracelta ostetut pamput mitkä teilläkin.
Pakka sekaisin.
-
Oonkoha tipahtana kärriltä jossai vaiheessa.
Mikä jenga 200srj tolpassa?
Mikä jenga 900srj tolpassa?
Mikä jenga 200srj spaxien mukana tulleissa alumuttereissa?
Mikäli nyt ymmärsin oikein niin teillä ei käynyt mukana tulleet mutterit siihen 200 tolppaan mihin ne on nimenomaan tarkoitettu??
Mulla on 200srj iskarit ysin tolpissa.. Eli täysin samat rallyracelta ostetut pamput mitkä teilläkin.
Pakka sekaisin.
Siis mitä se et ymmärrä, noi ei oo mitkään 240 volvoon tarkotetut iskarit, sen huomaat jo tosta vertauskuvasta runko on eripitunen. Ne vaan sopii noihin volvon tolppiin.
Ja ei, ne me mutterit ei käy 240 tolppiin, ja niin mulle sanottiin jo noita ostaessa, kyllä myös kokeilin. Niihin sun 940 tolppiin ne voi käyä koska niissä on eri kierre.
-
Siis mitä se et ymmärrä, noi ei oo mitkään 240 volvoon tarkotetut iskarit, sen huomaat jo tosta vertauskuvasta runko on eripitunen. Ne vaan sopii noihin volvon tolppiin.
Ja ei, ne me mutterit ei käy 240 tolppiin, ja niin mulle sanottiin jo noita ostaessa, kyllä myös kokeilin. Niihin sun 940 tolppiin ne voi käyä koska niissä on eri kierre.
P> P> Nyt helpotti.
-
Pe tuli tehtyä screamer pipe:
(http://i1059.photobucket.com/albums/t425/Jonsski/2013-02-01205202_zpsc77fee0a.jpg)
Sit lauantaina hain 16" vanteet, on vaan liiaan leveät. Tällä viikolla pitäs hakea piikit, pitää testata että saako ne nousemaan noille vanteille.
(http://i1059.photobucket.com/albums/t425/Jonsski/2013-02-02210125_zpsd5b87b7b.jpg)
Toivon mukaan kerkeis tänä talvena jäille, pikkuhiljaa rupeis olee jarruja vaille.
-
Hyvin nous piikit 7" leveille vanteille :D
(http://i1059.photobucket.com/albums/t425/Jonsski/2013-02-12203048_zpsff5c31b7.jpg)
-
Jääradalta saatava ehdottomasti video kuvaa O0
-
Noniin nyt on koeajokin suoritettu. Ihan hyvin pelaa ainoo et käy vähän paksulla ja takana jyrisee joku. Tehoista ei kyllä saanu mitään haisua kun löi koko ajan tyhjää. Jos vaan kelit ja auto antaa myöden niin ensviikonloppuna jääradalle. Näillä näkymin tää nähään myös pääsiäisenä american car showssa.
(http://i1059.photobucket.com/albums/t425/Jonsski/2013-03-02215148_zps61662a84.jpg)
-
Joo viime viikonloppuna oltiin jäällä ajamassa, jäi ajot vaa aika vähäiseksi ku lipsahti penkkaa. Mut huomenna ois tarkotus mennä taas rälläämään :P . Brockitkin myin pois, tarkoitus ois hommata vähän klassisemmmat vanteet.
(http://i1059.photobucket.com/albums/t425/Jonsski/164399_493761650672072_1967419537_n_zpse6cfe520.jpg)
-
Asiallinen auto rivi ;)
-
Auto ollu lauantai illasta asti pukeilla ja laitettavana jää radan jäljiltä että kehtaa viiä acs. Downpipestä repes kiinnikkeet ja dp murtu laipan vierestä ja putki vuos dp ja loppu putken liitoksesta. Sain tänään korjattua nuo ja samalla nostin dp 4cm kun oli kepeästi auton matalin kohta. No kun sain romut kasaan niin putki vuos vieläkin. Pakosarjan tiiviste 4 pytystä menny. Ei muuta kun pakosarja irti. Tämä ois tarkotus ajaa siirtolapuilla torstaina messuille. Lauantaina loppu päivästä jäällä rupes muutaman kierroksen jälkeen hukkaamaan kipinää aina. Luulen että nuo vuotaneet pakokaasut lämmitti tulpanjohtoa. Myös pakosarjan, turbon ja dp kuumuus on tuottanut ongelmia. Esim. yksi paisari tuli puhkastua lämmön ja paineen yhdistelmänä. Tämän lauantain ajoista jäi kyllä ihan hyvä fiilis. Kolmosella tuo lähtee jäällä työntämään kunnolla, ja ei lopu kyllä teho heti kesken. Suurena miinuksena vaan todella pieni tehoalue rajoittajan ollessa 5500, mutta siihenkin tilattu jo ratkaisu.
-
Joo tämäkin saatin sitten loppujen lopuks ajettua messuille. Torstaina kun toista kertaa koitettiin tehä lähtöä ja ajoin auton hallista pihalle niin puhkes toinen takarengas. Ei auttanu kun ottaa vanteet irti ja lähteä rengasliikkeeseen.
Tuolla acs reissulla ihmeteltiin kun ajamalla vietiin että on se saatanan laiska. Meinasin ekana että johtuis nokan ajotuksesta ja maanantaina sitä rupesin säätämään. Alkuun käänsin vähän ja meni huonommaks sitten hetken päästä tuntu jo ettei käy kaikilla. Tuli sitten käydessä nypittyä tulpanjohtoja vuorotellen irti eikä käynti muuttunu ollenkaan kun nykäs jonkun johdon irti. Päätin sit vaihtaa puolan kun aikasemmin sitä epäilin jo aikasemmin sytkä ongelmien aiheuttajaksi. No vaihdoin Boschin puolan takasin ja kävin koeajolla niin tehot varmaan tuplaantu. Vaihteilla 1,2 ja 3 ei löytyny kuivalla asfaltilla oikeen minkäänlaista pitoa ahdoilla tuota isompia vaihteita ei tullu ees testattua.. Eli kehotan ihmisiä pysymään mahollisimman kaukana noista Bilteman "suurtehopuolista".
Tuli haettua myös uuet vanteet. Etuvanteet ja pari takavanteita pitäs viel tulla parin viikon sisällä. Ei nuokaan hienot oo mutta paremman näköset omaan silmään ku nuo b4.
(http://i1059.photobucket.com/albums/t425/Jonsski/2013-04-03204202_zps49b9fc3b.jpg)
Pitäs noille takakaarille ruveta tekemään jotain että sais tota perää alaspäin, omasta mielestä aika törkeen näkönen noin korkeella perällä miten se messuillakin oli.
Nuo messuilla alla olleet Brockin B4 vois olla kaupan. Speksit on 8.5x17 et 15 ja 10x17 et 20
(http://fakemustache.1g.fi/kuvat/American%20Car%20Show%202013/DSC_0053.png?img=img1280)
-
Noniin! Tänään sai vähän kuskinpuolen pyörän kaari rälläkkää. Pysty heti laskemaan useamman sentin ja pystyy pomppimaan perän päällä eikä ota mihinkään kiinni.
Tuommosset siivut lähti, pokkaus + sisälokari
(http://i1059.photobucket.com/albums/t425/Jonsski/2013-04-04210648_zpsbfc9cf29.jpg)
Omasta mielestä heti paremman näkönen kun rengas uppoaa tuonne kaaren sisään. Nyt kärsii käännellä ja kaaria vähän takaspäin kun aikasemmin tuli levytettyä niitä "pesari" tyylillä.
(http://i1059.photobucket.com/albums/t425/Jonsski/2013-04-04210630_zpsb7363c18.jpg)
Poikkituki tuli rakennettua jo ennen messuja mutta jäis sitten kiireessä hitsaamatta loppuun ja unohtu kokonaan.
(http://i1059.photobucket.com/albums/t425/Jonsski/2013-03-28144103_zps74902a3f.jpg)
-
Viikonlopun aikana vaihoin toisen alapallonivelen kun myivät kesällä motonetistä eri korkuset. Nyt on molemmat alatukivarret samassa asennossa. Samalla säädin auraukset.
(http://i1059.photobucket.com/albums/t425/Jonsski/2013-04-06223553_zps5bbc381a.jpg)
Tänään hitsasin poikkituen loppuun ja mastonin 121 päälle
(http://i1059.photobucket.com/albums/t425/Jonsski/2013-04-07194518_zpse31909e1.jpg)
Sitten tuli pari kertaa jääradalla penkkojen päällä ollessa huomattua että hinauslenkit ois kätevät niin askartelin semmossetkin, vanhasta turvavyöstä nuo tein saas nähä kuin kestää :idiot2:
(http://i1059.photobucket.com/albums/t425/Jonsski/2013-04-07194542_zps161e76a2.jpg)
(http://i1059.photobucket.com/albums/t425/Jonsski/2013-04-07194332_zps60dd1901.jpg)
-
http://s1059.photobucket.com/user/Jonsski/media/20130406_195719_zpsdb2ddb09.mp4.html?sort=3&o=3
Tuossa ois kännykällä kuvattu incar video
-
Aika asiallisesti ryskää ;)
-
kylläpäs kuulostaa heräävään kivastu holsetti S*
-
Viranomaisten yhteydenottoa varten ennen sutimista näytettiin varulta siirtotarran tunnus videossa. ;)
-
Joo kyllähän tuo herää ihan mukavasti. 0.5 bar on muistaakseni 3200rpm. Itse tehty pulssisarja 48mm putkesta ja 14 pakopesä, hukkaportille viety putket vain 3 ja 4 pytyn putkista.
Joo niin eihän tossa kumi palanu vaan kytkin luisti :D :D
Pikkuhiljaa kuumottais päästä jo penkkiin. Pitää ruveta soittelemaan velholle et millon pääsis ::)
-
Tuli haettua myös uuet vanteet. Etuvanteet ja pari takavanteita pitäs viel tulla parin viikon sisällä. Ei nuokaan hienot oo mutta paremman näköset omaan silmään ku nuo b4.
(http://i1059.photobucket.com/albums/t425/Jonsski/2013-04-03204202_zps49b9fc3b.jpg)
Tommosena tingeltangel cromena ei oikeen uppoo.. Kittaa/tinaa nuo "mersureijät" umpeen ja maalaa vanteet vaikkapa hopeaksi? :)
-
Kai noi vois talvella maalata vaikka mustaks mut antaa nyt olla tommossena tän kesän.
Kuva pölysestä autosta ;D
(http://i1059.photobucket.com/albums/t425/Jonsski/IMG_6065_zps6530fd36.jpg) (http://s1059.photobucket.com/user/Jonsski/media/IMG_6065_zps6530fd36.jpg.html)
Viime pe tuli uuet eturenkaat, nyt vaa ootellaan enää vanteita mitkä pitäs tulla tällä viikolla.
(http://i1059.photobucket.com/albums/t425/Jonsski/IMG_6066_zpsbe7d87b0.jpg) (http://s1059.photobucket.com/user/Jonsski/media/IMG_6066_zpsbe7d87b0.jpg.html)
-
kivat on kyllä saundit S*
-
Hyvä et joku tykkää 8) .Joskus vapun jälkeen ois mahollisuus päästä penkkiin. Tuntus vetävä viileellä koneelle paremmin kun ihan lämpösellä. Kun kone on lämmin nii vetää jonkun verran paksulle.
Vanteetki saapu tänää :hello:
(http://i1059.photobucket.com/albums/t425/Jonsski/2013-04-24203022_zpsa46a785a.jpg) (http://s1059.photobucket.com/user/Jonsski/media/2013-04-24203022_zpsa46a785a.jpg.html)
-
Tuli käytyä ulkoiluttamassa auto ekaa kertaa sitten vapun :)
http://www.youtube.com/watch?v=_RVCp22UBAk&sns=fb
-
Tuli käytyä ulkoiluttamassa auto ekaa kertaa sitten vapun :)
http://www.youtube.com/watch?v=_RVCp22UBAk&sns=fb
Hyvältä näyttää S*
-
Koskas tämä drifteri saapuu ihan drifting radalle driftailemaan?
-
Tuli käytyä ulkoiluttamassa auto ekaa kertaa sitten vapun :)
http://www.youtube.com/watch?v=_RVCp22UBAk&sns=fb
Olikos toi oikein joku tapahtuma?
-
Näyttäis olevan jonkunsortin mopomiitti. Ei tosin Pk-seudulta? Mutta millos tällä tosiaan driftinkiä ajetaan?
-
Mitkä noi uudet vanteet on merkiltään/malliltaan?
-
Vanteet on Brock B12. Joo mopomiitti oli, käytiin näyttäytymässä pyydettäessä. Driftinkiä tällä ajetaan sitten kun kuskilla taidot riittää siihen(koskaan?). Reenaamaan lähetään sitten kun on taloudellinen tilanne niin kunnossa että pystyy. Opiskelija tuloilla ei mahdottomiin pysty. Viimeisen puolen toista vuoden aikana oon kyllä jokasen euron autoon ja siihen liittyvään harrastukseen työntäny muutamaa olut lavaa lukuun ottamatta, ja tosiaan tässä ei o euroakaan isin tai äitin rahoja. Siis auton lisäksi myös kärry+veto/käyttöauto. Lisäksi ajamaan pääsyä ei auta ollenkaan alaikäisyys(17) radalle.com ratapäivillä ajokorttia vaadittaessa. VRCF ratapäiville oli tarkoitus tulla ajamaan mutta sielläkin kortin olisi tarvinnut ajaakseen, tämäkin selvisi jälkeenpäin kun hyvässä toivossa maksoin liittymis+jäsenmaksun. No eipä tuo mitään kun siellä näytti olevan 95db raja mihin tuo auto ei tolla pakoputkella ois menny.
Autoon kun ei montaa testi kilometriäkään oo saatu alle, (auto ei kilvissä ei korttia) niin ei tuo tekniikka eikä alusta toimi niin hyvin kun vois. Eikä tuota autoa oo saanu vielä vietyä säädettäväkskään penkkiin. Tarkoitus oli vapun aikoihin, mutta hallilla vuokra isännän vaihtuessa + takuuvuokran tullessa kuvioihin meni taas euroja ja penkissä käymisen sai unohtaa.
Välillä tahtoo usko loppua kun rahat ei riitä. Vaikka kuinka persreikä soikeena painaa töitä koulun rinnalla. Mutta toivossa on hyvä elää ja yritetään päästä juhannuksena ajamaan Kouvolaan drift armyn ratapäiville! :hello:
-
Oikea asenne! O0
-
Onko toi kierroslukumittari biltemasta? Jos on niin pysyykö sulla se mukana kierroksilla?
-
Huomenna kouvolassa tervetuloa ihmettelemään jos kiinnostaa!
-
Koskas tämä drifteri saapuu ihan drifting radalle driftailemaan?
Nyt on tällä drifterillä käyty driftailemassa drifting radalla
http://www.youtube.com/watch?v=0gq307LGU5I
-
nonii. Sit vaan kovaa reeniä. O0 :))
-
Vanteet on Brock B12. Joo mopomiitti oli, käytiin näyttäytymässä pyydettäessä. Driftinkiä tällä ajetaan sitten kun kuskilla taidot riittää siihen(koskaan?). Reenaamaan lähetään sitten kun on taloudellinen tilanne niin kunnossa että pystyy. Opiskelija tuloilla ei mahdottomiin pysty. Viimeisen puolen toista vuoden aikana oon kyllä jokasen euron autoon ja siihen liittyvään harrastukseen työntäny muutamaa olut lavaa lukuun ottamatta, ja tosiaan tässä ei o euroakaan isin tai äitin rahoja. Siis auton lisäksi myös kärry+veto/käyttöauto. Lisäksi ajamaan pääsyä ei auta ollenkaan alaikäisyys(17) radalle.com ratapäivillä ajokorttia vaadittaessa. VRCF ratapäiville oli tarkoitus tulla ajamaan mutta sielläkin kortin olisi tarvinnut ajaakseen, tämäkin selvisi jälkeenpäin kun hyvässä toivossa maksoin liittymis+jäsenmaksun. No eipä tuo mitään kun siellä näytti olevan 95db raja mihin tuo auto ei tolla pakoputkella ois menny.
Autoon kun ei montaa testi kilometriäkään oo saatu alle, (auto ei kilvissä ei korttia) niin ei tuo tekniikka eikä alusta toimi niin hyvin kun vois. Eikä tuota autoa oo saanu vielä vietyä säädettäväkskään penkkiin. Tarkoitus oli vapun aikoihin, mutta hallilla vuokra isännän vaihtuessa + takuuvuokran tullessa kuvioihin meni taas euroja ja penkissä käymisen sai unohtaa.
Välillä tahtoo usko loppua kun rahat ei riitä. Vaikka kuinka persreikä soikeena painaa töitä koulun rinnalla. Mutta toivossa on hyvä elää ja yritetään päästä juhannuksena ajamaan Kouvolaan drift armyn ratapäiville! :hello:
Kova äijä! Namu Volvo! Oot noin nuori ja tehny auton, jollaisesta liian moni puhuu ja suunnittelee vuosikausia ja jää silti tekemättä.
-
Kova sälli! O0 Videolla ois ollu mukava nähä vähä enempi volvon ajolinjoja ku tuntu olevan aika runsaasti noita japanin räpellyksiä.
-
Kova äijä! Namu Volvo! Oot noin nuori ja tehny auton, jollaisesta liian moni puhuu ja suunnittelee vuosikausia ja jää silti tekemättä.
samoilla linjoilla.
ja vielä lisäksi se että sait ja ilmeisesti saat sen vietyä jatkossakin radalle testattavaksi ja nuoressa miehessä on kanttia laittaa kalusto lujille. eikä niinku perinteisesti, ei tällä raaski ajaa enää kovaa.
-H- -H- -H-
-
Hyvin jauho hyvinkäällä ;) Ilmeisen hyvin toimii/on toiminut siihen nähden kuinka kovaa rääkkiä on saanut.. Elikkäs lienee hyvin onnistunut vaikka budjetti ei ilmeisesti ole ollut hirveän suuri.
Joku linelock tai balanssin säädin ois kyllä kova. Oli molemman setin jälkeen takalevyt hohkavan punaset :buck2:
:3/4 jättää sen: :3/4 jättää sen: :3/4 jättää sen:
-
Kyllä pitää nuorelle miehelle oikein hattua nostaa.
Asenne aikalailla kohdillaan. O0
-
Monesti ihaillu tätä autoa ja nytten lauantaina näin ihan livenä kunnolla!! Tarviipa ens kerralla tulla heittää vähän läppää :hello:
-
Kiitoksia todella paljon positiivisestä palautteesta! Jaksaa piristää kyllä :hello:
Tuli tuos pari kuukautta taka perin lyötyä tääkin lihoiks vaikka ihan toimiva peli oli. Kun se teho ei mukamas ikinä riitä. No tuli sit tehtyä vähän taikoja kannelle:
(http://i1059.photobucket.com/albums/t425/Jonsski/palotilat_zps1582257b.jpg) (http://s1059.photobucket.com/user/Jonsski/media/palotilat_zps1582257b.jpg.html)
Nyt tosin menos jo kasaan päin. Uus nokkakin tuli hommattua kun viime kesä mentiin sillä V:llä. Myös hukkaporttiin löin kaikki 4 jousta sisään mitä paketissa oli... Ke palkkapäivä jos sais vaik haettuu tarvittavat säätöpalat venttiileihin ja hommattua 16v hihnapyörät nokalle ja apuakselille, kampiakselilta semmone löytyyki jo. Ni sit sais kokonaa nippuu. Myös ensimmäinen m90 antautu jo kesällä näyttäs et on sylkeny takastefan melkee kokonaa pois?! No löin sinne samallaisen lootan tilalle ku tuli sillo kesällä ostettua jo valmiiks.
Nyt jos tuo kansi kestää niin vois vaivautua vaikka viemään penkkiin asti :2funny:
-
Mielenkiintoisen näköinen kansi. Mitäs speksejä? Onko tuossa jokin syy miksi munuainen on poistettu ja pyöristetty kokonaan?
/B
-
Mulla on tappikoneessa saman mallinen palotila. Ihan mielenkiinnosta ilmottelehan miten paljon muuttuu sytkäennakko tuolla kannella verrattuna edelliseen.
-
Palotila näyttää aika samalta kuin tuo mun hyllyssä lojuva kuulemma kg trimningin tekemä 531.
http://i23.photobucket.com/albums/b362/raipe/531/CIMG4842.jpg
-
Sama vanha 398, palotilat muotoiltuna. Vähän isommat venttiilit, kolmikulma seetit ja imukanavia hierottu. Tuolla palotilojen muotoilulla haettiin puristussuhdetta matalammaksi ja vaikuttanee kai tuo muoto myös nakutus herkkyyteen. Tarkotus ois lyyä kolmatta kiloa ahtoa. Puristussuhde on tällä hetkellä 8:1 pintaan. Tää ei oo kg trimningin tekemä. Kaveri teki mastercamilla ohjelman ja itte koneistin koulussa. Tuohon siis ajettiin vaa lieriöt 92mm halkasijalla r10 pyöristys pohjalla.